האוזניות ThinkPlus XT80 של לנובו מוכיחות שלפעמים זול זה ממש לא רע

לא תוכלו לרכוש אותן כנראה בחנויות בארץ, אבל האוזניות של לנובו נמכרות אונליין בחו"ל ומחירן כ-49 שקל בלבד ● ההפתעה היא האיכות…

מוכיחות שלפעמים זול זה לא בכרח רע. ThinkPlus XT80 של לנובו.

גם אם לא מוצאים אותם בארץ, ללנובו יש קו מוצרים שלם של אוזניות, שהיא מפיצה, ברחבי אסיה בעיקר. אמנם בדרך כלל היא לא היצרנית בפועל, אבל מעבר לכך שהיא מעניקה את השם שלה בלב חפץ ותמורה כספית, היא אף פיתחה מותג ייעודי שילווה את המוצרים הללו והוא נקרא ThinkPlus – יש אפילו עיצוב גרפי ייעודי מושקע שחודש לאחרונה.

רמת המחירים של האוזניות הללו של לנובו אינה גבוהה, שלא לומר נמוכה למדי, והמקרה של ThinkPlus XT80 אינו חורג מהכלל – הן עולות, נכון למועד כתיבת שורות אלו, כ-49 שקל בלבד.

השאלה המיידית שעלתה, ולא רק בי אלא גם בקרב האנשים מסביבי שמדווחים על משלוחים שמגיעים לסקירות, היא האם ברמת מחיר כזו בכלל אפשר לצפות לתפקוד נורמלי של אוזניות, בעיקר כשהן נטולות חוטים. מדובר בשאלה לגיטימית. כאחד שכבר כמה וכמה שנים אינו נרתע מבדיקות של מוצרים בכל רמת מחיר כמעט, כבר יצא לי להיתקל בכמה שכלל לא היו ראויים לסקירה, אפילו לא לרעה.

אוזניות מפתיעות לטובה

אבל במקרה של ThinkPlus XT80 זה רחוק מלהיות נכון. אקדים את המאוחר ואספר כבר עכשיו שלדעתי מדובר באוזניות מפתיעות לטובה, במיוחד ברמת המחיר שלהן. יש כמובן דברים שחסרים, ואלה בהחלט נובעים מכך שהן מתומחרות כמו שהן מתומחרות, אבל בגדול האוזניות האלו מספקות את מה שהן צריכות להביא לאוזני המשתמש – ובמקרה שלהן זה בעיקר האזנה נוחה לאנשים שעושים ספורט.

הייעוד הזה מושג בעזרת הקשתות שתופסות את האוזניות במקומן, כמו אלו שתיארתי בסקירה של Fit Earbuds S30, וזה לא רק שומר אותן היטב במקום, זה גם מוריד את רמת הלחץ שהן יאבדו עקב נפילה. הקצוות, שכן נכנסים לאוזן במקרה הזה, עם דרייבר של 10 מ"מ ועם סיליקון שמוגש בשלושה גדלים להתאמה, מספקים לא רק מוזיקה ישר אל תוך תעלת האוזן, אלא גם סוג של השתקת רעשים פסיבית. פסיבית, כן, לא יותר. זה אומר שאולי שומעים ממש חלק רעשים מרחוק, אבל מקרוב שומעים ובעוצמת קול של כ-50% אפשר גם לנהל שיחה.

קצת גדולות מדי. ThinkPlus XT80 של לנובו.

קצת גדולות מדי. ThinkPlus XT80 של לנובו. צילום: דורון קצבורג

המוזיקה הפתיעה לטובה, בעיקר הבאסים, אבל בעוצמת קול גבוהה מדי כבר מורגשות קצת צרימות ואפילו הצלילים הגבוהים מאבדים מאיכותם – אבל באמת שאין סיבה להגיע לעוצמה הזו.

הבקרות של האוזניות פשוטות מאוד והן כמעט זהות בשני הצדדים, כשעל כל אוזניה יש למעלה גם מספיק מקום לכפתורי שליטה בעוצמת הקול, ולהבדיל מהרבה אוזניות אחרות, במקרה הזה הם משפיעים ישירות על עוצמת הקול של הטלפון, לפחות במקרה של אנדרואיד. ההבדל היחיד בין האוזניות הוא שלחיצה כפולה על האוזניה הימנית מקפיצה שיר קדימה ובמקרה של השמאלית זה מחזיר את השיר אחורה. מעבר לכך, לחיצה בת שתי שניות מפעילה את הסייעת הווירטואלית ולחיצה ארבע פעמים מעבירה למצב משחק, בו זמן השהייה מעט קצר יותר, אבל לא באופן משמעותי.

חיסרון בולט – הגודל

אחד החסרונות הוא הגודל. כמו רוב האוזניות עם הקשתות הן גדולות מידות, וגם המארז שלהן גדול בהתאם, והוא ממש לא נוח להחזקה בכיס. למארז יש גם גימיק נחמד וזו תצוגה ויזואלית מקדימה. המספר באמצע מראה כמה אחוזים מהסוללה המארז עדיין מציע. בצדדים יש שתי רצועות של לדים, שמראות מה מצב הסוללה באוזניות עצמן, והן כמובן זזות בזמן הטעינה.

בעיה אחרת היא שלאחר כמה וכמה בדיקות התברר שמארז הטעינה מספק בפועל פחות משתי הטענות נוספות לאוזניות, וזה אומר כנראה שחלק די נכבד מהסוללה הפנימית הולך לאיבוד על התצוגה לעיל. האוזניות עצמן, עם סוללה פנימית של 55 מילי-אמפר/שעה, אמורות להחזיק בפועל כשש עד שבע שעות ברמה של 50%, וההפתעה לטובה הייתה שהגעתי להרבה יותר, אפילו כמעט 10 שעות של האזנה למוזיקה ברמה של 70% לערך, כך שיש פיצוי קל על מארז הטעינה. זמן הטעינה של מארז הטעינה עצמו הוא כשעה וחצי וגם אז יש גימיק קטן של ספרות מהבהבות כדי להראות התקדמות.

כאמור היתרון הגדול של האוזניות הללו הוא המחיר, ובנקודת מחיר כזו התמורה גבוהה עבור מי שמחפש אוזניות, בעיקר לפעילות ספורטיבית, ופשטות לא מפחידה אותו, ומאידך גם רוצה עמידות בגשם ובזיעה. תוכלו למצוא אותן כאן ועדיין תקבלו עודף משטר של 50 שקל. המשלוח בחינם, והן אפילו הגיעו די מהר לארץ.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. החיסרון הוא האמינות אחרי שבועיים הימנית הפסיקה לתפקד

    החיסרון הוא האמינות אחרי שבועיים הימנית הפסיקה לתפקד

אירועים קרובים