החשד: שני סטודנטים הונו את אפל בקרוב למיליון דולר

השניים שלחו לאפל אלפי טלפונים מזויפים לתיקון, בטענה שהם "לא נדלקים" - וקיבלו במקום זה אייפונים מקוריים

החשד: אייפונים מזויפים שימשו להונאה. צילום אילוסטרציה: יאסטרמסקה, BigStock

שני סטודנטים-מהנדסים סיניים, תושבי אורגון, הצליחו להונות את אפל בסכום של כ-900 אלף דולר, באמצעות מכשירי iPhone מזויפים – כך פרסמו בסוף השבוע הרשויות בארצות הברית.

לפי דיווחים שפורסמו בנושא, הטלפונים המזויפים נשלחו לסטודנטים החשודים, קואן ג'יאנג ויאנגאנג זו, משותף לעבירה בסין. לאחר שקיבלו את המכשירים, הם שלחו אותם לאפל לתיקון בחסות תכנית האחריות של החברה, וזו שלחה להם במקום, במקרים רבים, מכשירים מקוריים.

בסך הכל הצליח הצמד לקבל אלפי מכשירים תמורת מכשירים מזויפים במהלך 2017 – כך לפי תלונות שהגישה הרשות הפדרלית במרץ 2018 ובחודש שעבר.

החשד: ניסה להונות את אפל יותר מ-3,000 פעם

לדברי הרשויות, ג'יאנג, שהיה בזמן האירועים סטודנט באוניברסיטת אורגון, העריך כי שלח יותר מ-2,000 תביעות להחלפת מכשיר ב-2017 לבדה. ככלל, לפי הרישומים באפל, יותר מ-3,000 תביעות אחריות היו רשומות על שמו. בכל אחד מהמקרים שבהם ביקש ג'יאנג תיקון הוא טען שהמכשיר לא נדלק – וזה, מסתבר, היה ה-"טריק" שלו ושל שותפו.

"החלפת מכשיר שאינו נדלק מאפשרת הונאה במקרי אחריות, משום שטכנאי החברה לא יכולים לבדוק או לתקן את המכשיר", נכתב בתלונה של הרשויות. לכן, במקרים רבים החברה שולחת מיד מכשיר אחר, בהתאם למדיניות האחריות שלה.

אפל אמנם קבעה כי רבים מן המכשירים המזויפים ששלח ג'יאנג לא היו מקוריים, אך היא בכל זאת קיבלה 1,493 מהם כמכשירים מקוריים וסיפקה לו אייפונים מקוריים תמורתם. לפי הערכת החברה, עלותו של כל מכשיר הייתה 600 דולר, ולדברי הרשויות, אפל הפסידה בעקבות כך 895 אלף דולר.

20 עד 30 מכשירים בכל פעם

ג'יאנג סיפר לרשויות שהוא קיבל באופן קבוע חבילות שהכילו 20 עד 30 מכשירים מ-"חברו" בסין, עם הוראות לשלוח אותם לאפל תחת תביעות אחריות. לאחר שקיבל את המכשירים המוחלפים, שלח אותם ג'יאנג לסין, שם הם כנראה נמכרו. השותף הסמוי שילם לאמו של ג'יאנג במדינת הענק חלק מהרווחים, וזו הפקידה את הכסף בחשבון בנק שגם לג'יאנג הייתה גישה אליו מארצות הברית.

בשנה שעברה מצאו הרשויות בחיפוש בביתו של ג'יאנג באורגון יותר מ-300 מכשירי iPhone מזויפים, לצד רישומי משלוח ומסמכים של תביעות אחריות. בנוסף, הם מצאו כמה ארגזים שנשלחו לזו, שהיה שותפו לעבירה.

זו שלח גם הוא מכשירים להחלפה בחסות תביעות אחריות, ולפי רישומי אפל הוא הגיש יותר מ-200 תביעות כאלה. הוא מואשם במתן מידע מטעה על הצהרות ייצוא, וצפוי לקנס של עד 10,000 דולר ולמאסר של חמש שנים.

ג'יאנג הואשם בשנה שעברה בהונאה מקוונת ובסחר בסחורה מזויפת, וצפוי לקנס של עד שני מיליון דולר ולמאסר של 10 שנים בשל אישומי הסחר בסחורה המזויפת, ולעוד 20 שנות מאסר עקב ההונאה המקוונת.

שני הנאשמים טוענים כי לא היו מודעים לכך שהמכשירים שנשלחו אליהם היו מזויפים, וג'יאנג אף טען בפני הרשויות שאפל מעולם לא יידעה אותו בנוגע לכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים