גיב סולושנס תטמיע מערכת ניהול תדרים במשרד התקשורת – במיליונים

Spectrum-E היא מערכת לניהול ספקטרום התדרים, שנועדה לייעל ולמצות בצורה מרבית את הטיפול בו ● במשרד התקשורת אומרים כי המערכת נדרשת על מנת לנהל את "המשאב החיוני, שנמצא בחסר מתמיד, נוכח הצרכים הקיימים והעתידיים"

תדרים. צילום אילוסטרציה: Bigstock

גיב סולושנס תטמיע מערכת לתכנון וניהול ספקטרום התדרים עבור משרד התקשורת – כך פורסם היום (ב'). הפרויקט יחל בסוף השנה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים. המערכת לניהול התדרים שתוטמע היא Spectrum-E של ספקטרום סנטר – חברה שגיב מייצגת בלעדית בישראל.

משרד התקשורת

משרד התקשורת

המניע לפרויקט הוא ייעול ומיצוי מיטבי של ספקטרום התדרים. ממשרד התקשורת נמסר כי "הספקטרום האלקטרומגנטי הנו משאב חיוני, שנמצא בחסר מתמיד, נוכח הצרכים הקיימים והעתידיים. לשם ניהול המשאב באופן יעיל ומיטבי נדרשות, בין היתר, מערכות ניהול ותכנון מתקדמות".

כחלק משיפור תהליכי העבודה במשרד התקשורת בתחומי הניהול, התכנון ההנדסי, הגבייה והאכיפה בכל הנוגע למשאב הספקטרום האלקטרומגנטי, ביקש המשרד להצטייד במערכת מתקדמת, שתאפשר שיפור וקידום של התהליכים הקיימים, מיסוד של תהליכים חדשים ועבודה בסטנדרטים גבוהים. זאת, על מנת לאפשר יעילות ומיצוי מיטבי של הספקטרום האלקטרומגנטי בישראל. לפי המשרד, "המערכת תקדם את ניהול ספקטרום התדרים ותציב את מדינת ישראל בשורה אחת ביחד עם המדינות המפותחות ב-OECD".

מערכת כוללת לניהול נכסי התדרים

באוגוסט אשתקד פרסם משרד התקשורת מכרז לרכש, תכנון, הקמה, הסבה ותחזוקה של מערכת מדף ייעודית, לצורך ניהול תדרים. גיב זכתה במכרז וגיב תבנה מערכת IT אינטגרטיבית, לתכנון וניהול משאב ספקטרום התדרים, לרבות בניית ממשקים למערכות IT רלוונטיות נוספות. המערכת תחליף את מערכות המחשוב באגף הספקטרום והיא תסייע, בין השאר, לגביית האגרות.

המערכת שתוטמע היא מערכת ניהול כוללת לניהול נכסי התדרים, לרבות טיפול בהיבטים טכנולוגיים והנדסיים שונים, כגון טווחים ומיקומים. הצורך בהטמעת המערכת עלה כאשר החלו הדיונים על הטמעת מערכות תקשורת לדור 5 בסלולר, יחד עם הופעת המגמה של האינטרנט של הדברים. בהינתן שינויים טכנולוגיים אלה, נדרשת מערכת שתטפל בניהול הספקטרום מול יותר גורמים, תוך התייחסות להיבטים של ניהול, תפעול, הזמנות, רכישות, תכנון באופן כללי, וכן תכנון תהליכים מורכבים של בדיקת היתכנות הנדסית, הלימה לרגולציות ועלויות.

הזכייה של גיב במכרז היא עד 2025, עם אופציה להארכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים