ויקיליקס: ה-CIA פרץ לנתבי Wi-Fi פרטיים במשך שנים

האתר גילה שכלי הפריצה ששימשו את הבולשת הפדרלית האמריקנית מאפשרים חדירה למאות דגמי נתבים שפותחו על ידי עשרות יצרניות ● לא ברור האם כלים אלה עדיין פועלים

אילוסטרציה: BigStock

ויקיליקס (Wikileaks) שוב הורס ל-CIA את החשאיות: הפעם מגלה אתר ההדלפות לעולם שכלי הפריצה ששימשו את הבולשת הפדרלית האמריקנית מאפשרים חדירה למאות דגמי נתבים שפותחו על ידי עשרות יצרניות ומשמשים צרכנים באופן גלובלי.

מסמכים חשאיים שהודלפו ופורסמו באתר חושפים שה-CIA יודעת לפרוץ לנתבים אלחוטיים ציבוריים בבתים ובמשרדים, ועושה זאת במשך שנים, במסגרת ניסיונותיה לבצע מעקב חשאי.

המסמכים הם חלק מסדרה מתמשכת של הדלפות שפרסם ויקיליקס, שחושפות את העבודה של יחידת העלית של ה-CIA, המכונה קבוצת הפיתוח ההנדסי (Engineering Development Group).

בחודש מרץ האחרון הציג ויקיליקס גילויים שלפיהם מעסיקה ה-CIA לכאורה יותר מ-5,000 אנשים שמבצעים עבורה ריגול סייבר. בין עשרות הקבצים שחשף האתר עד כה נמצאים מדריכי משתמשים והתקנה, מפות "סודיות" מסומנות ותרשימים המציגים כמה "חבילות פריצה", המאפשרות לסוכנות לבצע ניצול ממוקד של רשתות ומחשבים.

נתבים – על הכוונת של סוכנויות המודיעין וההאקרים כאחד

אחד הכלים, המכונה פריחת הדובדבן (CherryBlossom), מאפשר לסוכנות לפקח על פעילות האינטרנט של יעד מסוים, לנתב מחדש את הדפדפן שלו, לסרוק כתובות מייל ומספרי טלפון במחשבו ועוד. אבל נתבי Wi-Fi נותרים יעד מרכזי של סוכנויות המודיעין וההאקרים כאחד, משום שהם פועלים כפורטים מרכזיים של רשת שלמה. מה שהופך את הנתבים למטרה אטרקטיבית כל כך הוא שהם לא מאובטחים במיוחד ולעתים קרובות כוללים פגמי אבטחה שהופכים אותם קלים לניצול.

על פי אחד המסמכים, פיתחה ה-CIA שתלים בעבור "כ-25 מכשירים שונים מ-10 יצרניות שונות", שביניהן נכללות אסוס (Asus) וכן היצרניות Belkin ,D-Link ,Linksys ו-Netgear.

"באופן כללי, לאחר שנעשה, ושהמודל וגרסת החומרה של ההתקן נתמכים, זה פשוט להשתיל גרסאות קושחה מאוחרות יותר, או גרסאות קושחה בינלאומיות, כל עוד המכשיר לא שינה את החומרה הבסיסית או מערכת ההפעלה שלו", נכתב במסמך.

לא ברור אם השתלים עדיין עובדים או שהאמצעים הפכו כבר לנחלת העבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים