משרד התקשורת: מכרז התדרים לדור החמישי יוצא לדרך

המשרד פרסם היום (א') את המכרז, שכולל תמריצים ופתוח, בתנאים מסוימים, גם לבעלי הרשתות הקיימות ● שר התקשורת החדש, דודי אמסלם: "שמחתי להיכנס לנושא, כי חשוב לקדם אותו כמה שיותר מהר"

שר התקשורת, דודי אמסלם, ומנכ"ל המשרד, נתי כהן. צילום: דוברות משרד התקשורת

משרד התקשורת פרסם היום (א') את מכרז התדרים לדור החמישי, שיאפשרו מתן מענה לביקוש הגובר לתקשורת רחבת פס, על ידי הרחבת הקיבולת.

המכרז יוצא לדרך לאחר שוועדת המכרזים קיימה עבודת מטה סדורה, ששילבה בתוכה מאמץ בין משרדי, וגיבשה מתווה מאוזן למכרז תדרי הדור החמישי, באופן שלדבריה יתאים לתנאי השוק בעת הנוכחית. במסגרת עבודתם, גיבשו הצוותים המקצועיים תמונת מצב כלכלית, הנדסית ומשפטית, בחנו מודלים מקבילים בעולם וקיימו שיח עם גורמי מקצוע והשוק – כל זאת תוך ניהול ומיצוי מיטבי של ספקטרום התדרים.

יש לציין שהמכרז ילווה במערכת תמריצים, שכוללת מענקים והפחתת אגרות בסך של כחצי מיליארד שקלים. בנוסף, יידחו תשלומי המכרז לשנת 2022, במטרה לאפשר למפעילים להפנות את המשאבים הפיננסיים לטובת השקעות בשדרוג הרשתות. כמו כן, בעלי הרשתות הקיימות יוכלו להשתתף במכרז על ידי הגשת הצעות משותפות, באופן שיביא להקצאת תדרים יעילה. לצד זה, הוא יכלול חלק פתוח גם לשחקנים חדשים של 100 מגה-הרץ לתדרי דור 5, כדי לעודד תחרות טכנולוגית ושירותי דור זה.

"המכרז הנוכחי – אבן הדרך הראשונה בדור 5"

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, ציין כי "תשתיות התקשורת הן מאבני הדרך המרכזיות לפיתוח הכלכלה, העשייה ורווחת התושבים. שיפורן יביא לגידול בתוצר ולהתפתחות ענפים משמעותיים בתעשייה הישראלית. הדור החמישי הוא תהליך מתמשך, שפותח עולם רחב של אפשרויות, והמכרז הנוכחי הוא אבן הדרך הראשונה".

עוד הוא ציין כי "בניית התשתית של הדור החמישי תהיה מבוססת על חיזוק הדור הרביעי, ולאחר מכן בניית 'קומה' נוספת של הדור החמישי, על ידי מערכת תמריצים מעודדת השקעות, תוך העברת מרכז הכובד מהתחרות על הצרכן ועל המחיר לתחרות על הטכנולוגיה".

שר התקשורת החדש, דודי אמסלם, אמר ש-"על אף שאני רק שבוע בתפקידי, שמחתי להיכנס לנושא, כי חשוב מאוד לקדם אותו כמה שיותר מהר. עם כניסת הטכנולוגיה החדשה של דור 5 תצא לדרך המהפכה הדיגיטלית החכמה, שתשפיע על כל תחומי חיינו – בתים חכמים, ערים חכמות, רפואה חכמה, קירוב הפריפריה למרכז, חינוך, רכבים אוטונומיים, תעשייה מתקדמת ועוד. חוסנן הפיננסי של החברות בעת הזו לא נסתר מעינינו, והמכרז לוקח בחשבון גם את המצב הזה".

"לנושא דור 5 יש שני צירים", הוסיף. "האחד הוא מכרז התדרים, שכאמור אנחנו מוציאים כעת ומקווים שבעוד כמה חודשים כבר יהיו בו זוכים, והציר השני – הסיבים האופטיים, שגם אותו נקדם, כדי ששניהם יחד ייתנו תשתית ותעבורה, על מנת שמדינת ישראל תוכל להתאים את עצמה לטכנולוגיה העולמית".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מ וני

    בטח יש לו נייד כשר דור 1 מרוב שהסתובב ליד ישבנם של אדמורים

  2. גבי טל

    אמסלם מבין במה מדובר? יש לו בתמונה מבט תוהה.... הטמטום בהתגלמותו

אירועים קרובים