אלן גיילס, פייברלינק: "האג'יליות של הענן היא שעונה לאתגרי הניידות"

"המנמ"רים צריכים להיערך לצורך לנהל רכיבי מיחשוב ניידים רבים, חלקם ארגוניים וחלקם של העובדים מהבית", אמר גיילס, מנהל מכירות אזור EMEA בחברה ● לדבריו, האתגרים שמציב עולם המובייל למנמ"רים הם "הצורך בניהול מערך הרכיבים הנייד לטובת הפחתת הוצאות ה-IT, מימוש גדול יותר של המשכיות עסקית, הלימה לרגולציות ואבטחת מידע, הגדלת התפוקה הארגונית והגדלת שביעות רצון העובדים והלקוחות"

"העולם הנייד מחייב היערכות חדשה מצידם של המנמ"רים, בגלל הצורך לנהל רכיבי מיחשוב ניידים רבים, חלקם ארגוניים וחלקם של העובדים מהבית. פתרון ניהול ניידים בענן עונה על צרכים אלה מכיוון שמיחשוב הענן הוא אג'ילי – זריז, גמיש ומסתגל בקלות", כך אמר אלן גיילס, מנהל מכירות אזור EMEA (אירופה, אפריקה והמזרח התיכון) בחברת פייברלינק (Fiberlink).

גיילס דיבר בכנס Mobility2012, שנערך אתמול (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים בתחום פיתוח יישומים לרכיבים ניידים בארגונים, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה.

"ארגונים הולכים לעולם הנייד באופן מובהק", אמר גיילס. "כיום, רבע מהטאבלטים מיוצרים עבור ארגונים". הוא ציין, כי האתגרים הניצבים בפני המנמ"רים בשל הכניסה של עולם חדש זה הם הצורך בניהול מערך הרכיבים הנייד לטובת הפחתת הוצאות ה-IT, מימוש גדול יותר של המשכיות עסקית, הלימה לרגולציות ואבטחת מידע, הגדלת התפוקה הארגונית והגדלת שביעות רצון העובדים והלקוחות.

הוא ציטט מחקרים שמצביעים על כך ש-57% מהעובדים בארגונים מביאים את רכיבי המיחשוב הניידים שלהם – טלפונים חכמים ומחשבי לוח – מהבית.

בדבריו הציג גיילס את MaaS360 – פתרון של פייברלינק, שמיוצג בארץ על ידי Mobility In Cloud. גיילס אמר, כי פייברלינק מספקת פלטפורמת ניהול ניידים בתצורת מיחשוב ענן לטובת אכיפה מרכזית של מדיניות הארגון על הרכיבים הניידים, MDM (ניהול רכיבים ניידים). הוא הוסיף, כי "הפתרון מספק למנמ"ר שליטה מלאה על כלל הרכיבים הניידים, והוא עומד בתקני אבטחת מידע מחמירים, לרבות תקן האבטחה הפדרלי FISMA". גיילס ציין שהטמעתו של הפתרון לא דורשת שינוי בתשתיות ה-IT או במדיניות אבטחת המידע ובנוסף, הוא מאפשר יכולת גידול לצד נעילה במקרה אובדן המכשיר. MaaS360, אמר גיילס, תומך בכל הפלטפורמות ומערכות ההפעלה הקיימות, לרבות אלה של אפל (Apple), גוגל (Google), יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft). לדבריו, המוצר נמצא בשימוש בקרב יותר ממיליון וחצי בעלי התקנים ניידים, הוא מתאים לכל ארגון בו יש בין שלושה ל-3,000 רכיבים ניידים וזכה בפרס בכנס MWC שנערך בברצלונה, על היותו פתרון מוביל לתחום המובייל בארגונים.

"בדיקות הניידים – אתגר חדש של המנמ"רים"
גידי פרידור
, מנהל שיווק בפרפקטו (Perfecto Mobile), דיבר על החשיבות שבבדיקת האופן שבו פועלים היישומים שמפתחים בטלפונים הניידים השונים. לדבריו, "חשוב ביותר שארגונים גדולים, שמספקים יישומים לגישה למערכות שלהם עבור משתמשים חיצוניים, יבדקו האם היישומים הללו פועלים ועובדים באופן מיטבי על גבי מגוון רחב של טלפונים".

גידי פרידור, מנהל שיווק בפרפקטו. צילום: קובי קנטורפרידור ציין שפרפקטו "מציעה פלטפורמה מבוססת ענן לבדיקות איכות על גבי טלפונים סלולריים אמיתיים, על מנת לבצע את ניהול הבדיקות באופן פנים-ארגוני, בלי לרכוש את אותם טלפונים חכמים וטאבלטים".

"לפני כמה שנים", אמר, "עולם המובייל היה בתחילת דרכו, כעת הוא כבר נפוץ ומדובר בשוק דינמי. רק ב-2011 הושקו 200-300 מכשירים מבוססי אנדרואיד (Android), מה שהופך את הליך הבדיקות לאתגר חדש של המנמ"רים. "אנחנו נותנים יכולת לבדוק באופן אמיתי, דרך המחשב, ועל בסיס הענן, יישומים על גבי טלפונים חכמים אמיתיים, על מנת לענות לאתגר האיכות", ציין פרידור. לדבריו, "הצורך בכך הוא קשה, אולם מחויב המציאות".

הוא ציין, כי המערכת של פרפקטו "מאפשרת גישה לכמות גדולה מאוד של טלפונים ניידים. מדובר בגישה מרחוק שמדמה מצב כאילו הטלפונים הללו בידיכם ויש להפעיל אותם ולבדוק. הבדיקה של היישום במובייל היא בדיקת תוכנה הלכה למעשה. כיום, בניגוד לעבר, ארגונים הנדרשים לעמוד ברגולציות אינם יכולים להרשות לעצמם שתתגלינה שגיאות ביישומים בהתקנים הניידים השונים. אנחנו מספקים את המכשירים לבדיקה אוטומטית או ידנית".

פרפקטו, הוסיף פרידור, מצויה בקשר עם מרכז המו"פ של HP ביהוד, המבוסס על רכישת מרקורי (Mercury) במחצית העשור הקודם.

הוא סיים בציינו, כי "ארגונים נדרשים להבין שבדיקת יישומי סלולר מורכבת יותר מבדיקות רגילות. המובייל משפיע על כל אחד משלבי הבדיקה והוא דורש התבוננות מחודשת בעת ביצועה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים