סקירה: טאבלט מדיה

Lenovo Tab P12 מציע תצוגה גדולה ויפה לעין, עם ביצועים בינוניים למדי, אבל עם בונוס של עט אלקטרוני הכלול במארז, מה שהופך את התמורה ללא רעה בכלל

Lenovo Tab P12.

גודל המסך של Tab P12, אחד הטאבלטים החדשים שהשיקה לאחרונה לנובו, כבר לא צריך להפתיע אף אחד. גודל של 12.7 אינץ' זה אפילו לא גדול מדי בהשוואה למה שמוצאים בשוק אצל יצרניות טאבלטים מובילות, ולנובו היא אחת המובילות בשוק, בוודאי בסביבת האנדרואיד.

העיצוב של הטאבלט כבר מוכר למדי ודי אייקוני. הוא מציע את הדקיקות המוכרת בטאבלטים עם מסכים גדולים, שבמקרה הזה עומדת על 6.9 מ"מ. המשקל שלו קצת גבוה, ועומד על 615 גרם, אבל זה די הגיוני עם מסך גדול. המסך עצמו מציע רזולוציה גבוהה של 3K והתמונה איכותית מאוד ומלאת חיים, עם בהירות של 400 ניט, שאומרת שאין מה לנסות להתמודד עם שמש קופחת מחוץ לבית. חבל קצת שהוא מציע קצב רענון של 60 הרץ בלבד, אבל אולי זה עוד מחיר שצריך לשלם במגזר השוק שלא נושק לצמרת.

המעבד שבתוכו הוא Dimensity 7050 של מדיה-טק – המבוסס על 2 ליבות Cortex-A78 ו-6 ליבות Cortex-A55 במהירות מרבית של 2.6 גיגה-הרץ, וזהו מעבד שוק ביניים של החברה. יחד איתו שולבו 8 גיגה-בייט של זיכרון LPDDR4x וזיכרון אחסון בנפח 128 גיגה-בייט שניתן להרחבה בעוד 1 טרה-בייט, לכל היותר, באמצעות כרטיס הרחבת זיכרון.

הביצועים של הטאבלט הזה, בהתאם לתצורה הטכנית שלו, לא מדהימים, או בלשון נקיה יותר, בינוניים: 957/2,431 נקודות במבחן הליבה היחידה/ריבוי הליבות של GeekBench, וציון של 2,087 נקודות בלבד במבחן Wild Life הבסיסי של 3Dmark, שמביא לידי ביטוי קצב של פחות מ-13 פריימים/לשנייה. זה אולי לא בא לידי ביטוי ברוב המשחקים, אבל בכבדים יותר מורגשת קצת האטה בתגובתיות. בכל מקרה, הטאבלט, גם אם הוא מתחמם, זה לא משמעותי.

מסביב לטאבלט, כמקובל כיום, יש ארבעה רמקולים, ובמקרה של הטאבלט הזה מדובר ברמקולים של JBL שעברו מיטוב באמצעות Dolby Atmos ובעוצמה של 1 ואט האחד. עוצמת הקול יחסית חזקה, והרמקולים מספקים צליל נקי גם בעוצמת קול מרבית, אבל הם מאוזנים ומתכתיים מדי לטעמי. בהחלט היה חסר לי באס.

יש גם שתי מצלמות, וכמו ברוב המכריע של הטאבלטים, הן כאילו נועדו לספק מענה כדי לצאת ידי חובה. מי שרוצה לצלם יעשה את זה גם כך עם טלפון, ועבור שיחות וידיאו המצלמה הקדמית בהחלט הספיקה. שני המיקרופונים המשולבים עשו גם הם את העבודה שלהם היטב בהיבט הזה.

הסוללה שבתוך Tab P12 גדולה למדי, לפחות על הנייר, עם נפח עבודה של 10,200mAh אבל קיוויתי להוציא ממנה יותר מכמה שעות – יותר בצפייה בווידיאו ושימוש רגיל, וכמה שעות בלבד בעת שמשחקים באינטנסיביות. המטען המצורף מאכזב גם הוא במידה מסוימת כי הוא מציע הספק טעינה של 20 ואט בלבד.

הטאבלט מגיע עם אנדרואיד 13 שמעליו יש ממשק, יחסית עדין, שקוראים לו One Vision שעושה את ההתאמות השונות לעבודה עם מערכת ההפעלה בטאבלט, במיוחד גדול ממדים. יש תפריט תחתון, שמזכיר את זה של Windows. הוא מאפשר מעבר מהיר בין כמה מהאפליקציות הפתוחות מבלי שיש צורך לגשת לתפריט של אנדרואיד. הפס גם משנה את גודלו כשיש אפליקציות שפתוחות על התצוגה, והוא מאפשר לבצע פעולות שונות ישירות בלחיצה ארוכה על כל צלמית שמוצגת בו – כולל פתיחה של אפליקציה בחלון צף או פתיחה של שני חלונות זה לצד זה – וזה מבוצע היטב ומורגש שללנובו כבר יש ניסיון בתחום.

האריזה של Tab P12 כוללת גם עט אלקטרוני, Tab Pen Plus. הוא נטען באמצעות חיבור USB-C משלו, והצימוד/ניתוק שלו מהטאבלט הוא פשוט מאוד: לחיצה בת 6 שניות על הכפתור שלו. לאחר הצימוד, אם לא מבטלים את האפשרות בהגדרות, מופיע תפריט ייעודי בקצה המסך שמאפשר לבצע פעולות שונות. אפשר גם לבחור להשתמש בעט כשלט רחוק עבור אפליקציות שונות, כולל הקשבה למוזיקה או צפייה בווידאו ואפילו העברת שקופיות במצגת PowerPoint, וכדומה. עם זאת, כמו כל עט, כדי להשתמש בו היטב יש תהליך למידה לא קצר, וכרגיל, המרת טקסטים בעברית מכתב יד לא עובדת. באנגלית כן, ואיני יודע לגבי שפות אחרות.

בשורה התחתונה, ה-Tab P12 הוא טאבלט שוק ביניים בעידן הנוכחי של הטאבלטים. הוא מביא לתמונה, תרתי משמע, תצוגה גדולה ויפה לעין אבל ביצועים בינוניים למדי. הבונוס, שהמחיר הבסיסי כולל גם עט אלקטרוני, הוא לא רע בכלל. המחיר שעומד על 1,850 שקלים מתאים לתמורה שמקבלים מהטאבלט הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים