ארצות הברית רוצה לחסום לחלוטין את אספקת השבבים הגלובלית לוואווי

הסלמה נוספת ב"מלחמה" של ארצות הברית נגד וואווי: הממשל האמריקני רוצה לחסום לחלוטין את האספקה הגלובלית של שבבים לחברה הסינית ● בית משפט מחוזי בטקסס פסק נגד וואווי

עוד הסלמה במלחמת של ארה"ב נגד וואווי. צילום: BigStock

נראה שהממשל האמריקני עושה הכול כדי לחבל בעסקיה של וואווי: כעת רוצה משרד המסחר לשנות את הרגולציה, כך שתינתן לו הסמכות לחסום מכירות גלובליות של שבבים ליצרנית הענק הסינית – מה שמסמל הסלמה קיצונית בהגבלות המסחר נגדה.

לפי פרסומים שונים, הוגשה הצעה לשנות את חוק המוצרים הזרים הישירים, שמטפל בסחורות המיוצרות מחוץ לארה"ב עם טכנולוגיה אמריקנית – ולהעבירו לפיקוח.

אם יאושר השינוי, חברות לא אמריקניות המשתמשות בטכנולוגיה אמריקנית ייאלצו לקבל רישיון מיוחד כדי לספק סחורות לוואווי. אחת החברות הגדולות שתושפע מן השינוי תהיה TSMC, הממוקמת בטאיוון, שמיייצרת את שבבי Kirin של וואווי. בסין אין שום קו ייצור שלא משתמש במכונות אמריקניות.

לפני כחודש עיכב משרד המסחר האמריקני את תוכניתו להרחיב את התנאים על איסור המסחר עם וואווי בשל חששות מההשפעה הפוטנציאלית השלילית שתהיה לכך על חברות אמריקניות.

כזכור, במאי 2019 הוספה וואווי לרשימה השחורה של חברות שאסורות למסחר עם חברות אמריקניות אלא באישור מיוחד. בשבוע שעבר, פרסם משרד המסחר האמריקני הארכה נוספת של 45 ימים לרישיונות המסחר, שמאפשרים לחברות אמריקניות מסוימות להמשיך לסחור עם וואווי.

חוץ מן הצעדים להקשחת הפיקוח על המסחר עם וואוי, משרד המשפטים האמריקני נקט צעדים משפטיים נוספים נגד החברה ותבע אותה באישומים של סחטנות וקשירת קשר לגנוב סודות מסחריים משש חברות טכנולוגיה אמריקניות.

פסק דין נגד וואווי

בתוך כך, שופט בבית משפט מחוזי בטקסס פסק אתמול לטובת ארצות הברית ודחה את טענותיה של וואווי בנוגע לזכויותיה החוקיות לסחור מול סוכנויות פדרליות וקבלנים מטעמן. השופט פסק, כי הקונגרס פעל בתוקף סמכותו כשהכליל את ההגבלות בחוק הרישוי להגנה לאומית. טענותיה של וואווי היו, כי הגבלת עסקיה בארצות הברית אינה חוקתית.

החברה הגיבה להחלטה באכזבה וציינה, כי היא שוקלת צעדים משפטיים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים