Blade V41 Vita של ZTE: זול, אבל האם שווה?

בעידן הנוכחי כשמחירי הסמארטפונים המובילים לא נגישים לרוב האנשים, החברות הקטנות המציעות טלפונים זולים יותר מגיחות לשוק בתקווה לתפוס קהל, עם מכשירים במחיר מקומי של פחות מאלפייה - ולשם בדיוק מכוונת ZTE

זול ונראה טוב, עם ביצועים בהתאם למחיר. ZTE Blade V41 Vita.

אין ספק ששוק הטלפונים נמצא במשבר בימים אלו. כל חברת מחקר שיווק כמעט מראה בסיכומים שלה ירידות די גדולות, מדווחת על צמיחה שטוחה, במקרה הטוב, בשנה הנוכחית, שהתחילה זה עתה, ומספרת שהמצב הכלכלי בעולם משפיע קשות על השוק המסוים.

ומצד שני, המחירים של טלפוני הצמרת רק ממשיכים לעלות כך נדמה, משנה לשנה, מדור לדור. מחירים של 1,000 דולר, או 1,000 יורו בתלות ביבשת, כבר לא ממש מפתיעים אף אחד.

אז בעידן כזה של חוסר מזומנים יחסי ומחירים שמרחיקים את הטלפונים המובילים מידיהם של רוב האנשים, החברות הקטנות שמציעות טלפונים זולים יותר מגיחות לשוק בתקווה לתפוס קהל. מכשירים במחיר מקומי של פחות מאלפייה מוצאים קהל טוב, ולשם בדיוק מכוונת ZTE עם הטלפון בעל השם המפוצץ משהו Blade V41 Vita – ואסתפק ב-V41 מכאן והלאה.

מנסה למנף את רוח העידן הנוכחי. ZTE.

מנסה למנף את רוח העידן הנוכחי. ZTE.

מה מציע ה-ZTE Blade V41 Vita?

ה-V41 הושק בפועל כחצי שנה לאחר קודמו ברשימה, ה-V40, והוא מביא מקצה שיפורים כמעט לכל האורך, אבל רק כמעט, ויש הבדל אחד משמעותי לרעתו – סוללה שקטנה ב-25% לעומת הדור הקודם, עם נפח עבודה של 4,500mAh לעומת 6.000mAh במכשיר הקודם. הטעינה המירבית נותרה בהספק של 22.5 וואט, וזה נחשב איטי קצת בימינו, אבל יש מטען באריזה, אז נא לא להתלונן.

המכשיר החזיק בבדיקות שלי קצת יותר מ-12 שעות, וזה אומר שבשימוש רגיל יומיומי הוא יחזיק מעמד לפחות, במקרה הכי רע, יום עבודה. אבל מדובר בזמן יחסית נמוך מול הממוצע כיום בשוק, ואם אתם עוקבים אז תוצאות של 16, 17 שעות ויותר כבר הפכו למקובלות.

מסך ה-IPS אמנם קטן קצת מ-6.75 ל-6.6 אינץ', אבל האבחנה עלתה מ-+HD ל-+FHD, וזה כבר טוב בפני עצמו, אם כי הוא לדעתי לא מספיק בהיר.

גם המעבד שוּפר, עם Dimensity 810 על הפיקוד, במקום מעבד נחות יותר של יוניסוק. זה גם הוסיף למכשיר יכולות 5G, והנה עוד דבר טוב.

גם זיכרון העבודה גדל קצת והוא עכשיו בנפח 6 גיגה-בייט. זיכרון האחסון נותר 128 גיגה-בייט, ועד 5 גיגה-בייט ממנו יכולים להפוך לזיכרון עבודה וירטואלי.

עם זאת למרות השיפור בתצורה, עדיין להזכירכם מדובר בטלפון שהוא במקרה הטוב שוק ביניים-נמוך. התוצאות של המבדקים השונים לא הפתיעו לטובה, כמו שלעיתים קורה במרחב המסוים הזה של השוק, והן היו בינוניות מאוד לכל האורך, בלשון המעטה. הוא פשוט עובד יחסית לאט במונחים של הדור הנוכחי.

העיצוב של המכשיר נאה בעיני, להוציא המגרעת הגדולה מאוד מלפנים של מצלמת הסלפי. למרות שהוא מפלסטיק, ולמרות שהוא שטוח משני הצדדים, הוא נראה דווקא אלגנטי וגם אינו תופס יותר מדי לכלוך. המצלמות גם לא בולטות באופן מוגזם, והפס המבריק באמצע גב המכשיר מוסיף אלמנט נחמד לעין. טוב, לעין שלי.

המצלמות כמעט ולא עברו שינוי במעבר מ-V40 ל-V41, ורק המצלמה הראשית היא בגודל 50 במקום 48 מגה-פיקסל. שתי האחרות משמשות לצילומי מאקרו ולבדיקת עומק שדה, ושתיהן עם חיישן 2 מגה-פיקסל. אם אתם חובבי צילום אמיתיים, זה לא המכשיר בשבילכם: גם במזג אוויר בהיר, חמים ושמשי הוא הוציא תמונות לא מספיק טובות למי שאוהב כל פרט מדויק.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 12 שמעליה, כמה לא מפתיע, ממשק קנייני של החברה. הוא דווקא מפתיע יחסית לטובה ומאפשר הרבה מאוד התאמה אישית לתצוגות של המכשיר ולדרך השימוש בו.

המכשיר לא עבר לוקליזציה מלאה, כך שפריטים רבים בתפריט הם באנגלית, אבל לדעתי שווה להיכנס לקרביים שלו ולחפש וללמוד את כל האפשרויות לשליטה בו.

אז למי מיועד בסופו של דבר ה-Blade V41 Vita? לאלה שרוצים מכשיר שני לגיבוי, או מכשיר לילד שרוצה יותר אבל יוכל לפחות להראות טלפון שנראה לא רע, או לאלו שהבינו שבסופו של דבר כל מה שהם צריכים זה טלפון. עם זאת במחיר של כ-750 שקלים, כולל משלוח אבל לא כולל מע"מ – באתר הרשמי של ZTE, משם הגיע לסקירה – יש לא מעט טלפונים אחרים בסביבה שאולי כדאי לבדוק.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אישור

    Samsung Galaxy יותר פופלארי מאוד מאשר טלפונים אחרים

    1. דג ברשת

      רק ש...גלקסי (22) עולה פי 4 או 5. הכתבה מכוונת למכשירי ביניים במחיר סביר-זול. אז בבקשה להשוואות מול מכשיר ברמת מחיר דומה.

אירועים קרובים