תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » IT פיננסי » הרבעון של פרטנר: עלייה בהכנסות, צניחה ברווח הנקי
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר. צילום: סיון פרג'

הרבעון של פרטנר: עלייה בהכנסות, צניחה ברווח הנקי

החברה הציגה רבעון מעורב ושנה של ירידות ● המנכ"ל, אבי בנבנישתי, אופטימי, למרות משבר הקורונה

מאת 26 במרץ 2020, 12:08 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

פרטנר סיימה את 2019 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות שמראות עד כמה המשבר בשוק התקשורת משפיע עליה: ההכנסות שלה אמנם עלו ברבעון אבל ירדו בשנה כולה, אם כי במקצת, והרווח הנקי רשם ירידה תלולה בשתי התקופות – כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה היום (ה'). עם זאת, מנכ"ל החברה, איציק בנבנישתי, אופטימי, למרות משבר הקורונה.

מהפן החיובי, במהלך השנה רשמה פרטנר גידול של 11 אלף מנויי סלולר ושיעור הנטישה של המנויים המשיך לרדת, עד שהוא הסתכם ברבעון הרביעי ב-7.2%.

הנתונים השנתיים מראים כי הוצאות החברה גדלו בתקופה זו ב-0.1% ל-3.1 מיליארד שקלים בעוד שההכנסות ירדו ב-0.76% ל-3.2 מיליארד. מספרים אלה השפיעו לרעה על הרווחיות: זו התפעולית קטנה ב-21.55% ל-87 מיליון וזו הנקייה צנחה ב-66.1% ל-19 מיליון.

המגמות הרבעוניות היו מעט שונות, בעיקר בשים לב לעלייה שהחברה רשמה בהכנסות – של 2.45% ל-834 מיליון שקלים. אלא שההוצאות גדלו בשיעור ניכר יותר – של 5% ל-804 מיליון, מה שגם כאן נתן את אותותיו ברווח הנקי, שצלל ב-63.15% והסתכם בשבעה מיליון שקלים בלבד. הרווח הנקי למנייה רשם ירידה של 58.33% לחמש אגורות. סיבה נוספת לתוצאה העגומה ברווח הנקי היא מעבר לחבות מס של שלושה מיליון שקלים בהשוואה להחזר מס של 17 מיליון ברבעון האחרון של 2018.

לעומת זאת, הרווח התפעולי צמח ב-114.3% ל-30 מיליון שקלים. זאת, על אף שההוצאות התפעוליות גדלו בקרוב ל-5%. בסעיפים הגולמיים, ההוצאות רשמו ירידה של 0.14% ל-693 מיליון שקלים, הרווח עלה ב-17.5% ל-141 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 16.91%.

"עמדה איתנה ביחס למתחרים"

בנבנישתי פירט על ההכנסות ועל תחומי הפעילות של החברה: "את 2019 סיימנו עם צמיחה בהכנסות במגזר הקווי, תשתית סיבים אופטיים עצמאית שמגיעה כבר לכ-600 אלף משקי בית, ולפרטנר TV מחוברים 199 אלף מנויים, כאשר הוא היה שירות הטלוויזיה הצומח בישראל גם בשנה החולפת. במגזר הסלולר, סיכמנו את 2019 עם תוספת של 11 אלף מנויים והשגנו את שיעור הנטישה הנמוך ביותר מאז 2011, שהסתכם ברבעון הרביעי ב-7.2% ובשנה כולה ב-31%".

בהתייחס למשבר הקורונה הוא אמר כי "שנת 2020 נפתחה באירוע בריאותי עולמי יוצא דופן בהיקפו ובהשפעתו על המשק המקומי והגלובלי. פרטנר ניצבת בפני אירוע חריג זה בעמדה איתנה ביחס למתחרים, לאור החוב נטו שעומד על כ-957 מיליון שקלים והיקף המזומנים שבידי החברה, שגבוה משמעותית מפירעונות החוב ותשלומי הריבית שלה בשנתיים הקרובות. ביצענו גם את ההתאמות התפעוליות הנדרשות כדי לתמוך בהמשך הפעילות העסקית בתקופה זאת ונקטנו בפעולות להתאמת מבנה העלויות של החברה למציאות החדשה. אנחנו ממשיכים לפעול כדי להעניק ללקוחותינו תקשורת יציבה, מהירה ואמינה, ונערכים ונוקטים צעדים על מנת להתכונן ליום שאחרי סיום משבר הבריאות".

הרבעון של פרטנר: עלייה בהכנסות, צניחה ברווח הנקי Reviewed by on . פרטנר סיימה את 2019 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות שמראות עד כמה המשבר בשוק התקשורת משפיע עליה: ההכנסות שלה אמנם עלו ברבעון אבל ירדו בשנה כולה, אם כי במקצת, וה פרטנר סיימה את 2019 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות שמראות עד כמה המשבר בשוק התקשורת משפיע עליה: ההכנסות שלה אמנם עלו ברבעון אבל ירדו בשנה כולה, אם כי במקצת, וה Rating: 0

הגיבו