HOT תחויב לספק שירותים גם ביישובים שבהם אין לה תשתית כבלים

תשתית הכבלים של HOT פרושה ב-92% מהיישובים במדינה, ומשרד התקשורת החליט לחייב אותה לספק את השירותים בשמונת האחוזים הנותרים ● לפי שימוע שפרסם המשרד, החברה תחויב לשדרג את הרשתות ואת תשתיות האינטרנט שלה, ולספק קצב גלישה של עד 30 מגה-ביט לשנייה באופן מידי

קנס ממשרד התקשורת להוט טלקום

משרד התקשורת החליט היום (ה') לחייב את HOT, בכפוף לשימוע, לספק את השירותים שלה גם ביישובים שבהם תשתית הכבלים שלה לא פרושה, באמצעות טכנולוגיות חלופיות. המשרד אימץ בכך את החלטות הוועדה המייעצת, שמונתה עוד ב-2011.

כיום פרושה תשתית הכבלים של HOT ב-92% מהיישובים במדינה. בשמונת האחוזים הנוספים היא תצטרך לספק את השירותים בטכנולוגיה חלופית, ככל הנראה באמצעות רשת הסלולר שלה. במשרד התקשורת יחייבו את HOT לספק קצבי הורדה של עד 30 מגה-ביט לשנייה באופן מידי; לשדרג את הרשת להרחבת שיעור הכיסוי והוספת תשתיות באתרים הקיימים; לדאוג לקצב גלישה באינטרנט שיאפשר צפייה בשידורי טלוויזיה בלפחות שני מכשירים במקביל ובאיכות HD; לספק את שירות תשתית האינטרנט באמצעות נתבים סלולריים מתקדמים; וזמן התקנה זהה לשאר האזורים בארץ.

במשרד התקשורת אומרים כי המהלך "ממקסם את התועלת לציבור בהתחשב בשינויים הטכנולוגיים, הרגולטוריים והתחרותיים שחלו בשנים האחרונות. חלופה זו תאפשר לציבור ביישובים שבהם HOT לא פרשה את תשתית הכבלים לקבל את שירותיה בטכנולוגיה חלופית באופן מידי, תוך הגדרת תנאי סף לטיב השירות".

כחלק מהשימוע קבע המשרד מדדים לפיקוח ובקרה על יישום ביצוע ההחלטות. כך, הוא יחייב את HOT להגיש בכל חודש דיווח שיכלול את כמות המנויים שהצטרפו לשירות, הקצב המשווק לכל מנוי וקצב הגלישה בפועל, סוג השירותים שנרכשו, סוג הטכנולוגיה ונתונים טכניים נוספים; להגיש בכל רבעון דיווח נתוני תשתית, שיכלול פירוט לגבי נתונים טכניים הנוגעים לאיכות הכיסוי ומשך זמני ההתקנה; ובכל חצי שנה לבצע סקר שימדוד את שביעות רצון המנויים מאיכות השירות, ניתוקים בשירות וקבלת מענה לבעיות. כמו כן, HOT תדווח למשרד התקשורת על מאמצי שיווק לצורך העלאת המודעות לשירותים. במשרד מדגישים כי הם יבצעו פעולות פיקוח, על מנת לוודא שהדברים אכן מבוצעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים