מכרז ממשלתי לבחירת מערכת לניהול ספקטרום התדרים – במיליונים

במשרד התקשורת מבקשים להחליף את המערכת הנוכחית, שפועלת מזה יותר משלושה עשורים ● המטרה היא לנהל באופן מיטבי את הספקטרום האלקטרומגנטי, שנמצא בחסר מתמיד

שושי בן אהרון, מנהלת אגף בכירה לטכנולוגיות ומערכות מידע במשרד התקשורת. צילום: לע"מ

משרד התקשורת יוצא למכרז לבחירת מערכת לניהול ספקטרום התדרים – כך הוא הודיע אתמול (ד'). לפי הערכות בשוק, היקף המכרז מסתכם במיליוני שקלים.

לאחר יותר מ-30 שנים של פעילות המערכת הנוכחית, מבקש המשרד ליישר קו עם המדינות המפותחות ב-OECD, ולקדם את ניהול ספקטרום התדרים באמצעות מערכות מחשב מתקדמות. המטרה היא לנהל באופן מיטבי את משאב הספקטרום האלקטרומגנטי, שנמצא בחסר מתמיד, לאור הצרכים הקיימים והעתידיים.

מדובר במכרז פומבי, עם בחינה דו שלבית, ומנהל הרכש הממשלתי יבחר ספק אחד למתן השירותים. בנוסף, בסמכות ועדת המכרזים לבחור ספק שיוגדר ככשיר שני.

לדברי שושי בן אהרון, מנהלת אגף מערכות מידע במשרד התקשורת, "מטרותיה המרכזיות של המערכת, שתיבחר לאחר הליך מכרזי מסודר, הינן בניית מערכת מחשוב אינטגרטיבית בטכנולוגיה מתקדמת, לרבות בניית ממשקים למערכות מחשוב רלוונטיות נוספות; החלפת מערכות המחשוב באגף הספקטרום המשמשות למתן שירות לציבור; בניית מערכות מחשוב שישמשו בתהליכי העבודה באגף הספקטרום; שימור הידע; והחלפת המערכת שמשמשת לגביית האגרות".

אשר ביטון, מנהל אגף הנדסת ספקטרום במשרד, ציין כי "כחלק משיפור תהליכי העבודה של משרד התקשורת בתחומי הניהול, התכנון ההנדסי, הגבייה והאכיפה של משאב הספקטרום האלקטרומגנטי, הוא מתכוון להצטייד במערכת שתאפשר שיפור וקידום התהליכים הקיימים, מיסוד של תהליכים חדשים ועבודה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. כך יתאפשרו יעילות ומיצוי מיטבי של הספקטרום האלקטרומגנטי במדינת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים