תיק 4000: מעצרם של הבכיר בבזק והמקורב לרה"מ הוארך בחמישה ימים

המשטרה עצרה הבוקר בכירים בבזק ושני מקורבים לראש הממשלה - שאחד מהם חשוד בשוחד ● נתניהו: "זוהי בועה שתתפוצץ, עוד חקירת סרק" ● מזכירת בזק, לינור יוכלמן, הועברה מתפקידה

בזק

נמשכות ההתפתחויות הדרמטיות בפרשת בזק: לאחר שהמשטרה עצרה הבוקר (א') בכירים בחברה ושני מקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הערב הוארך מעצרו של אחד הבכירים בחברה ומקורבת אליו בחמישה ימים. גם מעצרו של אחד המקורבים לנתניהו הוארך לתקופה דומה. בשעה זו (הידיעה עודכנה ב-19:10) נמשך הדיון בהארכת המעצר של הבכירים ושל המקורבים לראש הממשלה. נתניהו, שאחד ממקורביו חשוד בשוחד, אמר אחר הצהרים כי מדובר ב-"עוד בועת סרק שתתפוצץ".

בהודעה שמסרה בזק לבורסה בשעות הבוקר נכתב כי "לפי הוראת רשות ניירות ערך, מתכבדת החברה לדווח כי בהודעה משותפת לתקשורת שהוצאה הבוקר על ידי הרשות ומשטרת ישראל נמסר כי נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת חקירתה, שהעלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה הבוקר חקירה משותפת חדשה של חוקרי הרשות והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, במסגרתה נעצרו מספר חשודים, ביניהם נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק. על כל פרט נוסף מפרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום. נכון למועד דיווח זה אין בידי החברה כל מידע נוסף אודות מהות החקירה ונסיבותיה".

בנובמבר האחרון, ולאחר חקירה ממושכת, הודיעה רשות ניירות ערך כי מצאה תשתית ראייתית להעמדתם לדין של בעלי בזק, שאול אלוביץ', ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. הרשות המליצה להעמיד לדין גם את בנו של אלוביץ', אור; מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר; מנכ"ל yes, רון אילון; סמנכ"ל הכספים של yes, מיקי ניימן; ואת ומזכירת בזק, לינור יוכלמן.

החקירה החדשה נפתחה בעקבות ממצאים בחקירה שנוהלה עד כה על ידי רשות ניירות ערך, שהועברו גם לחקירת המשטרה.

בכירים בוואלה נתנו עדות בפרשה

ההתפתחות בפרשה קשורה לחשדות שנוגעים, בין היתר, להטבות שניתנו לקבוצת בזק על ידי מקורביו של ראש הממשלה, כולל בתקופה שכיהן גם כשר התקשורת.

בנוסף, עלו חשדות בנוגע לסיקור אוהד של אתר וואלה לבני משפחת נתניהו, ובכירים באתר בהווה ובעבר, בהם אילן ישועה, המנכ"ל, וינון מגל, לשעבר העורך הראשי של האתר, זומנו לתת עדות בעניין, כדי לברר מי עומד מאחורי ההוראות לאופן סיקור זה. לפי הערכות, עדותם קשורה למתן סיקור אוהד לראש הממשלה בתמורה לקידום ענייני בזק.

מגל זומן לתת עדות לאחר שביום חמישי האחרון ציין בראיון לגלי צה"ל כי הופעלו עליו לחצים כדי שיטה את הסיקור לטובתו של ראש הממשלה נתניהו. "אם אזומן למשטרה, אז בהחלט אגיד מה היה שם. היו לחצים מלמעלה לטובת נתניהו", אמר מגל בראיון.

בתוך כך, היום הועברה מתפקידה מזכירת בזק, לינור יוכלמן, שהומלץ להגיש נגדה כתב אישום, לאחר שחקירה פנימית שהתנהלה העלתה חשד שהיא האזינה לדיונים שהתנהלו בדירקטוריון, על אף שאין לה סמכות לכך.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה בשעות הבוקר: "זוהי עוד טענה שקרית נגד ראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה לא פעל לטובת אלוביץ' ובזק, לא עבור סיקור חיובי ולא עבור שום דבר אחר. בעוד שטענה כוזבת זו זוכה לכותרות ענק בתקשורת, כמעט שאין אזכור בתקשורת לפעולתם של עשרות חברי כנסת לטובת החוק לסגירת העיתון ישראל היום, תמורת סיקור אוהד ומלטף מנוני מוזס. איזו צביעות".

אחר הצהרים הוא טען כי זוהי "עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת". לדבריו, "אחרי שייצא האוויר מ(תיקי – נ"א) 1000 ו-2000, ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר ב-3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש – 4000. גם ממנו יצא כל האוויר". נתניהו ציין כי משרד המשפטים הבהיר למבקר המדינה שהוא לא קיבל החלטות "שנויות במחלוקת" ביחס לבזק וכי "לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן להצביע עליה כשנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים". לכן, לדבריו, מדובר בבועה מלאכותית "שגם היא תתפוצץ".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סורין שמחה

    אם עדיין לא הבנתם אז הגיעה הזמן שתפנימו: מי שכותב לטובת נתניהו הוא עבריין ויש לחקור אותו במשטרה. לחליפין יש לאשפזו בבית חולים פסיאטרי. רק למי שמגנה או מלגלג על ראש הממשלה מגיעות מחיאות כפיים.

אירועים קרובים