סופית: סלקום רוכשת את גולן טלקום ב-600 מיליון שקלים

גולן העדיפה את ההצעה של סלקום על פני זו של פלאפון, שעמדה על 720 מיליון שקלים ● ההערכות הן שבעקבות זאת, משרד התקשורת לא יאשר מיזוג בין פרטנר להוט, אם הוא יצא לפועל

מסלקום לפרטנר. אבי גבאי.

המירוץ לרכישת גולן טלקום הסתיים ב-"ניצחונה" של סלקום, כשבשעה האחרונה נחתמה העסקה בין הצדדים. סלקום תשלם לאלקטרה מוצרי צריכה, בעליה של גולן, כ-600 מיליון שקלים, שני שלישים מהם במזומן והיתרה בתשלום דחוי. בכך תהפוך סלקום למובילה בשוק הסלולר, עם 3.4 מיליון מנויים.

מטרתה של סלקום הייתה להקדים ככל האפשר את העסקה – גם על רקע הצעתה של פלאפון, באמצעות החברה האם, בזק, לרכוש את גולן ב-720 מיליון שקלים, וגם על רקע השיחות על מיזוג המתקיימות בין פרטנר להוט. ההערכות הן שמאחר שסלקום וגולן טלקום מתמזגות, משרד התקשורת לא יאשר מיזוג נוסף, שיפגע בתחרות בשוק. עם זאת, יצוין כי גם המיזוג הנוכחי צריך לעבור את אישור הרגולטורים.

מנכ״ל סלקום, אבי גבאי, בירך על חתימת מזכר ההבנות לרכישת גולן ומסר: ״רכישת גולן תאפשר לסלקום לבצע השקעות משמעותיות בעולם התקשורת לטובת הציבור הישראלי. המצב הקשה ששורר בשנים האחרונות בשוק התקשורת מחייב פעולה שתחזק את סלקום ואת שוק התקשורת כולו. אני סבור שחיזוקה של סלקום בעקבות הרכישה יאפשר לנו לחזק את מעמדנו כשחקן תחרותי בשוק וישרת בסופו של יום את כלל הצרכנים בישראל. סלקום וגולן, אשר חולקות רשת משותפת, הינן שותפות טבעיות, ואני בטוח שהחיבור בין שתי החברות יניב סינרגיה שתתרום לתחרות״.

על אף שהצעת בזק הייתה גבוהה יותר מזו של סלקום העריכו שני הצדדים, כי הוודאות הרגולטורית של עסקה זו גבוהה יותר מזו של בזק, כנראה בשל החשש שמיזוג עם פלאפון של בזק ייצור קבוצת תקשורת חזקה "מדי", עם שליטה הן בשוק הקווי והן בשוק הסלולרי, שעשויה להשפיע דרמטית על שוק התקשורת. שיקול נוסף של שתי החברות הוא גם הסכם שיתוף הרשתות בין סלקום לגולן, שאם גולן תפרוש ממנו היא תיאלץ לשלם קנס גבוה של 600 מיליון שקלים, שמבטל כבר את היתרון בהצעה של בזק.

גולן החלה לפעול בשוק ב-2012 ופתחה בתחרות מחירים פרועה, שגרמה לחברות הוותיקות להוריד גם הן את מחיריהן ובעקבות כך הובילה לטלטלה עזה בשוק הסלולר, שנמשכת עד היום, כשחברות הסלולר הוותיקות מאטות את קצב ההשקעות בשל הצניחה בהכנסות וברווחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים