גוגל מאשרת: מצב חשוך מסייע מאוד לחיסכון בחיי הסוללה

חברת הענק איששה בכנס המפתחים שלה את מה שרבים כבר יודעים: ככל שהבהירות נמוכה יותר, כך חיי הסוללה הולכים ומתארכים ● לכן, היא כבר הטמיעה את המצב החשוך בכמה מהאפליקציות שלה, למשל ביוטיוב

והחשוך היום חשוך מאוד. מקור: BigStock

מזה זמן רב ידוע שאפליקציות מצב חשוך/לילה עשויות להאריך את חיי הסוללה במכשירים עם מסכי OLED. הדבר נכון הן לגבי מכשירי אנדרואיד והן לגבי אלה מהם שמבוססים על iOS (כלומר: רק אלה של אפל). הסיבה לכך היא שהפיקסלים שמציגים שטח שחור במסך צורכים מעט מאוד כוח סוללה. אלא שבמהלך כנס המפתחים שלה, שנערך לפני ימים אחדים, גם גוגל הודתה בכך.

חברת הענק הציגה באירוע טבלאות המשוות את צריכת הסוללה של צבעים שונים. לפי הטבלאות האלה, הצבע הלבן צורך סוללה בכמות הגדולה ביותר, והרבה יותר מצבעים אחרים – פי שלושה מאדום או ירוק וכשליש יותר מכחול. עובדה זו גרמה לגוגל להכיר בכך שריבוי השטחים הלבנים באפליקציות שלה עצמה, כמו גם במערכת ההפעלה אנדרואיד, אינו אידיאלי.

נראה שגוגל מתחילה להכיר בערכו של המצב החשוך, שהוטמע כבר ביוטיוב וב-Android Messages, והוכרז באחרונה כלקראת הטמעה גם באפליקציית ה-Phone שלה. ניתן גם לכוון את אנדרואיד עצמה לערכת צבעים חשוכה, אך גוגל עדיין לא הרחיקה לכת עד כדי הוספה של מצב חשוך כללי לכל מערכת ההפעלה. זאת, בניגוד לסמסונג, שהכריזה שתוסיף אותו לממשק ה-One UI החדש שלה.

בטבלאות שגוגל הציגה נראה בבירור כי ניתן לחסוך 60% בצריכת הסוללה אם מורידים את הבהירות בחצי – מ-100% ל-50%. הבעיה בכך היא חוויית השימוש, שלא תמיד נוחה – כך, למשל, לא כל כך נוח לקרוא טקסט לבן על רקע שחור. אלא שבוודאי מועיל לדעת שאפשר להאריך את חיי הסוללה – במצבים דחופים יותר או פחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים