טכנאי הוט שובתים ומאיימים: "אם תימשך הפגיעה בעובדים, הפעולה הבאה תהיה פגיעה בשידורים"

הטכנאים וחלק מהמוקדים הטלפוניים ישבתו עד כניסת השבת ● השביתה היא חלק ממאבק הטכנאים על הכוונה של הוט להעביר את הפעילות לשירותי מיקור חוץ ● ועד העובדים: אם לא ינוהל איתנו משא ומתן, הצעד הבא יהיה לפגוע גם בשידורים ● הוט: "כוח לעובדים אינו הארגון היציג של עובדי הוט, לכן כל שביתה או שיבוש של העבודה אינם מוגנים על פי הדין"

18/07/2013 19:19

מאבק טכנאי הוט (HOT) נגד כוונת החברה להעביר את הפעילות לשירותי מיקור חוץ, עולה מדרגה: בפעם הראשונה מתחילת המאבק ישבתו עובדי החברה יותר מיממה. השביתה, שכוללת את המערך הטכני של הוט (טכנאים ומפקחים), וכן את פעילות המוקדים הטלפונים באזור ירושלים, ראשון לציון, באר שבע, נשר ונתניה, תימשך עד כניסת השבת. לטענת הוט, השביתה אינה כוללת את פעילות המוקדים הטלפוניים.

כפי שדיווחנו לפני כשבוע, מאות מטכנאי הוט נמצאים בימים אלה בשביתה בעקבות כוונת החברה להעביר את פעילות החברה לשירותי מיקור חוץ. לטענת העובדים, בעוד שבעבר עבדו בחברה כ-1000 טכנאים, כיום מספרם ירד ל-300 בלבד. בנוסף, טוענים העובדים שלאחרונה החלה החברה להאיץ את מיקור החוץ גם בקרב המוקדים הטלפונים, כך שבתוך שלושה ימים 300 עובדים הפכו לעובדי קבלן. לטענת העובדים, המעבר להעסקת עובדי קבלן יביא לירידה ב-30% במשכורתם של הטכנאים. בנוסף, במקום להשתכר לפי שעה, הם ישתכרו לפי קריאות. מבחינת המוקדנים, הפגיעה מתבטאת בכך שתנאי ההעסקה שלהם ישמרו ל-3 חודשים בלבד.

לדברי נציג ארגון כוח לעובדים, יניב בר אילן, "הוט מנסה לאייש בתפקידים האלה עובדי קבלן, דבר שיהווה פגיעה משמעותית בלקוחות. הכוונה של החברה, היא להעביר את כל העובדים לחברות קבלן ולהישאר רק עם הנהלה". לדבריו, "העובדים נוקטים בשביתה בלית ברירה, לאור סירוב החברה להכיר בוועד העובדים ולאור זה שהיא מעבירה את העובדים לחברות קבלן" . לטענת ארגון כוח לעובדים, הוא הארגון היציג של עובדי הוט, המייצג שליש מהעובדים, כ-1200 מתוך 3200 עובדי החברה, ואילו הנהלת הוט מתמידה בסירובה להכיר בוועד העובדים, ומעלה טענות קטנוניות בעניין.

כאות להחרפת המחאה הפגינו היום כ-200 עובדים מול משרדי החברה ביקום, ויצאו בקריאות כי "התשובה לקבלנות היא התאגדות". להפגנה הצטרפו גם חברות הכנסת תמר זנדברג ומיכל רוזין. ואולם לטענת העובדים, ההנהלה הסתגרה במשרדים. לדברי בר אילן: "אנו מקווים שההנהלה תתעשת ויתחיל מו"מ בהקדם".

ומה יקרה אם ההנהלה תמשיך להתעלם מכם? מה הצעד הבא?
בר אילן: "עד היום אנחנו עושים את השביתות בצורה הדרגתית, אבל אפשר להגביר את המהלכים של השביתות. בנוסף, מתוך כוונה לצמצם את הפגיעה בלקוחות, עד היום לא פגענו בשידורים. הפעולה הבאה תהיה לפגוע בשידורים. אם תימשך הפגיעה בעובדים זו בהחלט אופציה אפשרית".

מהוט נמסר בתגובה: "כוח לעובדים אינו הארגון היציג של עובדי הוט, לכן כל שביתה או שיבוש של העבודה אינם מוגנים על פי הדין. נערכנו בהתאם, על מנת ששירות הלקוחות יימשך כרגיל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים