ה-FCC מטילה קנסות על מפעילות תקשורת שמכרו נתוני מיקום של משתמשיהן

הקנסות הוטלו על המפעילות T-Mobile, AT&T, ורייזון וספרינט בשל מעורבותן בהפרת הפרטיות של משתמשיהן, ומסתכמים ביותר מ-200 מיליון דולר

ארה"ב: סנאטורים נגד מכירה של נתוני מיקום לממשלה. צילום: BigStock

ה-FCC – הוועדה האמריקנית הפדרלית לתקשורת, הודיעה כי החליטה להטיל קנסות על מפעילות אמריקניות שמכרו נתוני מיקום בזמן אמת של משתמשיהן. הקנסות הוטלו על T-Mobile, על AT&T, על ורייזון ועל ספרינט בשל מעורבותן בהפרת הפרטיות של משתמשיהן, ומסתכמים ביותר מ-200 מיליון דולר.

הנושא עלה למודעות הציבורית לפני כשנתיים, כשפורסם בניו יורק טיימס ובכלי תקשורת נוספים, כי חברה מסוימת מכרה לרשויות חוק שונות גישה לנתוני מיקום של מכשירי סלולר של אנשים. לאחר הפרסומים הודיעו ארבע חברות הסלולר האמריקניות הגדולות הנ"ל כי יפסיקו למכור נתוני מיקום, אבל מאוחר יותר הסתבר שחברות רבות יכלו להשיג את הנתונים הללו של המפעילות.

כעת, כמעט שנתיים לאחר הפרסום, ולאחר המכתב שהפנה אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC, לבית הנבחרים בנושא, הודיעה ה-FCC על הצעדים שהיא נוקטת נגד החברות בשל התפקיד שמילאו בהפרת הפרטיות.

בסוף השבוע הודיעה ה-FCC כי החליטה להטיל קנסות של 91 מיליון דולר על  T-Mobile, של 57 מיליון דולר על AT&T, של 48 מיליון דולר על ורייזון, ושל 12 מיליון דולר על ספרינט. החברות יכולות לערער על הקנסות, ו-T-Mobile כבר הודיעה כי תעשה זאת.

לצד הפרסום על ההחלטה, הושמעו גם ביקורות על כך שפעולות ה-FCC הן מעט מדי, ומאוחר מדי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים