עובדי אלווריון הגישו בקשה דחופה לפירוק החברה: "חייבת לנו מעל 7 מיליון שקלים"

לטענת העובדים, בחודשים מאי ויוני החברה הפסיקה להעביר כספים שנוכו משכרם, וכן "יש ספק אם החברה תוכל לשלם לכל עובדיה שעדיין ממשיכים להיות מועסקים בה את משכורת יולי" ● חובות החברה לנושיה, מלבד הכספים למועסקים, עומדים על יותר מ-11 מיליון דולרים

14/07/2013 17:57

חזית משפטית נוספת נגד אלווריון: כ-40 עובדי החברה הגישו היום (א') בקשה דחופה למינוי מפרק זמני נגד החברה, בשל חובות החברה לעובדיה, המסתכמים לטענתם ביותר מ-7 מיליון שקלים. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הגיש בנק SVB האמריקני בקשה לכינוס נכסים נגד החברה, בטענה שהחברה חייבת לו 3.2 מיליון דולרים. הדיון בבקשה יתקיים מחר בבוקר בפני השופט איתן אורנשטיין, בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לטענת העובדים, המיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן, מצבה של החברה התדרדר בשנים האחרונות, עד שברבעון הראשון של השנה נותרו בקופתה 3.5 מיליון דולרים בלבד ומנייתה צנחה ביותר מ-30%. מהבקשה עולה, כי אחד הגורמים המרכזיים להתדרדרות היא בעיות ניהול. לפי הבקשה, אלווריון לא עמדה בתנאי הלוואה שנטלה מהבנק האמריקני SVB, ובנוסף לכך קיים לחברה חוב בסך 200 אלף דולרים למס ההכנסה האמריקני. סך חובות החברה נכון לסוף 2012 עמד, על פי הבקשה, על 389 מיליון דולרים.

לטענת העובדים, בחודשים מאי ויוני החברה הפסיקה להעביר לביטוחי המנהלים ולקרנות הפנסיה את הכספים שנוכו משכר העובדים. יתרה מכך, "יש ספק אם החברה תוכל לשלם לכל עובדיה שעדיין ממשיכים להיות מועסקים בה את משכורת יולי". עוד טוענים העובדים, כי רוב עובדי החברה שפוטרו לפני מספר שבועות לא קיבלו עד היום את פיצויי הפיטורים שלהם. לטענתם, החברה חייבת להם מעל 7 מיליון שקלים.

מנכ"ל החברה, אסף קטן, עדכן בשבוע שעבר את העובדים כי חובות החברה לנושיה, מלבד הכספים למועסקים, עומדים על יותר מ-11 מיליון דולרים. בכך, טוענים העובדים, אלווריון הפכה לחדלת פרעון ויש חשש כי היא עושה שימוש בכספים המוזרמים אליה בניגוד לסדרי הנשייה הקבועים בחוק, הנותנים עדיפות לעובדים על פני נושים אחרים. הפחד שלהם הוא כי נושי החברה יעשו דין לעצמם וישתלטו על נכסיה. לטענת העובדים, המפרק הזמני יוכל לגבות את הכספים המגיעים לחברה מלקוחותיה, אשר למיטב ידיעת העובדים עומדים על 18.5 מיליון שקלים.

זאת ועוד, הוא יוכל לטענתם להגן על נכסי החברה והמלאי שלה ולמכור אותם ואת פעילות החברה לצד שלישי, וכן ינסה להבטיח את המשך תעסוקתם של העובדים בחברה. לצורך כך הם מבקשים למנות את עו"ד ארז חבר כמפרק הזמני.

לאנשים ומחשבים נודע, כי בישיבת דירקטוריון שנערכה היום בחברה, התקבלה החלטה שלא להתנגד לבקשת הפירוק. כך מסתמן כי אלווריון עומדת בפני סגירה בעתיד הקרוב.

אלווריון הוקמה ב-1992 תחת השם BreezeCOM, אשר שונה לאלווריון לאחר שב-2001 התאחדה עם Floware Wireless Systems. החברה משווקת מערכות לספקי שירותי טלפון ואינטרנט (ISP) ולמפעילי רשתות פרטיות. כמו כן היא מציעה פתרונות לכיסוי המתרחב של רשתות סלולריות ניידות במדינות מתפתחות ובאזורים אחרים בהם קיימת בעיית נגישות. הבעיות בחברה הופיעו כשמפעילות סלולריות החלו לאמץ את תקן התקשורת LTE על פני תקן WiIMaX, שעליו מבוסס המוצרים של אלווריון.

ברבעון הראשון של השנה הציגה החברה צלילה של 45% בהכנסות ל-8.5 מיליון דולרים, וזינוק של 18.52% בהפסד הנקי ל-3.2 מיליון דולרים. מניותיה של אלווריון רשמו בשבוע שעבר ירידה של 41.8% בתום יום המסחר בבורסה באחד העם, וכן ירידה של 47.14% בנאסד"ק. היום, עד להפסקת המסחר במניה, היא צללה ב-23.9% בבורסה בתל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים