גוגל השיקה אתר תמיכה למפתחים עבור פוקסיה

פוקסיה היא מערכת הפעלה חדשה שגוגל מפתחת, המבוססת על ליבת זירקון ולא לינוקס ואמורה לתמוך בכל הפלטפורמות ולאפשר פיתוח יישומים למגוון מכשירים רחב הרבה יותר ממערכת האנדרואיד ● גוגל הכחישה בעבר שהמערכת החדשה תחליף את אנדרואיד

האם גוגל מנסה להמציא מחדש את "גלגל הקוד הפתוח"? בכנס המפתחים שערכה במאי האחרון, נתנה ענקית האינטרנט אישור רשמי לכך שהיא אכן מפתחת מערכת הפעלה חדשה בשם פוקסיה (Fuchsia), זאת לאחר ששמועות עליה החלו להתפרסם עוד באוגוסט 2016. אתמול השיקה גוגל אתר רשמי לפרויקט מערכת ההפעלה החדשה, בשם fuchsia.dev, המספק את קוד המקור ותיעוד מפורט של המערכת, המיועד למפתחים, ואין ספק שהוא מעיד על רצינותה של גוגל בנוגע לפרויקט.

האתר מגדיר את פוקסיה כ"מערכת הפעלה מודולרית, מבוססת-יכולות, שהיא לא לינוקס", וזהו אחד ההבדלים העיקריים בינה ובין מערכת אנדרואיד, המבוססת לינוקס. המערכת החדשה מבוססת על קוד פתוח עם ליבת-מיקרו חדשה לחלוטין, בשם זירקון (Zircon). זירקון מציעה אפשרויות רחבות בהרבה למפתחים ולשימושים, ועוצבה כדי להתאים לכל אפליקציה על מגוון מכשירים ומערכות – החל ממערכות זמן אמת משולבות ועד מכשירי סלולר ומחשבים ניידים מכל הסוגים. כתוצאה מכך עלו תהיות האם פוקסיה תהיה היורשת הטבעית של אנדרואיד וכרום OS, תוך שילוב יכולות של שתיהן ותאימות לאחור, שתאפשר להריץ אפליקציות ישנות. המערכת החדשה אמורה בעצם לרוץ על כל דבר שיש לו החל מליבת ARM של 32 או 64 ביט או מעבדי X86 של 64 ביט, ויש לה פוטנציאל לערער את השוק של מערכות ההפעלה.

התיעוד באתר נועד לסייע למפתחים להתחיל בפיתוחים ניסיוניים למערכת ההפעלה, למרות שכרגע רק מעט מאוד מכשירים תומכים בה. האתר מספק  מילון מונחים, מדריך לתחילת עבודה עם המערכת לבנייה והרצה של אפליקציות וגם תיעוד על דרך הפעולה של פוקסיה, שהיא מודולרית יותר בעיקרה וסקלבילית.

בינתיים, התגובות בשוק נלהבות למדי, למרות שעדיין אין מידע על השימוש הצפוי במערכת, אבל המומחים מעידים שפוקסיה היא מערכת הממוקדת בתאימות חוצת פלטפורמות, שתהיה חיונית למפתחים ולפיתוחים המוניים.

המערכת החדשה דרמטית גם מבחינת המפתחים, שייאלצו כעת להשתמש בערכת הפיתוח Flutter במקום ב-Dart. יתרונה הגדול של Flutter הוא בהיותה כלי חוצה פלטפורמות, המאפשר למפתחים לבנות אפליקציות שמתאימות הן לאנדרואיד והן ל-iOS של אפל תוך שימוש באותו בסיס קוד.

למרות שגוגל הכחישה בעבר שהיא מתכננת להחליף את אנדרואיד בפוקסיה בעתיד, ייתכן שהמערכת הניסיונית החדשה תתמוך גם באפליקציות אנדרואיד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור

    לא מבטאים את זה פוקסיה, אלה פיוז'יה

אירועים קרובים