משרד התקשורת יקבע מנגנון חדש לעדכון תעריפי השירותים הסיטונאיים ברשת בזק

המשרד מציע לקבוע בתקנות מנגנון עדכון מובנה על פי נוסחאות שיאפשרו עדכון שנתי של התשלומים עבור השירותים הסיטונאיים, ללא צורך בתיקון נקודתי של התקנות מדי שנה

נתי כהן, מנכ''ל משרד התקשורת. צילום: ניב קנטור

משרד התקשורת פרסם אתמול (ב') שימוע ובו הוא מבקש לקבל את התייחסות הציבור לקראת עדכון התשלומים המרביים עבור שימוש בשירותים הסיטונאיים ברשת של בזק לשנים 2019 עד 2022, שמשלמות ספקיות המשתמשות בשירותים הסיטונאיים של החברה.

בהודעה שפרסם המשרד צוין כי מנגנון התשלומים החדש מבקש "לתת ביטוי לעקרונות התמחור המרכזיים במודל השוק הסיטונאי והמגמות המרכזיות בשוק. תעריפי המנגנון החדש ישקפו את עלות אספקת השירותים הסיטונאיים מחד, ויעודדו המשך השקעה ברשתות תקשורת מתקדמות מאידך, תוך יצירת ודאות בשוק התקשורת בשנים הבאות".

עוד צוין כי "העדכון יספק מענה למגמות מרכזיות בשוק התקשורת המשפיעות על עלות אספקת השירותים הסיטונאיים, ובהן מגמות מחירי ציוד ושינויים ברמות הביקושים".

המשרד מציע לקבוע בתקנות מנגנון עדכון מובנה על פי נוסחאות שיאפשרו עדכון שנתי של התשלומים עבור השירותים הסיטונאיים, ללא צורך בתיקון נקודתי של התקנות מדי שנה. הנוסחאות תהיינה מבוססות על הנחות מודל השוק הסיטונאי, תוך ניתוח השפעת היקפי הביקוש על תוצאות המודל.

ההצעה: פרסום שנתי של תחזיות הביקוש הרלוונטיות

עוד מציע המשרד כי מדי שנה, ב-15 בנובמבר, יפרסם שר התקשורת את תחזיות הביקוש הרלוונטיות להצבה בנוסחאות העדכון. כך יתבצע איזון בין הצורך להתחשב בהשפעת הביקושים על עלויות אספקת השירותים הסיטונאיים ובין הצורך במתן ודאות רגולטורית לגבי התעריפים המעודכנים.

כמו כן, משרד התקשורת מבקש, במסגרת השימוע, להחיל הוראת שעה תחומה בהיקפה, שתביא ליישום החלטה שהתקבלה בפברואר 2017 לגבי עדכון תעריפי השוק הסיטונאי לשנים 2017-2018 שבוצעה רק ביולי 2018, ואמורה להוזיל את התעריפים המרביים.

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, ציין כי "נחוצה יצירת ודאות בשוק התקשורת לשנים הבאות. המנגנון החדש יגביר את התחרות, תוך עידוד השקעות ברשתות תקשורת מתקדמות ויטיב עם ציבור הצרכנים בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים