משרד התקשורת החליט על הקלות בניוד של מנויים עסקיים

עם כניסת ההקלות לתוקף בעוד חמישה חודשים, חברות התקשורת לא יוכלו לחסום את מספר הטלפון של מנוי פרטי ומנוי עסקי מפוצל – מראש או בעת ניוד שלו ● כמו כן, הוגדר הזמן המקסימלי לניוד המספרים

נתי כהן, מנכ''ל משרד התקשורת. צילום: ניב קנטור

משרד התקשורת פרסם אתמול (ב') את החלטתו על הקלות בניוד מספרים גם של מנויים עסקיים. עם כניסתן לתוקף של ההקלות בעוד חמישה חודשים, חברות התקשורת לא יוכלו לחסום את מספר הטלפון של מנוי פרטי ומנוי עסקי מפוצל – מראש או בעת ניוד שלו.

מנוי עסקי מפוצל מזוהה בדרך כלל באופן שמי עם מספר הטלפון, פרטיו של המנוי ופרטי כרטיס האשראי שלו – כאשר פרטים אלה נמצאים בידי חברת התקשורת שעליה הוא מנוי. במקרים רבים מנוי זה אף מקבל חשבונית ומשתתף בחלק או בכל התשלום החודשי לחברת התקשורת.

כיום, חברות התקשורת חוסמות מראש מספרי טלפון של מנויים עסקיים לניוד אף ללא בקשה מפורשת. התיקון קובע כי הבקשה לחסימה תהיה בכתב בלבד. הסרת החסימה תתבצע באופן מידי עם פנייה של המנוי העסקי.

כמו כן, זמן ניוד של טווח מספרים (בניגוד לניוד רגיל של מספר בודד) אינו מוגדר במפורש בתכנית הניידות ועלול לקחת כמה שעות. תיקון התכנית מגדיר כי הזמן המקסימלי יהיה חצי שעה עבור טווח מספרים למנויים סלולוריים ושעה עבור טווח מספרים למנויים לשירות טלפון נייח.

טיפול בניודים הפיקטיביים

החלטה נוספת שהתקבלה עוסקת בניודים הפיקטיביים. מתלונות שהתקבלו במשרד עולה שקיימת פרקטיקה של משווקים פרטיים לבצע ניוד מחברה אחת לאחרת של מספרי טלפון שמעולם לא היו בשימוש מנויים אמיתיים. התופעה נפוצה במספרים המשויכים לחבילות משולמות מראש – Pre-Paid, המשווקות על ידי משווקים פרטיים, ושמעולם לא הוטענו.

לדברי המשרד, ניוד פיקטיבי מהווה ניצול לרעה של תהליך הניידות שהוא קבע. התיקון יתיר חסימה לביצוע ניידות של מספר טלפון שלא בוצעה עבורו לכל הפחות טעינה אחת או טעינות מצטברות בחבילת תשלום מראש, שמסתכמות בסכום של לפחות 30 שקלים, או, לחלופין, תשלום עבור חבילות תשלום בדיעבד (Post-Paid) בסכום מצטבר של לפחות 30 שקלים (שני הסכומים כוללים מע"מ).

בנוסף, קבע המשרד שעל החברה הננטשת לציין את הסיבה לכל כישלון ניוד. הסיבה צריכה להיות אחת מאלה המנויות בתכנית הניידות ככאלה שמאפשרות חסימת ניידות. זאת, כדי לאפשר לחברה הקולטת או למנוי שרוצה להתנייד להסיר את החסם ולאפשר את הניוד באופן פשוט יותר.

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, ציין כי "הסרת חסמי מעבר בין חברות התקשורת הינה בעלת תועלת ציבורית. מנגד, יש למנוע תופעות של ניודים פיקטיביים בין החברות, המשפיעים על תמונת מצב הניידות בשוק התקשורת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים