גוגל השיקה שתי אפליקציות לעזרת חירשים ולקויי שמיעה

אפליקציות למען החירשים ולקויי השמיעה. צילום אילוסטרציה: BigStock

שתי אפליקציות חדשות שגוגל חשפה אתמול (ב') מיועדות לסייע לאנשים עם ליקויי שמיעה או חירשים. בפוסט שפרסמה החברה בבלוג שלה צוין שלפי ארגון הבריאות העולמי, עד 2055 יחיו בעולם 900 מיליון אנשים עם שמיעה לקויה, או ללא יכולת לשמוע כלל. נפיצותם של מכשירי הסלולר – ובייחוד מכשירי אנדרואיד – תנגיש אפשרות לסייע להם בדרכי התקשורת, ציינה גוגל.

האפליקציה הראשונה, ואולי החשובה ביותר מבין השתיים, היא Live Transcribe (תמלול חי). היא מאפשרת לתמלל אודיו בזמן אמת, כך שמשתמשים חירשים או לקויי שמיעה יוכלו לקרוא את הטקסט הנאמר בזמן אמת ולקיים דיאלוג. הטקסט יופיע בלבן על רקע שחור, והתכונה אף מאפשרת להתחבר למיקרופון חיצוני כדי לקבל תוצאות מדויקות יותר. תכונה זו ממנפת את פעילותה של גוגל בתחומי הדיבור לטקסט והתרגום. גוגל החלה להפיץ את האפליקציה היום, אם כי רק בגרסת בטא למכשירי Pixel 3. בעתיד, מבטיחים בחברה, היא תהיה זמינה ביותר מ-70 שפות וניבים.

היישומון השני, Sound Amplifier (מגבר קול), מתפקד כמסנן רעשים סביבתיים ללא צורך בהגברת הווליום. התכונה פעילה באמצעות אוזניות, ומאפשרת למשתמשים לכוון בצורה ידנית ואישית את רמת הסינון הרצויה. תכונה זו זמינה החל מהיום ב-Google Play.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים