ארצות הברית: אפל תוכל להמשיך לגבות 30% על מכירות תוך-יישומיות של ספרים אלקטרוניים

לפי החלטת בית המשפט, אפל תימנע מחשיפת עסקות שהיא מקיימת עם מו"לים של ספרים אלקטרוניים למתחרים שלהם, על מנת למנוע ממנה לקשור שוב קשר כדי לקבוע מחירים ● התנהלותה תפוקח במשך שנתיים על ידי ממונה מטעם בית המשפט

בית משפט פדרלי בארצות הברית דחה בסוף השבוע את דרישת משרד המשפטים האמריקני לאסור על אפל (Apple) לגבות עמלה של 30% במכירות תוך-יישומיות (In-app) של ספרים אלקטרוניים על ידי גורמי צד שלישי. תוקף האיסור הוא לשנתיים.

השופטת דניס קוט פסקה שאפל יכולה להמשיך לחסום יישומי ספרים אלקטרוניים מ-AppStore אם הם כוללים קישורים לאתרים חיצוניים שבהם יכולים המשתמשים לרכוש ספרים או מנויים. בהחלטתה קבעה השופטת, כי אפל תימנע מחשיפת עסקות שהיא מקיימת עם מו"לים של ספרים אלקטרוניים למתחרים שלהם, על מנת למנוע ממנה לקשור שוב קשר כדי לקבוע מחירים. התנהלותה תפוקח במשך שנתיים על ידי ממונה מטעם בית המשפט.

"אפל תיישם את אותם תנאים ודרישות לגבי מכירה והפצה של יישומי ספרים אלקטרוניים בחנות היישומים שלה, כמו שהיא מיישמת לגבי כל שאר היישומים הנמכרים או מופצים ב-AppStore", פסקה קוט. היא ציינה בפסק הדין, כי "החלטה זו אינה מונעת מאפל להציג קטגוריות יישומים חדשות עם תנאים ודרישות, או לשנות את התנאים והדרישות בחנות היישומים שלה תוך יישום סביר. זאת, כל זמן שהיא לא מפלה לרעה יישומים של ספרים אלקטרוניים".

בתחילת החודש שעבר, לאחר שהשופטת קוט פסקה נגד אפל וקבעה שהפירה חוקים של הגבלים עסקיים, הציע הממשל סעדים כדי להבטיח שהחברה לא תוכל לחזור על פעולותיה הבלתי חוקיות. בין הסעדים הללו הייתה דרישה שקמעונאי ספרים אלקטרוניים יורשו לכלול קישורים לאתרי מכירות חיצוניים בתוך יישומי ה-iPhone וה-iPad שלהם – צעד שיאפשר לקמעונאים לעקוף את תשלום העמלה של 30% בכל הרכישות התוך-יישומיות שאפל גובה.

לטענת התובעים, מניעת תשלום העמלה "תחזיר את התחרות למצב שהיה לפני קשירת הקשר ותאפשר לצרכנים…להשוות בקלות את מחירי אפל לאלה של מתחרותיה".אפל התנגדה לכך בטענה שתכתיבי הממשל לגבי חנות היישומים שלה אינם קשורים לקשירת הקשר בנושא תמחור הספרים האלקטרוניים. היא הוסיפה שהתערבות מעין זו בהתנהלותה העסקית היא "שערורייתית".

החברה הודיעה, כי תערער על החלטת השופטת בנושא הפרת חוקי הגבלים עסקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים