ארצות הברית: מכשיר iPhone התפוצץ בחנות של אפל

מצלמת אבטחה בחנות של החברה בלאס וגאס תיעדה את האירוע, שבו iPhone 6 Plus התפוצץ בתוך 20 שניות, והותיר את הנוכחים בחנות המומים - אך ללא פגע

סמארטפון פיצוץ. אילוסטרציה: BigStock

מכשיר iPhone 6 Plus שהושאר בחנות של אפל (Apple) בלאס וגאס לצורך תיקון, כיוון שהמסך שלו נסדק בגלל סוללה שהתנפחה – התפוצץ, כך על פי צילומים של מצלמת האבטחה, שתיעדה את הרגע שבו המכשיר עלה בלהבות.

בצילומים נראה העובד שטיפל במכשיר מופתע מאוד, אך הוא לא נפגע באירוע. למזלו, במהלך התיקון הוא השאיר את הטלפון בצד השני של שולחן העבודה – מה שהתברר כרעיון טוב, שכן ההתפוצצות גרמה ללהבה להתפרץ ולעשן סמיך למלא את האוויר.

סרטון הווידיאו, שהשיגה רשת KTNV, מראה את ה-iPhone עולה באש ואת העובד, שנמצא רק כמה מטרים מהמכשיר, קופץ מכיסאו בזמן הפיצוץ, בורח ומבצע שיחת חירום. בתוך פחות מ-20 שניות, הסמארטפון נשרף כליל והאש דעכה. איש לא נפגע מההתפוצצות.

"בחלוף הזמן הסוללות מתחממות ומתנפחות", אמר פול טרטגליו מ-Gadget Repair ל-KTNV. "הבעיה היא שכשהן מתנפחות רק קצת, הן יכולות לגרום למסך להיסדק הרבה יותר בקלות". הבעלים של חנות אלקטרוניקה אחרת אמר כי בהחלט קורה שסוללה שנטענה יתר על המידה והתרחבה תתפוצץ בתוך המכשיר.

אפל לא הגיבה בינתיים על האירוע.

חששות מתופעת ה-Galaxy Note 7 של סמסונג

סוללות של מכשיריה של אפל כבר התפוצצו בעבר. ב-2016 התפוצץ iPhone 6 Plus שהיה שייך לאישה מקליפורניה בזמן הטענתו. ה-iPhone נשרף בזמן שאיווט אסטרדה ישנה. המכשיר היה רק בן שלושה חודשים והוא חובר למטען המקורי שנרכש יחד איתו. בתקרית אחרת, iPhone 6 Plus של סטודנט מניו-ג'רזי התפוצץ בכיס האחורי שלו, וחורר את מכנסיו. במזל, גופו לא נפגע פגיעות משמעותיות.

זו גם אינה הפעם הראשונה שאירוע שכזה קורה בחנות של אפל – במרץ אשתקד נאלצו אדם מקווינסלנד ועובד חנות תיקונים להתרחק מהמקום לאחר ש-iPhone 6 Plus התפוצץ. גם במקרה זה הלקוח הביא את הטלפון לחנות כדי לתקן מסך, אבל המכשיר הנייד התחיל לעשן ממש לפני שהוא הושיט אותו לעובד. הגבר, אשתו והעובד התרחקו מדלפק הקבלה של החנות, והעובד נראה עוזב לכמה שניות וחוזר עם מטף. השלושה לא נפגעו, אולם ההתפוצצות הותירה את הטלפון הרוס לחלוטין והחנות נאלצה להיסגר למשך שארית היום.

החשש הגדול ביותר של חברות הטכנולוגיה והלקוחות הוא מפני תופעה של התפוצצויות סוללה, כמו זו שאירעה עם ה-Galaxy Note 7 של סמסונג (Samsung) – תופעה שגרמה ראשית לאיסור על טיסה עם הפאבלט הנפיץ, ולאחר מכן להסרת כל המכשירים מהמדפים ולהפסקת מכירתם כליל.

הדבר החשוב ביותר שמשתמשים יכולים לעשות בכדי למנוע מה-iPhone שלהם להתפוצץ הוא לשמור עליו קריר בכל עת, במיוחד בחודשי הקיץ. משמעות הדבר היא קודם כל – אם המכשיר מתחמם, להפסיק להשתמש בו לזמן מה, גם אם ממש מתחשק להמשיך במשחק או בצפייה בסטוריז.

בנוסף, כדי שה-iPhone יישאר קר, המשתמשים צריכים להימנע מהשארתו באור שמש ישיר, לדוגמה – לא להשאיר אותו מאוחסן במכונית, ולהסיר ממנו את הכיסוי מעת לעת. אם נראה לכם שה-iPhone שלכם מתחמם מדי, פנו לחנות מוסמכת של אפל ולאנשי המקצוע שלה בכדי להיוועץ עימם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים