מחשב נייח "הכל כלול" של לנובו – האם באמת יש בו הכל?

Lenovo YOGA AIO 7 מתאפיין בעיצוב מצוין, וכן הוא שונה יחסית למה שמוצעים כיום בשוק המגוון כל כך - מה הוא מציע לבעליו?

האם הוא באמת כולל הכל? YOGA AIO 7 מבית לנובו.

מחשב שולחני לא חייב, כבר מזה שנים רבות, להראות כמו פיגוע עיצובי הכרחי כברירת מחדל. לא משנה אם לוקחים אותו למשרד לצורך עבודה, או תוקעים באותו בחדר כדי שהילד ילמד, הכיעור לא חייב לבקר.

מעבר לכך שבוני מערכות עצמאיים רבים כבר למדו להכיר שיש הרבה פתרונות מאוד עיצוביים גם עבור שיטת הרכב אותו בעצמך, מחשבי 'הכל כלול' – קרי, All In One – בלא מעט פעמים, מעבר לכך שהם מציעים יחידה אחת שכוללת את המסך וגם את המחשב עצמו, גם מספקים עיצוב לא רע בכלל.

והעיצוב של YOGA AIO 7 מבית לנובו הוא מעבר ללא רע בכלל, הוא פשוט מצוין, ומעבר לכך שהוא מצוין, הוא גם שונה יחסית למה שמוצעים כיום בשוק המגוון כל כך.

זה לא רק בחירת הצבעים הטובה, שמשלבת לבן קרמי עם גוונים אפורים מתכתיים, זה לא רק המעמד המעניין, היציב והחזק, עם הציר המסיבי, שמקל מאוד על הטיית המחשב מעט קדימה או מעט אחורה, וזה גם לא משטח הרמקולים הבולט והגדול מקדימה שאותיות ה-JBL שמוצגות עליו מציינות את החברה שעומדת מאחורי הטכנולוגיה של שני הרמקולים הגדולים בעוצמה של 5 וואט האחד – שתומכים גם ב-Dolby ומפתיעים לטובה בעוצמה וגם באיכות, וזה גם לא היכולת לפרק את המצלמה מלמעלה ובכלל להסיר אותה מהמחשב אם ממש רוצים לשמור על פרטיות – זו ההחלטה ליצור בידול פשוט מוחלט בין המסך עצמו למחשב, שמביאה יכולות עבודה שממצבות את ה-YOGA AIO 7 כמחשב שמתאים לכל סביבת עבודה, כולל במרחבי עבודה קטנים בארגון.

הפרדת רשויות

עיצוב מסעיר. YOGA AIO 7 מבית לנובו.

עיצוב מסעיר. YOGA AIO 7 מבית לנובו. צילום: יח"צ

כן, המעמד מאחור הוא למעשה המחשב, ומסך ה-27 אינץ' מלפנים מחובר בציר, ומקבל הרבה חופש, כזה שמאפשר לסובב אותו ב-90 מעלות, כדי לעבוד איתו באופן אנכי במקום אופקי – אפשרות שיוצרי תוכן, גרפיקאים וגם מפתחי תוכנה אוהבים – ולעשות את זה מבלי לחשוש שכבלים ייגררו, יימשכו או יזוזו לכל מיני כיוונים על השולחן, כי הם בכלל לא מחוברים אליו.

אבל זה לא רק הסיבוב. ההפרדה הזו גם הובילה את המהנדסים של לנובו לאפשר למי שרוצה בכך, להתייחס אל המסך כאל מסך 27 אינץ' מהמניין. זה אומר שבצד הימני שלו, ליד כפתור ההפעלה, יש שלושה כפותרי OSD שמאפשרים לבחור הגדרות תצוגה ישירות, מבלי להיכנס בכלל למערכת ההפעלה, וזה כולל בהירות, ניגודיות רוויית צבעים וכל מה שאפשר לחשוב עליו – אם כי לצערי התברר שהם לא ממש ממוקמים לשימוש נוח, כשהמסך במצב עבודה 'רגיל'.

תכונה אחרת, שמיועדת בעיקר לשימושים משרדיים לדעתי, היא הכפתור Switch בצד השני, שמאפשר לבחור אחד משלושה מצבי עבודה של המסך: רגיל, כזה שמציג את מה שמערכת ההפעלה ותוכניותיה מציגה, מצב שמאפשר הקרנה של תכנים באמצעות אפליקציה של לנובו (שמשום מה זמינה רק ב-App Store של אפל נכון לכתיבת שורות אלו), ומצב שלישי שמאפשר להשתמש בחיבור ה-USB-C בצד המחשב, שתומך ב-DisplayPort כדי לחבר מחשב אחר או התקן משדר באמצעות כבל.

בצד האחורי של המחשב יש כמובן מספיק חיבורי USB-A, חיבור לרשת מקומית וחיבור HDMI, שמאפשר לחבר עוד מסך, וזה פחות או יותר מספיק לכל תרחיש עבודה שאפשר לחשוב עליו.

וגם הביצועים מאוד מספקים

המסך עצמו מציע פאנל IPS ברזולוציה של 3840×2160 פיקסלים והתמונה, עם בהירות של 350 ניט, יחס ניגודיות של 1,300:1 ותמיכה של 99% במרחבי הצבעים DCI-P3 ו-Adobe RGB, טובה מאוד בעת צריכת מדיה, בעת גלישה וגם במשחקים.

יש אמנם שוליים קצת בולטים מסביב, אבל זה לא ממש מפריע בסך הכל.

התצורה הטכנית אמנם אינה נושקת לגבהים הכי עדכניים כיום, אבל היא מספיק חזקה בהחלט. הדגם שהגיע לבדיקה שלי מצויד במעבד Ryzen 7 5800H של AMD, שהוא מעבד שמונה ליבות שתומך בעבודה בריבוי נימים במהירות שיכולה להגיע ל-4.4 גיגה-הרץ. לצידו יש 32 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR-4, כונן אחסון מכני בנפח של 2 טרה-בייט וכן אחסון נוסף המבוסס על כרטיס SSD בתצורת M2. 2242 בנפח 1 טרה-בייט.

ומה שבאמת מספק את הפאנץ' הנוסף הוא כרטיס גרפי ייעוד מסוג Radeon RX 6600M, שכמו במקרה של המעבד אולי אינו נמצא בשורה הראשונה של כרטיסי הצמרת הנוכחיים בשוק הגרפי, אך עדיין הוא מספיק חזק כדי לספק ביצועים מצוינים בכל תחום שבדקתי אותו – ובעיקר במשחקים כמובן.

המחיר של YOGA AIO 7 בתצורה שנשלחה לבדיקה עומד על כ-8,500 שקל. זה לא זול, אבל הוא מספק יכולות גבוהות עם עיצוב נהדר, שהוא בסופו של דבר עניין של טעם וריח, וגם תפקודיות גבוהה שמתאימה כמעט לכל שימוש שאפשר להעלות על הדעת ברמה הצרכנית והמשרדית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זקן

    לשלם סכום כזה? תרגישו אני מעדיף לפטופ איכותי בפחות.

אירועים קרובים