דיווח: גוגל תשיק עד סוף החודש מחשב נייד עם מערכת ההפעלה כרום

בידיעה שהופיעה באתר הטיוואני Digitimes, ונסמכה על מקורות אנונימיים, נכתב, כי יצרניות של רכיבי אלקטרוניקה מסרו שמחשב שכזה יוצג עד סוף החודש תחת שם המותג של גוגל ● יצרניות חומרה נוספות יציגו מחשבים ניידים מבוססי כרום בחודש הבא

גוגל (Google) עשויה לשוב כבר בימים הקרובים לעסקי החומרה – עם מחשב נייד קטן (Notebook), שיישא את שם המותג של החברה ויצויד במערכת ההפעלה כרום (Chrome OS).

דוברת החברה סירבה להגיב, אך בידיעה שהופיעה באתר הטיוואני Digitimes, ונסמכה על מקורות אנונימיים, נכתב, כי יצרניות של רכיבי אלקטרוניקה מסרו שמחשב שכזה יוצג עד סוף החודש תחת שם המותג של גוגל.

ב-19 בנובמבר אשתקד הודיעה גוגל, כי "מערכת ההפעלה Google Chrome OS תוצע לצרכנים בתקופה זו בשנה הבאה". על פי הידיעה שהופיעה ב-Digitimes, חברת Inventec תייצר את המחשבים הנישאים של גוגל עם מערכת ההפעלה כרום, ובשלב ראשון ייוצרו 60,000 עד 70,000 יחידות. החברות HP ואייסר (Acer) עתידות להשיק בחודש הבא מחשבים ניידים משלהן, אף הם עם כרום.

על פי גוגל, רשימת השותפות של כרום כוללת את אייסר, אדובי (Adobe), אסוס (ASUS), פריסקייל (Freescale), לנובו (Lenovo), קוואלקום (Qualcomm), טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments), טושיבה (Toshiba) ו-HP.

לפני מספר חודשים החליטה גוגל להפסיק להציע את הטלפונים החכמים מדגמי Nexus One. לעומת זאת, ההערכות הן ששיווק של מחשבים נישאים ינחל הצלחה רבה יותר, שכן שוק זה אינו נשלט על ידי חברות סלולר דומיננטיות. אם זה יקרה, יהיה זה מהפך של ממש בשוק המחשבים הנישאים, שבו שולטות כיום בעיקר מערכות ההפעלה חלונות (Windows) ו-Mac OS. יצוין, כי מחשבים נישאים עם לינוקס (Linux) זכו להצלחה מועטה בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים