Writely: אפליקציית כתיבה נוחה לפתקים ותזכורות

אם נמאס לכם להסתובב עם דף ועט, יתכן והאפליקציה הנסקרת הפעם היא בדיוק מה שחיפשתם

ככתב מחשבים, וככתב בכלל, למדתי שאיסוף מידע לעיתים די תכופות מורכב מהרבה מאוד פיסות קטנות של חומר. הבעיה היא שלא תמיד פיסות החומר הללו מגיעות מאותו מקום ובאותו הזמן. לפעמים מדובר רק ברעיונות שעולים במוחי בגלל שאני נתקל בדבר מסוים ברחוב, רואה משהו בטלוויזיה, או קורא משהו באיזה אתר אינטרנט. לפעמים אותם רעיונות צצים בראש ואני יודע שהם שווים בחינה מחודשת, ובכל מקרה, אם לא אכתוב אותם מייד, באותו הרגע, אני מסוגל לשכוח אותם מהר יותר ממה שאני אפילו מסוגל לחשוב עליו שנית ברציפות.

בדוקטרינה הישנה, כלל הפתרון בדמות מחברת ועט. ברגע שעלה משהו בראשי, מייד שרבטתי מספר מילים, ולאחר שהייתי משתמש בפתק כזה הייתי מוחק אותו בקשקוש, או זורק לפח. עם הזמן השתכללתי בכל תחום אחר בחיים, וגם באספקט הזה אני רוצה להיות מסוגל לעשות זאת בצורה קלה ומאורגנת, בלי יותר מדי קשקושים מסביב שיכולים לגרום לבזבוז זמן ואפילו לשכוח מה אני רציתי לכתוב עד שהגעתי לכתיבה בפועל.

יש אפליקציות שמאפשרות לעשות בדיוק את זה: לכתוב במהירות את מה שצריך לכתוב כדי לא לשכוח, ולעשות זאת בקלות ובלי יותר מדי טרחנות.

לאחת מאותן אפליקציות קוראים Writely והיא מציעה סביבת כתיבה פשוטה וקלה לעבודה, בלי פרסומות ובלי שום דבר אחר שיכול להפריע. טקסט ורק טקסט, שנשמר בדרך שקל מאוד למצוא ולזהות, לשמור וגם לערוך אחר כך שוב אם יש צורך, למחוק ולהוסיף. למעשה, מדובר בעורך טקסט שאפשר לכתוב בו כל דבר, מרשימת מכולת ועד ספר שלם, עבור מי שירצה בכך, ובקלילות ובמהירות.

כשנכנסים למסך הראשי כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על אייקון הפלוס בתחתית המסך כדי להתחיל לעבוד. אם כותבים בעברית, האפליקציה דואגת ליישר את הטקסט ימינה, כך שהטקסט כל הזמן קריא וברור. כל עוד נמצאים במסך העריכה אפשר לכתוב מה שרוצים. השם של הפתק/מאמר/תזכורת,רשימה נגזר ממה שכתוב בשורה הראשונה, כך שאפשר לנצל זאת כדי לתת כותרות מסודרות לכל פריט במטרה לעקוב אחריו.

ברגע שלוחצים על הכפתור 'אחורה' או 'בחזרה', איך שאתם מכנים אותו, הפריט נשמר ומופיע באותו רגע במסך הראשי. לחיצה ארוכה על פריט במסך הראשי מסמנת אותו ומאפשרת לבצע שתי פעולות: לסמן אותו באייקון של כוכבית, כדי להראות שהוא חשוב לכם, או למחוק אותו (על ידי לחיצה על אייקון פח הזבל).

כדי לראות את הפריטים החשובים הללו, שמסומנים ככוכבים, צריך ללחוץ על התפריט של האפליקציה שממוקם בפינה השמאלית העליונה ולבחור את האפשרות המתאימה. בתפריט גם אפשר לצפות בפריטים שהועברו לארכיון לאחר שכבר לא היה בהם צורך יותר.

בעת הכתיבה אפשר לראות סקירה מקדימה של הפתק/רשימה וכדומה על ידי לחיצה על Preview בפס התפריט העליון. אם רוצים גם אפשר לשתף את הכתיבה, כטקסט או HTML, באמצעות כל אפליקציה שמאפשרת זו.

בהגדרות ניתן לבחור האם סביבת העבודה תוצג בצבע רקע בהיר או כהה, וכן לבחור באחד מבין כמה גופנים זמינים (ואין יותר מדי גופנים כאלה).

Writeily היא אפליקציה שמיועדת למי שצריך לכתוב פתקים, תזכורות ורשימות באופן יום יומי, וזהו כלי מצוין וזריז עבור מי שזקוק לכך. היא מיועדת לבעלי מכשירים עם גרסה 4.1 ומעלה של אנדרואיד.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים