האם אפל פגעה בעסקים של אפליקציות לפיקוח הורי?

שלוש חברות, בהן קספרסקי, טוענות: אפל אילצה אותן להסיר את האפליקציות ● על פי שתיים מהן, היא עשתה זאת כי האפליקציות מתחרות בשירותים שלה ● אפל מכחישה וטוענת: עשינו זאת כדי למנוע איסוף מידע על משתמשים

App Store.

אפל מואשמת בהסרת אפליקציות המתוכננות להגביל את זמן השימוש ב-iPhone, בטענה שהן מתחרות בכלי שלה להגבלת זמן מסך. עם זאת, לדברי המפתחים, הכלי של אפל פחות מחמיר מאלה שהן מציעות.

בסוף השבוע הוגשה לרשות התחרות של האיחוד האירופי תלונה נגד אפל על ידי Kidslox ו-Qustodio, שתי חברות שפיתחו אפליקציות פופולריות לפיקוח הורי, בטענה כי הענקית הטילה עליהן מגבלות שפגעו בעסקיהן. לדברי Kidslox, עסקיה צללו מאז שאפל אילצה אותה לשנות את האפליקציה כך שהיא תהיה פחות שימושית מהכלי של אפל עצמה.

במהלך השנה האחרונה הסירה אפל מ-App Store, או לפחות הגבילה, 11 מתוך 17 האפליקציות המורדות ביותר להגבלת זמן מסך או לפיקוח הורי, לפי דיווח שפורסם בניו-יורק טיימס. במקרים מסוימים, אילצה החברה את יצרניות האפליקציות להסיר תכונות שאפשרו להורים לפקח על מכשירי הילדים באמצעות חסימת הגישה שלהם ליישומונים מסוימים ולתוכן של מבוגרים, ובמקרים אחרים היא פשוט הסירה את האפליקציות מהחנות שלה.

מאחר שאפל היא המפקחת הבלעדית על חנות האפליקציות שלה, היא גם בעלת הזכות הבלעדית להחליט אילו אפליקציות ניתן יהיה להתקין במכשיריה – מה שמוביל רבים להאשים אותה בהתנהלות אנטי תחרותית ובהסרת יישומונים שנוצרו כדי לסייע לצרכנים לא להתמכר למוצריה.

בספטמבר האחרון השיקה החברה כלי שפותח על ידה להגבלת זמן מסך, אך לדברי מפתחים, הוא לא מחמיר דיו ולא מספק אפשרויות רבות. לדברי פרד סטוצמן, מנכ"ל אפליקציית Freedom להגבלת זמן מסך, "הכוונות של אפל לא באמת מותאמות לסייע לאנשים לפתור את בעיותיהם". אפליקציית Freedom הורדה 770 אלף פעמים לפני שאפל הסירה אותה מ-App Store באוגוסט האחרון. "האם אתם באמת נותנים אמון באפל, שכל כוונתה שאנשים יבלו פחות זמן עם הטלפונים שלה?", שאל סטוצמן.

עוד זירה: קספרסקי מול אפל

אפל צפויה להתמודד גם עם תלונה שהוגשה נגדה ברוסיה על ידי קספרסקי, שגורמי אבטחה אמריקניים טוענים שיש לה קשרים לממשל הרוסי. קספרסקי טוענת שאפל אילצה אותה להסיר תכונות חשובות מאפליקציית הפיקוח ההורי שלה ולדברי דובר החברה, היא מתכננת להגיש תלונה דומה גם באיחוד האירופי.

אפל מצידה טוענת שהיא מסירה רק אפליקציות המפירות את התנאים שלה ונוהגת במפתחים בהגינות. "אנחנו מתייחסים לכל האפליקציות בצורה שווה, כולל אלה המתחרות עם השירותים שלנו", הגיבה לטענות תמי לווין, דוברת מטעם החברה. "המטרה שלנו היא להשיג אקו-סיסטם פעיל לאפליקציות, שיספק לצרכנים גישה לכמה שיותר אפליקציות איכותיות".

לדבריה, אפל הסירה או דרשה שינויים בכמה אפליקציות משום שהן עשויות לאסוף ולצבור מידע רב מדי ממכשירי המשתמשים, ואין כל קשר בין צעדים אלה של החברה להשקת הכלים הדומים שלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו

    מתי יקבלו המפתחים והמשתמשים, גם יחד, שכל, וישלחו את אפל לכל הרוחות???

אירועים קרובים