"שר התקשורת, דודי אמסלם, מקפח את הפריפריה"

אייל בלום, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, בתגובה להקלות על הוט: "ציפינו משר התקשורת לחייב אותה לסייע לפריפריה - ולא לקפח ולנתק אזורים מרוחקים במדינה" ● משרד התקשורת: "ההחלטה מעצימה את התועלת לציבור"

שר התקשורת, דודי אמסלם, ומנכ"ל המשרד, נתי כהן. צילום: דוברות משרד התקשורת

הודעתו מאתמול (א') של שר התקשורת, דודי אמסלם, על הקלות להוט, שבמסגרתן היא לא תחויב לפרוס בחלק מיישובי הפריפריה תשתיות כמו במרכז הארץ, מעוררת מורת רוח, בעיקר באזורים אלה. לא מעט ביקורות נשמעו על החלטת השר, שמשמעותה היא שיישובים רבים לא יזכו לקבל תשתית כבלים ראויה והם לא יוכלו להתחבר לאינטרנט במהירות של 500 מגה, כמו ביישובי המרכז, אלא רק של 30 מגה – מה שיקשה עליהם לנהל עסקים או לעבוד מרחוק.

אמסלם אמר כי "חובת הוט טלקום היא להעניק לכלל הציבור שירות אחיד, ללא אפליה, לכל נקודה ברחבי הארץ. מטרת המהלך היא לאפשר לכל אזרח במדינה לקבל את מכלול השירותים שמוצע על ידי החברה בכל עיר, ישוב, כפר וקיבוץ, גם המרוחקים ביותר".

"הדרישה: צדק חלוקתי – ולא להמשיך בקיפוח"

עם זאת, אייל בלום, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אמר כי "אני מאוכזב מהחלטת אמסלם, שנחשב לשר חברתי, להקל במחויבותה של הוט ולהפלות ולנתק את תושבי הפריפריה הרחוקה מתשתיות התקשורת". לדבריו, "המדינה סומכת על כך שהוט מובייל תספק שירות באמצעות תשתיות סלולריות של בזק, אך בערבה התיכונה קיימות תשתיות בזק ישנות ובנוסף, אין באזור קליטה סלולרית".

אייל בלום, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה. צילום: יח"צ

אייל בלום, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה. צילום: יח"צ

בלום ציין כי "אנחנו דורשים מהשר צדק חלוקתי וקבלת החלטה להנחת תשתיות גם בפריפריה הרחוקה, ולא להמשיך בקיפוח תושבי הפריפריה".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה לטענות כי השר "פנה לוועדה המייעצת לחובת הפריסה האוניברסלית להביא הצעה להחלטה, במטרה לאפשר ל-220 ישובים ליהנות משירותי הוט, שמאז הקמתה לא סיפקה את שירותיה לישובים אלה. החלטה זו מעצימה את התועלת לציבור, בהתחשב בשינויים הטכנולוגיים והתחרותיים ושינויי האסדרה שחלו בשנים האחרונות".

עוד צוין בתגובה ש-"בין היתר הוחלט כי: הוט תחויב לגבות מחיר מופחת ביישובים האמורים; הוט תחויב לשדרג את הרשת ל-100 מגה שנה לאחר שתזכה בתדרים במסגרת מכרז דור 5; והשירות ישווק בקצבי ההורדה של עד 30 מגה לאלתר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים