באובונטו שוקלים להחליף את דפדפן ברירת המחדל מפיירפוקס לכרום

בקנוניקל, החברה שעומדת מאחורי הפצת הלינוקס הפופולרית, שוקלים בכובד ראש להחליף את דפדפן הקוד הפתוח מבית מוזילה, בדפדפן המתחרה של גוגל - כך אמר בעליה של קנוניקל ● כך, ייתכן מאוד ששינוי דפדפן ברירת המחדל - במידה ויוחלט להחילו - ייכנס לתוקף כבר בגרסה 12.10 של מערכת ההפעלה החינמית

האם מארק שאטלוורת', בעליה של קנוניקל (Canonical) – החברה המסחרית שעומדת מאחורי הפצת הלינוקס (Linux) הפופולרית אובונטו (Ubuntu), מתכנן רעידת אדמה קטנה במלחמה בין דפדפני האינטרנט? בראיון שהעניק למגזין האינטרנט Network World, אמר שאטלוורת', שבחברה שוקלים בכובד ראש לשלב את כרום (Chrome) – הדפדפן מבית גוגל (Google), כאפשרות ברירת המחדל עבור מי שמבקש לגלוש באינטרנט באובונטו, במקום פיירפוקס (Firefox) – דפדפן הקוד הפתוח מבית מוזילה (Mozilla), שמלווה את אובונטו מזה שנים רבות, ונחשב לאחד מאבני הפינה של ההפצה.

כך, ייתכן מאוד ששינוי דפדפן ברירת המחדל – במידה ויוחלט להחילו – ייכנס לתוקף כבר בגרסה 12.10 של מערכת ההפעלה החינמית. כמובן שניתן יהיה להוריד את פיירפוקס ולהשתמש בו – כשם שניתן היום להוריד את כרום, אולם קביעת דפדפן כברירת מחדל מקבעת לפי רוב את השימוש בו.

עוד אמר שאטלוורת' בראיון, כי קנוניקל בחנה את הנושא מקרוב בזמן העבודה על הגרסה האחרונה של אובונטו, 11.04, אולם בינתיים הוחלט להישאר עם פיירפוקס. הוא ציין כי פיירפוקס ימשיך לשמש כברירת המחדל גם בגרסה הקרובה, 11.10. יצוין עוד, כי במהלך הראיון לא הסתיר שאטלוורת' את הערכתו לגוגל ולדפדפן האינטרנט שפיתחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים