סקירה: חלונות מבריקים ללא כאבי גב

W-S3S Smarter הוא מנקה חלונות רובוטי, שהופך את החלונות לשקופים ועוזר למחוק את סימני החורף עם הלכלוך שנצמד לחלונות מבחוץ, אם בכלל, או פשוט עוזר להבריק אותם מבפנים וגם מבחוץ

חלונות מבריקים עם W-S3S Smarter.

אפשר להבין טוב מאוד איך הפך חג הפסח גם לג הניקיונות. המעבר המסורתי בין חורף לאביב, כשאפשר לפתוח כבר לרווחה את החלונות, תרגולת חיפוש כל פירור של חמץ בבית כדי להכין אותו לקראת "הלילה הזה כולו מצות" – אז אם כבר מנקים חמץ, זו סיבה טובה לנקות כל פינה בבית לפני שהאורחים מגיעים, ושחס וחלילה הדודה לא תעקם את האף כי תמצא טיפת אבק באיזו פינה.

אז אם כבר עושים ניקיון המוני, ולמקרה שלא מצליחים להשיג מנקה באמת טוב/ה לחג, אפשר לעבור לשיטת עשה זו במו ידיך, או בעידן המודרני הדיגיטלי – עשה זאת בעזרת הרובוטים שלך.

שואבי אבק רצפתיים ושואבי אבק אלחוטיים ידניים מוכרים יחסית טוב בתחום הזה של הרובוטים לניקיון בית, אבל רובוטים לניקוי חלונות אולי קצת פחות. W-S3S Smarter הוא בדיוק מנקה כזה שהופך את החלונות לשקופים ועוזר למחוק את סימני החורף עם הלכלוך שנצמד לחלונות מבחוץ, אם בכלל, או פשוט עוזר להבריק אותם מבפנים וגם מבחוץ.

ההפעלה של הרובוט מאוד פשוטה. אחרי חיבור החשמל, ואחרי חיבור כבל הביטחון ליתר ביטחון, ואחרי שמצמידים מטלית ניקוי לחלק התחתון ומרטיבים אותה באמצעות בקבוקון המים שמלווה את הערכה, וממלאים מים – מים ולא חומר ניקוי, בשני המכלים – אחד גדול עם קיבולת של 35 מ"מ ואחד קטן עם קיבולת של 18 מ"מ – מפעילים את הרובוט, שומעים את המנוע שמספק עוצמת יניקה של 2800PA, ומצמידים אותו לחלון.

מאותו רגע הרובוט יכול לעבוד לבד. אפשר לעזוב אותו. יש חיישנים בארבע קצותיו, שנראים כמו רגליים, והם מזהים את הקצוות של החלון, ואז משנים כיוון וגובה בהתאם. הרובוט עובד באופן מתודי מצד לצד, או מלמעלה למטה, חוזר ומנקה וחוזר ומנקה, והוא לא יודע להבחין האם המקטע שהוא עובר בו באותו רגע כבר נקי או לא.

העבודה יציבה. הפחד הראשוני שאולי הרובוט ייפול מהר מאוד נעלם. מרגישים את היניקה החזקה מייד עם ההצבה, ואם לא עושים שטויות כמו ניתוק הרובוט מהחשמל או הפסקת העבודה שלו מבלי שמניחים את הידיים במקום שנוח לתפיסה, לא אמורה להיות תקלה.

משני הצדדים ליד מכלי המים יש מתזים. למה זה טוב? זה טוב כשרוצים להפעיל את הרובוט באופן ידני בעזרת השלט שמלווה אותו. הוא מאפשר לשנות את כיוון התנועה, לגרום לרובוט לנוע בצורה של זיגזגים אם רוצים אולי להגיע לקצות החלון קצת אחרת, הוא כמובן גם מאפשר לכבות אותו. וכאמור, יש גם כפתור התזה. זה מאפשר בעת שחושבים שיש צורך, או שהמטלית מתחילה להתייבש, להתיז עוד מים על החלון כדי שיהיה עם מה לנקות. עם זאת, כפי שהמדריך למשתמש מסביר היטב, אסור שהחלון יהיה רטוב מדי, או שהרובוט לא יוכל ליצור כוח יניקה ומשיכה.

W-S3S Smarter.

W-S3S Smarter. צילום: יח"צ

למרות גודלו ולמרות שבאזורים בהם הלכלוך יחסית רב הוא עובד קשה, הרובוט יחסית שקט, ורמת הרעש שלו לפי החברה מגיעה לכל היותר ל-65 דציבלים. החברה אמנם מציינת שהוא יכול לנקות בכל דקה כ-2.5 מ"ר, עם הספק עבודה של 75 ואט, אבל כנראה שהיא לא לקחה בחשבון את החלונות שלי בסלון. בפנים הוא אכן רץ, ומבחוץ, הוא קצת נתקע מדי פעם והיה צריך כמה לחיצות על כפתור התזת המים בשלט כדי לגרום לו להמשיך בתזוזה – אם כי בסוף, התוצאה הייתה בהחלט מספקת מבחינתי.

דרך אגב הוא לא מיועד "רק" לחלונות הוא אמור לספק מרתון ניקוי לכל מה שמוגדר כמשטח חלק ומבריק: ויטרינה, קירות הזכוכית של מקלחונים ואפילו שיש. הוא גם מגיע עם כבל חשמל באורך של 5.6 מ' וזה בהחלט הספיק בניקיונות שלי לכסות את כל אזור הניקיון שהייתי זקוק לו. החיבור של הכבל לרובוט הוא באמצעות הברגה, כך שאין חשש שהכבל יתנתק.

את מטליות הניקוי אפשר פשוט לשטוף במים רגילים ולייבש ידנית. אם צריך, לפי החברה אפשר גם להשיג מטליות חדשות, וכנראה שאחרי כמה שימושים כבדים זה משהו שצריכים.

הרובוט לניקוי חלונות הזה, W-S3S Smarter, הגיע לסקירה מהיבואנית קריסטלינו, שציינה מחיר מומלץ לצרכן של 1,290 שקלים. עכשיו בתקופת הניקיונות של החגים, כדאי לבדוק היטב כי זו גם תקופת המבצעים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    איך יהיה נקי אם המטלית מתלכלכת בתחילת הניקוי, ואז נשארת מלוכלכת כשעוברת על כל החלון. כמו כן האם נבדק על לשלשת של ציפורים?

אירועים קרובים