משרד התקשורת מחייב את HOT לפרוס את תשתית האינטרנט בכל המדינה

החברה תחויב לפרוס בשנתיים הקרובות את תשתיות הפס הרחב והטלפוניה שלה ב-61 יישובים ● אם HOT לא תיישם את ההחלטה, היא עלולה להיקנס בסכום של עד שישה מיליון שקלים

הקמת המאגר הביומטרי - מהלך חיוני, כטענת השר ארדן, או מחטף, כטענת המתנגדים?

רגע לפני שהוא עוזב את משרד התקשורת חתם השר, גלעד ארדן, על הוראה המחייבת את HOT לפרוס את תשתיות האינטרנט והטלפוניה שלה לכל היישובים במדינה. אם HOT לא תמלא אחר ההוראה, יוטל עליה קנס של עד שישה מיליון שקלים.

ההחלטה התקבלה בעקבות המלצות של ועדה שמינה השר ארדן, בראשות אבי ביגר, מנכ"ל משרד התקשורת. זו פסקה כי אין כל מניעה הנדסית לחבר את כל היישובים במדינה לתשתית של HOT. לפיכך, הוא החליט שלא יינתן לחברה פטור מחיבור של יישובים שלמים. HOT תוכל לקבל דחייה לחיבורו של יישוב במקרים חריגים, בדגש על בעיות ביטחוניות. אם העירייה ותושבי המקום יתנגדו לפריסת שירותי התקשורת של HOT, ניתן יהיה לקבל זאת בכפוף להצעת פתרון חלופי.

הוועדה שמינה ארדן מצאה כי ל-HOT טלקום אין פריסת תשתיות באזורים רבים בארץ, מה שמונע מ-390 אלף בתי אב את האפשרות להתחבר לשירותי החברה, לעומת 2,400 בלבד לבזק.

על פי ההחלטה, בשלב הראשון יחוברו לתשתיות HOT במהלך השנתיים הקרובות 61 יישובים. השר ארדן פנה למנהל האזרחי, כדי שניתן יהיה ליישם את ההמלצות גם בהתנחלויות. לדבריו, "כל אזרחי המדינה זכאים ליהנות משירותי תקשורת ומתחרות".

מ-HOT נמסר בתגובה כי "החברה קיבלה את החלטת השר ולומדת אותה. HOT ממלאת לאורך השנים את חובת הפריסה האוניברסלית ומספקת את שירותיה ברוב מוחלט של המדינה. חשוב לציין כי היקף ההשקעות של HOT לאורך השנים בתשתיות גדול בהרבה מההשקעה של כלל חברות התקשורת האחרות בשוק, והיא שמקדמת את התחרות בשוק התשתיות. יש להבהיר שבמרבית האזורים הלא מרושתים, הייסוד הוא בהתנגדות של התושבים והרשיות לפריסה או, לחלופין, היעדר ביקוש לשירותי החברה. בחלק מהישובים החברה אף החלה בפריסה תשתיות ונבלמה בעקבות התנגדות התושבים. מכל מקום, ראוי כי משרד התקשורת ישלים בדחיפות את הסדרת השימוש בתשתיות בזק (צנרת ועמודים) לצורך הרחבת הפריסה ללא חפירות נוספות וגרימת מטרד ציבורי מיותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים