שר התקשורת רוצה לעצור את ניידות המספרים באמצעות חוק

לדברי המשרד, "צעד זה נועד לאפשר לבצע 'הקפאת מצב' במעבריות המנויים בשוק הסלולר, וזאת על מנת שהחברות יעבירו את עיקר מוקד עיסוקן ממכירות והעלאת כמות המנויים לעיסוק ברציפות התפקודית" ● פרשנות: טוב יעשה השר אם יפקח על פעילות החברות כפי שהוא עצמו הורה להן לפעול ואף יאפשר לחברות התקשורת להגביר את ערוצי השירות והתמיכה למי שזקוקים לכך

שר התקשורת, דודי אמסלם, ומנכ"ל המשרד, נתי כהן. צילום: דוברות משרד התקשורת

שר התקשורת, חה״כ דוד אמסלם, יוזם הצעת חוק שתעצור את ניידות המספרים ובמקביל תקפיא את מחירי חבילות הסלולר.

לדברי המשרד, "צעד זה נועד לאפשר לבצע 'הקפאת מצב' במעבריות המנויים בשוק הסלולר, וזאת  על מנת שהחברות יעבירו את עיקר מוקד עיסוקן ממכירות והעלאת כמות המנויים לעיסוק ברציפות התפקודית".

עוד מצוין בהודעת המשרד, כי "אופיו המיוחד של המשבר הנוכחי הביא לעומסים משמעותיים על הרשתות, והדבר חייב שינוי היערכות. חשוב לציין, שבמקביל, הנחיות משרד הבריאות חייבו לצמצם את מספר העובדים גם בשוק התקשורת ואילצו קביעת סדרי עדיפויות אחרים, שאותם קבע המשרד בהתאם לאינטרס הציבורי הרחב – הגדרת המערך הטכני הנדסי כחיוני ללא פגיעה בכוח האדם בתחום זה, ובמשתמע מכך הורה המשרד לצמצם את יתר השירותים על מנת להפחית את כמות העובדים הכוללת בהתאם להנחיות".

"בתוך כך", מוסיף המשרד, "צמצום העיסוק בניודים נועד לפנות קשב ניהולי בחברות מהעיסוק היום יומי בתחרות לעיסוק בפתרון תקלות ומתן מענה טכני לפערים שאכן צפו ועלו ככל שצריכת התקשורת גברה, ועדות לכך ניתן לראות בעומסים הכבדים על המוקדים הטכניים שברוב החברות אינם עומדים בקצבי המענה הנדרשים גם היום".

בעקבות ביקורות שנשמעו על יוזמה זו של השר לעצירת הניודים, ציין משרד התקשורת בתגובתו, כי "בניגוד לפרסומים בימים האחרונים שעלו בערוצי תקשורת כאלו ואחרים, חשוב להבהיר, כי משרד התקשורת הוביל בשנים האחרונות את מהפיכת התחרות במחירים בשוק התקשורת באופן שהציב את ישראל ברף גבוה מבחינת רמת התחרות, ורמת מחירים מהנמוכים בעולם בתחום הסלולר. בהקשר זה נציין בהיבטי הניוד, שבכל שלב אפשר המשרד לכל מנוי לעבור מיוזמתו לחברה אחרת במידה ויבחר בכך! כל טענה שהמשרד מנסה לפגוע בתחרות מופרכת מיסודה".

פרשנות

החלטת שר התקשורת לעסוק בימים קשים אלה דווקא בנושא ניודים ושיווק נראית הרבה יותר ממיותרת ואפילו תמוהה, בייחוד לאור התעקשות השר לפעול בנושא שוב ושוב. בהודעתו הראשונה מה-18 במרס, הודיע המשרד על הקפאת ניודים לשבועיים, אבל לאחר כשבוע הוא חזר בו, והורה לחברות לפתוח את מערכות הניודים, אם כי תוך הטלת מגבלות ומעקב אחר הניודים, כשהמגבלה העיקרית היא איסור על חברות הסלולר לבצע פעילות מכירות יזומה, ולאפשר ניודים רק לפי דרישת לקוח. כעת, שב השר ומתעקש לבטל את הניודים באמצעות תיקוני חוק.

על רקע העומסים הכבדים המוטלים על המוקדים הטכניים, שברוב החברות אינם עומדים בקצבי המענה הנדרשים, טוב יעשה השר אם יפקח על פעילות החברות כפי שהוא עצמו הורה להן לפעול – "הגדרת המערך הטכני הנדסי כחיוני ללא פגיעה בכוח האדם בתחום זה". לא יזיק גם אם השר יאפשר לחברות התקשורת – באמצעות החרגה בצורה כזו או אחרת ממגבלות הפעילות המותרות על פי ההנחיות – להגביר את ערוצי השירות והסיוע למי שזקוקים לכך.

ואם כבר מדברים על חברות התקשורת, נראה שהן בין החברות הבודדות במשק שבינתיים נפגעות הכי פחות משבר הקורונה, בהתחשב בעובדה שמיליוני אנשים בישראל ספונים כעת בביתם וזקוקים לתשתיות התקשורת כמו אוויר לנשימה, לצורך עבודה, או לימודים או בידור. רבים מהם נאלצים כעת לבזבז שעות ארוכות בפנייה לשירות או לפתרון תקלה. דווקא עכשיו השר מוצא לנכון "לעשות להן טובה", ולסייע להן ב"כאב הראש" שקוראים לו נטישה, וכך מחזיר את השוק ל"ימי הביניים" החשוכים, כשלקוח שרצה לעבור בין חברות – נאלץ לוותר על המספר שהיה בידו. כולם מסכימים שמצב חברות התקשורת קשה, וכי אולי הן זקוקות לעזרה, אבל זה לא יכול להיות על חשבון הצרכנים.

אם יש אנשים בישראל שמוצאים לנכון לעבור דווקא עכשיו לחברה אחרת, כנראה שיש להם סיבה, ומדוע השר חושב שצריך למנוע זאת, ודווקא בימים קשים אלה לפגוע בצרכנים ולהציב בפניהם מחסומים שפסו מן העולם? ניידות זה בדיוק מה שחשוב עכשיו?

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א.א

    אני לא מבין ספרדית,אחד הדברים הטובים שקראו לשוק הסלולר זה הניידות למה לקלקל סוס מנצח???

אירועים קרובים