יוג'ין קספרסקי: "לאפל יש בעיית אבטחה רצינית – היא מפגרת אחרי מיקרוסופט בעשור"

"אפל תתחיל עתה לחוות את מה שמיקרוסופט חווה כבר עשר שנים - עדכוני אבטחה, הטלאות, תיקוני אבטחה וכן הלאה", קבע מייסד ומנכ"ל חברת האבטחה הרוסית, בעקבות גל המתקפות על מחשבי מקינטוש בתקופה האחרונה ● לדבריו, "אנשי אפל יבינו מהר מאוד, כי יש להם את אותן בעיות שהיו למיקרוסופט" ● "כל שאני יכול לומר לאנשי מק הוא 'ברוכים הבאים לעולם של מיקרוסופט ולבעיות האבטחה שיש שם'"

"אפל (Apple) ניצבת כיום בפני בעיות רציניות בעולם אבטחת המידע. היא מפגרת בתחום בעשור לעומת מיקרוסופט (Microsoft)", כך אמר יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל חברת האבטחה קספרסקי (Kaspersky Lab).

לדבריו, "אפל ניצבת בפני שלל בעיות רציניות, כי ההאקרים עוסקים יותר ויותר בפיתוח נוזקות המיועדות למחשבי מקינטוש. מעולם מחשבי המק לא היו פגיעים לנוזקות כמו שהם כיום, למרות כל מה שיאמרו על כך אוהדי אפל. הסיבה היחידה לכך שרוב הנוזקות הופיעו בעולם של חלונות (Windows), היא בשל נתח השוק העצום של החברה, מה שגרם להאקרים המפתחים לפעול בתחום. כעת, כשנתח השוק של אפל בעולם מערכות ההפעלה גדל, כך תגדל גם הופעת עוד ועוד נוזקות המיועדות להן באופן ספציפי".

"כבר שנים רבות אני אומר שאין הבדל גדול בין מק וחלונות", הוסיף קספרסקי. "כעת כל שאני יכול לומר לאנשי מק הוא 'ברוכים הבאים לעולם של מיקרוסופט ולבעיות האבטחה שיש שם – עולם המלא נוזקות'. אפל תתחיל עתה לחוות את מה שמיקרוסופט חווה מזה עשור – עדכוני אבטחה, הטלאות, תיקוני אבטחה וכן הלאה. כעת נראה יותר ויותר נוזקות תוקפות את מערכות ההפעלה של אפל, כי אחד מהמאפיינים של פושעי סייבר הוא היכולת שלהם ללמוד ולשכפל הצלחות. ההאקרים הכירו בכך שמק הוא אזור מעניין מבחינתם".

לדברי מנכ"לית ענקית האבטחה הרוסית, "אנשי אפל יבינו מהר מאוד, כי יש להם את אותן בעיות שהיו למיקרוסופט. הם יצטרכו לעשות שינויים באופן העבודה שלהם, בכל ההיבטים של מחזורי עדכונים. בנוסף, הם ייאלצו להשקיע יותר בביקורות אבטחה עבור התוכנה שלהם. זה מה שמיקרוסופט עשתה בעבר, לאחר מקרים רבים כל כך, בהם תולעים חדרו והדביקו מיליוני מחשבים בפרק זמן קצר. כעת הגיע התור של אפל".

לפני ימים אחדים פורסם, כי המתקפה על מחשבי המקינטוש נמשכת במלוא עוצמתה: פגיעות חדשה שהתגלתה בסביבת העבודה של ג'אווה (Java) מסכנת שוב את משתמשי המחשבים המיוצרים על ידי אפל, אשר רצים תחת מערכת ההפעלה OS X. הסוס הטרויאני החדש, העונה לשם SabPub, הגיע זמן קצר לאחר סערת ה-Flashback, שהדביקה כבר יותר מ-650,000 מחשבי מקינטוש.

המתקפה על מחשבי המקינטוש הולכת ומתגברת בחודשים האחרונים. על פי החוקרים של קספרסקי, עד תחילת 2012 התגלו כ-300 גרסאות שונות של רושעות שכוונו כנגד משתמשי המחשבים של אפל, כאשר רק ברבעון הראשון של השנה הנוכחית נחשפו כבר למעלה מ-70 רושעות חדשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים