למרות גידול של 23% בהכנסות: האטה בצמיחה של וואווי

ההאטה היא השפעה של הצעדים נגד הענקית הסינית במדינות שונות, בהם החרם של טראמפ על סחר אתה ● למרות המהלכים הבינלאומיים, מנכ"ל וואווי הודיע שהחברה תגדיל את תקציב המו"פ שלה לדור החמישי ב-20%

רן ז'נגפי, מנכ"ל וואווי. צילום: Cellaner, מתוך ויקיפדיה

וואווי סגרה את המחצית הראשונה של השנה עם עלייה של 23.2% בהכנסות וזינוק של 24% במספר משלוחי המכשירים שלה – כך ציין רן ז'נגפי, מנכ"ל החברה, במסיבת עיתונאים שערך אמש (ד'). עם זאת, התוצאות אינן חיוביות כל כך, משום שמדובר בהאטה במגמת הצמיחה של הענקית הסינית: ברבעון הראשון של השנה ההכנסות שלה צמחו ב-39% ומשמעות הדבר היא שברבעון השני, הגידול היה נמוך הרבה יותר.

וואווי לא מחויבת לפרסם את התוצאות הכספיות שלה. מהנתונים שז'נגפי בכל זאת שחרר במסיבת העיתונאים עולה כי במחצית הראשונה של 2019 היא הכניסה לקופתה 58.26 מיליארד דולר ושיווקה 118 מיליון טלפונים סלולריים – כמחצית מהם בכל אחד מהרבעונים.

הנתונים בולטים במיוחד על רקע ההשפעה השלילית של מלחמת הסחר האמריקנית-סינית על וואווי. לפני כחודשיים הוציא נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צו חירום האוסר על סחר עם החברה – צו שאותו הוא הסיר חלקית בעקבות ועידת ה-G-20 של מנהיגי המדינות המתועשות, שהתקיימה בחודש שעבר. כתוצאה מכך, נפתחו הליכים נגדה גם במדינות אחרות, ובשבוע שעבר אף הועלו חשדות שלפיהם היא משתפת פעולה עם צפון קוריאה.

ברמזו למהלכים אלה אמר ז'נגפי במסיבת העיתונאים כי "הייתה זו תקופה מיוחדת בדברי הימים הקצרים של וואווי. לנוכח המצב הקיים, אפשר היה לחשוב שאנחנו במצב של כאוס, אך זה רחוק מאוד מהמציאות, שכן אנחנו עובדים חזק כדי שנמשיך לפעול בצורה חלקה והחברה שלנו מוצקה כבעבר. יש לנו צוות ניהולי מקצועי ויעיל, והביצועים שלנו היו טובים, כך שנשארנו ארגון מוצק גם במחצית הראשונה של 2019".

ז'נגפי ציין בנוסף כי עד סוף השנה וואווי תגדיל את תקציב המו"פ שלה לקראת הדור החמישי ב-20% ל-17 מיליארד דולר. מדובר בנתון מעניין במיוחד על רקע העובדה שהחרם שהטיל טראמפ נוגע בעיקר לפיתוחי הדור החמישי של הענקית הסינית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים