משרד התקשורת דחה את שיווק חבילת ה-500 מגה של הוט לאוגוסט

המשרד מצא שלפרטנר ולסלקום אין את הציוד המתאים לאספקת שירות דומה, מה שלא מאפשר תחרות הוגנת ● הוט תוכל לשוב ולספק את השירות ב-14 באוגוסט

קנס ממשרד התקשורת להוט טלקום

משרד התקשורת דחה את שיווק חבילת האינטרנט במהירות 500 מגה-ביט של הוט לאמצע חודש אוגוסט. הסיבה לכך היא שכרגע לא מתאפשרת תחרות הוגנת בתחום עם חברות אחרות.

בהודעה שפרסם אתמול (ג') המשרד נכתב כי הוא "ביצע באחרונה הליך בירור, שבמסגרתו נערכו, בין היתר, ניסויים הנדסיים על מנת לבחון אם ניתן לממש בתנאים שוויוניים ובלתי מפלים את שיווק שירות הגלישה במהירות של 500 מגה גם על ידי ספקי השירות האחרים, במסגרת השוק הסיטונאי. מתוצאות הבירור עולה כי לא ניתן למלא את כל התנאים באופן מלא בטווח הזמן המידי ודרושה תקופת היערכות נוספת. לאור זאת, שיווק חבילת הגלישה במהירות 500 מגה יתאפשר החל מ-14 באוגוסט".

החלטת המשרד באה על רקע תלונות של ספקיות כי הוט מוכרת להן גישה לתשתית במחיר גבוה יותר ממה שהיא גובה מהצרכנים, ובכך משבשת את מודל השוק הסיטונאי ופוגעת בתחרות. זאת, לאחר שהחלה להציע את השירות בחודש שעבר במחיר הנמוך, כאמור, מהמחיר שהיא גובה מהן. בנוסף, פרטנר וסלקום התלוננו בפני המשרד על כך שהוט לא תיאמה אתן את השירות, מה שלא אפשר להן להיערך אליו. הדבר מנוגד לתיק השירות של הוט, שמחייב אותה להודיע לספקיות האינטרנט הפועלות בשוק הסיטונאי שלושה חודשים מראש על כוונתה לספק שירות חדש.

בעקבות התלונות, כאמור, המשרד ערך בדיקה ומצא שהציוד שיש בידי פרטנר וסלקום לא תומך במהירויות החדשות, ודחה את השקת השירות ל-14 באוגוסט, כדי לאפשר להן להצטייד בציוד קצה מתאים.

לעת עתה, המשרד לא התייחס בהחלטתו לתלונות הספקיות על המחיר הגבוה שהוט גובה מהן, שלא יאפשר להן להתחרות בה בצורה שוויונית אם היא תשוב להציע את השירות באוגוסט באותו המחיר.

מהוט נמסר בתגובה כי החברה "מכבדת את בקשת משרד התקשורת ותשוב להציע למנויים פרטיים את שירות ה-500 מגה באמצע חדש אוגוסט, לרווחת הציבור בישראל. הוט תמשיך לחדש ולהציע למנוייה את מהירויות הגלישה הטובות בישראל, ותאפשר לכל המעוניין להצטרף לרשימת ההמתנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים