האם אפל מתכננת ייצור מעבדים עצמאי?

במדור העבודות באתר הרשמי של החברה פורסמו לאחרונה שתי מודעות לפיהן מחפשת אפל מהנדסים מנוסים לפיתוח מיקרו-ארכיטקטורה למעבדים, כולל מנהל קבוצה, וכן אנשים מנוסים בתכנון ליבות מעבדים ● במחשב הלוח של החברה, ה-iPad, וכן בדור הרביעי של ה-iPhone, מושבץ מעבד שנושא כבר את הסמל של אפל ומכונה A4

האם אפל (Apple) מתכוונת לעבור לייצור מעבדים עצמאי עבור מוצריה השונים? שתי מודעות שפורסמו לאחרונה במדור העבודות באתר הרשמי של החברה, מרמזות על הכיוון הזה ואף יותר. לפי המודעות מחפשת אפל מהנדסים מנוסים לפיתוח מיקרו-ארכיטקטורה למעבדים, כולל מנהל קבוצה, וכן אנשים מנוסים בתכנון ליבות מעבדים.

כזכור, במחשב הלוח של החברה, ה-iPad, וכן בדור הרביעי של ה-iPhone, משובץ מעבד שנושא כבר את הסמל של אפל ומכונה A4. המעבד הזה מבוסס על תכנון של מעבד ARM במהירות 1 גה"ץ שעבר עדכונים ושיפורים, כולל "הצמדת" זיכרון ושבב תצוגה, בידי חברת Intrinsity, שנרכשה על ידי אפל באפריל 2010. המעבד, שהוצג לראשונה עם החשיפה של ה-iPad, שולב כאמור לאחר מכן גם בדור הרביעי של ה-iPhone, אך עם כמות זיכרון RAM גדולה יותר.

מדובר בצעד גדול וחדש עבור החברה שעד היום הסתמכה על יצרנים חיצוניים עבור המחשבים והטלפונים שלה, החל במעבדי PowerPC, מעבדים שמבוססים על טכנולוגיית x86 ומעבדי אינטל (Intel) עבור מחשביה ומעבדי ARM עבור מוצרי הטלפוניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים