מה עושה החברה ש-"מעיפה" את האפליקציות?

אנשי אפס-פלייר מנתחים יותר ממאה מיליארד אירועים ביום, ולשם כך מסתייעים בבסיס הנתונים של אירוספייק - לטובת טיפול ביותר ממיליון שאילתות בשנייה

אלעד ליב, מהנדס פלטפורמות, אפס-פלייר. צילום: עזרא לוי

חברות הזנק רבות חולמות שהטכנולוגיה שלהן תגיע לכל טלפון חכם בעולם. חברה ישראלית שעשתה זאת, כך על פי אנשיה, היא אפס-פלייר (AppsFlyer).

לפני ימים אחדים ערכה אירוספייק ישראל וובינר, שהשתתף בו אלעד ליב, מהנדס פלטפורמות בחברה. הוא סיפר, כי החברה מעבדת, מודדת ומנתחת את הנתונים של קמפיינים שיווקיים בעולם המובייל. לדבריו, הטכנולוגיה שהחברה מציעה נמצאת בשימוש של אפליקציות המותקנות ברבים מהטלפונים החכמים בעולם, נתון העושה את הסטארט-אפ מישראל לחברה המובילה בתחום.

"אנו עוזרים לחברות המפתחות אפליקציות לקבל תובנות עליהן ועל הקמפיין הפרסומי שלהן", הסביר ליב, "ואת התובנות אנו מציגים להן על לוח מחוונים. אנחנו אובססיביים לגבי מטריצות והתראות כדי לשמור על המערכות יציבות ולגלות בעיות עתידיות – בהקדם".

החברה מונה יותר מ-1,000 עובדים ופועלת ב-18 משרדים בעולם. לדברי ליב, "משווקים, שעבודתם מבוססת נתונים, נסמכים עלינו כדי לקבל יכולות מדידה עצמאיות, פתרונות וכלים חדשניים לצמיחת העסק שלהם – ולמקסם את הרווחים שלהם אל מול השקעותיהם. זאת, על ידי הבנה עמוקה לגבי אילו ערוצים, חברות וקמפיינים, מספקים את הסחורה – ואילו לא. אנחנו מספקים ניתוח עבור חברות שרוצות לנטר את הקמפיינים של האפליקציות שלהם, ומאפשרים למפרסמים להבין את המסלול שעובר המשתמש – משלב ההקלקה על באנר מסוים ועד שהמשתמש עוזב את האפליקציה. אנחנו נותנים להם להבין מאיפה המשתמשים באו, מה הם עשו באפליקציה וכמה כסף הם הוציאו".

"הפלטפורמה שלנו", ציין ליב, "מתכללת ומנתחת מאות מיליארדי פעולות במובייל, עבור יותר מ-12 אלף לקוחות ברחבי העולם, בהם אמזון, עליבאבא, קאיאק, פלייטיקה, ויייז ו-HBO. אנו שותף מדידה רשמי של פייסבוק, גוגל, טוויטר, פינטרסט וענקית האינטרנט הסינית טנסנט. עם לקוחותינו הישראליים נמנים בנק לאומי, בנק הפועלים ו-גט".

סביבת ה-IT של החברה, אמר, יושבת על AWS ולצידה נעשית פעילות עם בסיסי נתונים. "כיוון שאנו עושים שימוש במיקרו-שירותים, מסדי הנתונים שלנו מוסתרים בתוך מעטפת השירות. השתמשנו בסוגים שונים – בהתאם למקרה נתון. לצד אירוספייק, היו לנו כמה בסיסי נתונים אחרים. בסופו של דבר הרחבנו את השימוש באירוספייק, כי בסיס נתונים זה הביא לנו הכי הרבה ערך. כך, התקדמנו והקמנו עוד ועוד אשכולות (Clusters), וכיום אנו נמצאים במצב שבו יש לנו בסביבת ה-IT  יותר מ-20 אשכולות של אירוספייק".

"אנו מנתחים יותר ממאה מיליארד אירועים ביום", אמר ליב, "שזה מתורגם לטיפול של יותר ממיליון שאילתות בשנייה – ועוד חצי מיליון עדכונים בשנייה. לשם כך, אנו משתמשים  בבסיס הנתונים של אירוספייק – על מנת לשמור 250 מיליארד קליקים".

לדבריו, "היכולת של אירוספייק לעשות קריאות במילי-שניות היא יכולת קריטית עבורנו – כי זו פעילות הליבה שלנו, ועל בסיסה אנו נותנים מענה ללקוחות – ועושים זאת בזמן אמת, כי זה מה שהלקוחות הארגוניים הכי רוצים".

ליב סיים בציינו כמה נתונים, לא מפתיעים לדבריו, על השינוי שחל בהרגלי הגלישה בקרב משתמשים בעולם, בשל מגיפת הקורונה. כך, סיכם ליב, "בתקופת הקורונה, נדרשנו להוסיף עוד מכונות כדי לענות לגידול בהורדות. חלה עלייה של 35% בהורדות של אפליקציות בריאות, ביוטי והרזיה; עלייה של 15% בהורדות של אפליקציות קניות; גידול של 15% בהורדות של אפליקציות למשלוחי מזון, וצמיחה של 18% בהורדות של אפליקציות פיננסיות. אנשים שוהים הרבה יותר בבית, והדבר משפיע על הרגלי המובייל שלהם. ישנם מקומות שאנו נדרשים ליציבות, כי לא תמיד אנו יכולים לחזות שיאים, למשל תחרות קריקט חשובה בהודו. אנו נותנים מענה לפיקים באמצעות הקצאות יתר – ובסיס הנתונים של אירוספייק עוזר לנו בכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים