מכירות הסמארטפונים של וואווי בצניחה; צופה ירידה תלולה בהכנסות

החרם האמריקני על החברה הסינית הביא לירידה של 40% במכירות הסמארטפונים שלה בחודש האחרון ולהורדת תחזית ההכנסות לשנתיים הקרובות ב-30 מיליארד דולר ● רן זנגפיי, המנכ"ל: ההתאוששות - רק ב-2021

דונלד טראמפ יכול להיות מרוצה: החרם שהטיל על וואווי גורם לה נזקים כבדים. מכירות הסמארטפונים הגלובליות של החברה צנחו ב-40% בחודש האחרון ולפי רן זנגפיי, המייסד שלה, במהלך השנתיים הקרובות יפחתו הכנסותיה ב-30 מיליארד דולר לעומת התחזית. ההתאוששות, לדברי המנכ"ל, צפויה רק ב-2021.

זנגפיי אמר כי "אנחנו מעריכים שבשנתיים הקרובות נפחית את הייצור ב-30 מיליארד דולר וההכנסות שלנו יעמדו על כ-100 מיליארד דולר", לעומת תחזיותיו להכנסות של 125 מיליארד ב-2019.

"הצעדים של וושינגטון לא יעצרו אותנו"

הצו שעליו חתם נשיא ארצות הברית הכניס את וואווי לרשימה שחורה של חברות, שמותר לסחור איתן רק באישור מיוחד של משרד המסחר האמריקני. זאת, לאחר שטראמפ אסר על גורמי ממשל לרכוש ולהשתמש במכשירי הסלולר של החברה. בעקבות החתימה על הצו, הודיעו חברות אמריקניות ואחרות כי יפסיקו את היחסים המסחריים עם ענקית הטכנולוגיה הסינית.

בהקשר לכך ציין זנגפיי שוואווי אמנם תקטין את היקפה, אבל הצעדים של וושינגטון להגביל את עסקיה "לא יעצרו אותה. מעולם לא חשבנו שנחישותה של ארצות הברית לתקוף את החברה תהיה כה גדולה, ולא צפינו שהם יתקיפו אותנו בהיבטים כה רבים. איננו יכולים לקבל אספקה של רכיבים, איננו יכולים לקחת חלק בגופים בינלאומיים, איננו יכולים לעבוד בשיתוף עם אוניברסיטאות רבות, איננו יכולים להשתמש בשום דבר שקשור לרכיבים אמריקניים ואיננו יכולים אפילו לבסס קשרים עם רשתות שמשתמשות ברכיבים אלה".

כך, למשל, בעקבות החרם נאלצה וואווי לבטל את השקת לפטופ ה-MateBook החדש שלה, משום שהוא מבוסס על מערכת Windows של מיקרוסופט ועל שבבים של אינטל.

"הירידה – בגלל כמה פוליטיקאים"

לדברי זנגפיי, המצב הנוכחי של החברה "לא נגרם בגלל עסקים אמריקניים, אלא בגלל השקפותיהם של כמה פוליטיקאים". הוא דימה את וואווי למטוס שנפגע קשות וציין כי "אני חושב ששני הצדדים ייפגעו. אף אחד לא ירוויח מהמצב".

עוד הוא ציין שלמרות המכשולים, החברה תמשיך להתקדם במחקר ובפיתוח, לא תבצע פיטורים כבדים ותוסיף לשתף פעולה עם חברות ומדינות אחרות.

זוהי הפעם הראשונה שבה מודה ומכמתת וואווי את השפעת הפעולות של ארצות הברית נגדה, לאחר שבשבועות האחרונים פורסמו ידיעות רבות על התבטאויות מתריסות ומלגלגות משהו של בכירי החברה, שהמעיטו בהערכת הנזקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים