יו"ר ה-FCC, אג'יט פאי, מבקר בישראל

הוא נפגש היום (ב') עם מנכ"ל משרד התקשורת והשיק קבוצת עבודה משותפת לשני הגופים, לטיפול באתגרים טכנולוגיים כמו הדור החמישי והאינטרנט של הדברים ● בהמשך השבוע הוא ייפגש עם נציגי חברות ישראליות שונות, בהן מובילאיי

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC. צילום: מתוך ויקיפדיה

יו"ר ה-FCC, אג'יט פאי, הגיע לישראל, ונפגש היום (ב') עם בכירי משרד התקשורת, בראשות המנכ"ל, נתי כהן – כך נודע לאנשים ומחשבים. הוא ייפגש בארץ עם גופי ממשלה נוספים וכן עם חברות פרטיות, על מנת לקדם את הקשרים בין ישראל לארצות הברית בתחום.

פאי וכהן השיקו היום את קבוצת העבודה המשותפת ל-FCC ולמשרד התקשורת. ההצהרה על הקמת הקבוצה נחתמה בין הצדדים במהלך ביקור שר התקשורת, איוב קרא, בוושינגטון במאי האחרון.

במפגש המקצועי הראשון של הקבוצה, שהתקיים הבוקר בירושלים, הוצגו מצגות המלמדות על ההתפתחויות העדכניות ברגולציה ובשווקי התקשורת בשתי המדינות. כמו כן, התקיים דיון פתוח במתכונת של שולחן עגול, שעסק בסוגיות מרכזיות בתחום, בהן השקת ופרישת שירותי דור חמישי ומודלים עסקיים מותאמים לדרישות דור זה, אתגרי האינטרנט של הדברים, מודלים לעידוד השקעות בפריסת תשתיות פס רחב מהיר, שוק הסלולר – תשתיות, פרישה, טכנולוגיות חדשות, איכות רשתות, פיקוח, מדידה ועוד, שוק השידורים, טכנולוגיות לוויינים ותשתיות חירום – מדיניות וטכנולוגיות.

בפגישה עם מנכ"ל המשרד ובכיריו הדגיש פאי את חשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי התקשורת.

כהן אמר כי "האתגרים העומדים לפתחנו עם ההשקה הצפויה של דור 5 בארץ ופיתוח מדיניות ורגולציה בעידן האינטרנט של הדברים מחייבים שיתוף הפרקטיקה המיטבית, הידע והניסיון עם רשויות תקשורת מובילות בעולם. זאת מטרתנו בבניית שיתוף פעולה מתמשך ומובנה עם ה-FCC, תוך כדי גיבוש תהליכי מדיניות ואסטרטגיה במשרד".

בהמשך השבוע תבקר משלחת ה-FCC, בראשותו של פאי, בחברות בתעשייה, כדי להתרשם מהחדשנות הישראלית. בין אותן חברות ניתן למנות את מובילאיי, סקיפיו, גילת ופאנטום. חברה נוספת שעם נציגיה תיפגש המשלחת היא סיקלו, שמטמיעה את טכנולוגיית הגלים המילימטרים שלה במספר מדינות בארצות הברית. באחרונה הורתה ה-FCC, הלוא היא רשות התקשורת האמריקנית, להכפיל את כמות התדרים המוקצים בגלים מילימטריים, כדי להגביר את התחרות לתשתיות האינטרנט הקיימות בארצות הברית. יצוין כי סיקלו עורכת גם בישראל מספר פרויקטים עם רשויות מקומיות, ובאחרונה פרשה תשתית לבתים פרטיים בעוספיה.

בנוסף, פאי יישא דברים באוניברסיטת תל אביב על רגולציה ושינויים טכנולוגיים.

פאי, מינוי של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הוביל את ההתנגדות לתקנות ניטרליות הרשת שהותקנו בימי ממשלו של ברק אובמה. כללי ניטרליות הרשת – המכונים באופן רשמי יותר "סדר האינטרנט הפתוח של 2015" – הם הגבלות שנקבעו לספקיות שירותי אינטרנט (ISPs) מפני מתן עדיפות לסוגים מסוימים של תעבורת אינטרנט ובמקביל לקיפוחם אחרים. במלים אחרות, הכללים אוסרים על ספקיות פס רחב את העדפת שירותיהן על חשבון מתחרותיהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים