הממשלה רוצה לחייב את חברות התקשורת להשתמש בתשתית משותפת בבניינים

השימוע שפרסם המשרד נועד לאפשר שימוש משותף של חברות התקשורת בתשתית הסיבים האופטיים שתותקן בבניין על ידי כמה חברות תקשורת, במטרה לעודד את התחרות ולהפחית חסמי כניסה לשחקנים השונים, תוך תגמול ראוי לחברת התקשורת הראשונה שתקים את התשתית

משרד התקשורת

משרד התקשורת פרסם הבוקר (יום א') שימוע שנועד לאפשר שימוש משותף של חברות התקשורת בתשתית הסיבים האופטיים שתותקן בבניין על ידי כמה חברות תקשורת, במטרה לעודד את התחרות ולהפחית חסמי כניסה לשחקנים השונים, תוך תגמול ראוי לחברת התקשורת הראשונה שתקים את התשתית.

לדברי המשרד, השימוש המשותף בתשתית הסיבים תגביר את קצב פריסת הסיבים תוך הגדלת התועלת המשקית – על ידי מניעת השקעות כפולות בעלויות ובתשומות העבודה, מזעור עלויות רכישת הציוד, צמצום מטרד ציבורי לדיירי הבניין ועוד.

הקשיים המרכזיים לפריסת תשתית סיבים בבנייני מגורים קיימים (במקטע אנכי) נובעים מכמה סיבות, בהן ייחודיותו של כל בניין ושינויים שנערכו בו, אי קיומה של צנרת פנויה, פריסה בתוך בתי הדיירים עצמם, תצורת הצנרת הקיימת, קשיים שמעלים הדיירים וועדי בניין ועוד. כמו כן, עלויות העבודה לחיבור דירות המגורים לסיבים הן משמעותיות ומורכבות עקב שונות רבה בצנרת ובארונות התקשורת שהותקנו בעבר.

בשוק התקשורת הישראלי פועלות כיום חמש חברות הפורסות בפועל תשתית נייחת, המבוססת לפחות בחלקה על סיבים אופטיים: בזק, הוט, סלקום, IBC ופרטנר, מה שיוצר מצב שבו כל חברה צריכה לפרוס תשתית בכל בניין במקביל לחברות האחרות. דבר זה גורר אי נוחות לדיירי הבניין לצד עלויות גבוהות וכפולות לחברות התקשורת.

לצורך המחשה, בהמלצות הצוות הבין משרדי שפורסמו להתייחסויות הציבור נאמד פרויקט הסיבים של בזק בכשלושה מיליארד שקלים, וזאת בהתייחס לפרישה ברשת הגישה בלבד ובהינתן היתרונות והנכסים הקיימים לבזק כיום. עיקר העלויות שנאמדו במסגרת זו שויכו לעלויות הפריסה במבני, ואפילו בנטרול עלויות הפריסה בבתים צמודי קרקע, המייקרות את הפריסה והן אינן נשוא אסדרה זו, היקף עלויות הפריסה התוך מבנית הן משמעותיות. נוסף על עלויות אלה, הפריסה במבנים כרוכה גם בעלויות עבודה הנאמדות בכ-300-400 שקלים לדירה בממוצע.

במסגרת ההסדר שמשרד התקשרות מציע בשימוע, מפעיל פנים ארצי המתכוון לפרוס תשתית סיבים אופטיים בבניין מגורים קיים שבו לא קיימת תשתית סיבים, יהיה חייב לפנות לכל מפעיל פנים ארצי אחר בהצעה לעשות שימוש משותף בתשתית הסיבים שיפרוס בבניין תמורת השתתפות בעלויות הקמת התשתית או בתמורה להסכמה מסחרית אחרת ביניהם. בנוסף, מפעיל המפ"א שיפרוס את תשתית הסיבים האופטיים בבניין יחויב לפרוש את התשתית באופן שיאפשר שימוש משותף בתשתית לכל הפחות למפעיל פנים ארצי אחד, וזאת בנוסף למפעיל/מפעילים שסיכמו עם המפעיל המשתף על שימוש משותף בתשתית הסיבים טרם הקמת התשתית.

בנוסף, מציין המשרד, כי בימים אלה נבחנת יחד עם מינהל התכנון אסדרת חובת פריסה אנכית של תשתית הסיבים האופטיים בבנייני מגורים חדשים שייבנו בעתיד, במסגרת תיקון לתקנות התכנון והבנייה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Mariam

    Have you ever thought about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is fundamental and everything. Nevertheless imagine if you added some great images or video clips to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with images and video clips, this blog could certainly be one of the most beneficial in its field. Wonderful blog!

  2. https://eroidol.biz/

    Quality posts is the main to be a focus for the people to pay a visit the web page, that's what this website is providing.

אירועים קרובים