חוקרים: הנחת המחשב הנייד על הירכיים עלולה לפגוע באיכות הזרע

חוקרים מצאו שהטמפרטורה של שק האשכים בקרב גברים שהניחו את המחשב הנייד שלהם על הירכיים עלתה עד כדי סכנה התחממות יתר ● "בתוך 10 עד 15 דקות, עלולה הטמפרטורה של האשכים לעלות אל מעבר לתחום הבטוח, מבלי שהמשתמשים יחושו בכך", אמר ראש צוות המחקר ● במקום זאת, ממליצים החוקרים להניח את המחשב על השולחן

שימוש במחשב נייד כשהוא מונח על הברכיים עלול לפגוע בפריון הגבר – כך מצא צוות חוקרים שבדק את הנושא, בראשותו של ילים שיינקין, אורולוג מהאוניברסיטה של מדינת ניו-יורק בסטוני ברוק. משום כך, ממליצים החוקרים להניח את המחשב על השולחן. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת Fertility and Sterility.

החוקרים מדדו את הטמפרטורה של שק האשכים בקרב 29 גברים צעירים שעל ירכיהם היה מונח מחשב נייד. אפילו כשהוא היה מונח על לוח שמיועד לכך, הטמפרטורה של שק האשכים עלתה בקצב מהיר, עד כדי התחממות יתר.

"מיליונים רבים של בני אדם משתמשים במחשבים ניידים, ומרביתם נמצאים בגיל הפריון", אמר שיינקין. הוא הזהיר, כי בקרב גברים ששמים את המחשב הנייד על הירכיים שלהם, "בתוך 10 עד 15 דקות, עלולה הטמפרטורה של האשכים לעלות אל מעבר לתחום הבטוח, מבלי שהמשתמשים יחושו בכך".

על פי נתוני האיגוד האמריקני של האורולוגים, קרוב לשישית מבין הזוגות בארצות הברית מתקשים להיכנס להיריון, ובכמחצית מהמקרים מדובר בבעיות פריון של הגבר.

בנסיבות רגילות, טמפרטורת האשכים נמוכה במעט מטמפרטורת הגוף, משום שהם נתונים בשק חיצוני. הטמפרטורה הנמוכה חיונית להפקת הזרע. על פי שיינקין, עד כה לא נבדק הקשר בין השימוש במחשבים נישאים לבין פריון הגבר, אולם ידוע, כי עליית הטמפרטורה של שק האשכים אפילו במעלת צלסיוס אחת מספיקה כדי לגרום נזק לזרע.

גורמים רבים עשויים להשפיע על הפריון, בהם תזונה ושימוש בתרופות, אך, למרות מה שמקובל לחשוב, נראה שמכנסי ג'ינס הדוקים אינם פוגעים בפריון, כל עוד מרבים ללכת. עם זאת, כשאוחזים מחשב נייד על ירכיים סגורות, בישיבה ממושכת, עשויה טמפרטורת האשכים לעלות בתוך שעה בשיעור של עד 2.5 מעלות צלסיוס. שימוש בלוח מיוחד (Lap pad) מסייע לקרר את המחשב ולהפחית את מעבר החום לעור, אך שיינקין מזהיר, כי הדבר אינו מסייע לקרר את האשכים, ומעניק תחושה כוזבת של ביטחון.

"אינני טוען שהפריון של כל מי שמשתמש במחשב נייד נפגע", אמר, "אך שימוש תכוף עלול להוביל לבעיות פריון, שכן הזרע אינו מספיק להתקרר". אפילו אם פותחים את הרגליים ומניחים את המחשב על לוח מיוחד – דבר שאמור לסייע לקירור האשכים – בתוך פחות מחצי שעה מתחממים האשכים עד כדי התחממות יתר.

"אפילו כשפותחים את הרגליים לרווחה, מגיעים לטמפרטורה גבוהה מהתחום הבטוח", הזהיר שיינקין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים