CES 2023: ההסתערות של אסוס

החברה הכריזה לקראת התערוכה על מגוון של מחשבים, בהם לגיימינג ולעסקים, מסכים וציוד היקפי

ה-ProArt Studiobook 16 3D.

אסוס, כמו רוב יצרניות המחשוב האישי – במיוחד אלה שמציעות פתרונות לשוק המשחקים, התסערה על תערוכת CES 2023 עם מגוון של מחשבים, מסכים וציוד היקפי.

ProArt Studiobook 16 3D
מחשב הדגל של החברה בהכרזה הנוכחית, שקדמה לתערוכה שנפתחה היום (ה') בלאס וגאס, הוא ללא ספק ProArt Studiobook 16 3D. עם תג מחיר בסיסי של 13 אלף שקלים מדובר במחשב תחנת עבודה שמציע מסך OLED תלת ממדי. כלומר, יש צורך במשקפיים או באמצעי עזר אחר כדי לראות תצוגה תלת ממדית על המסך, כך שיוצרי תוכן בכל הרמות יכולים לראות מיד את התוצאה של העבודה שלהם.

המסך הוא בגודל של 16 אינץ', ומציע רזולוציה של 3.2K וקצב ריענון של 120 הרץ. הוא מתגאה ביחס מסך לגוף של 90%, מה שאומר שהמסגרת שלו מאוד דקיקה, ונפתח עד 180 מעלות, כדי לאפשר עבודה משותפת. המחשב מצויד ב-ASUS Dial – חוגה קניינית שמאפשרת בחירה מדויקת ומהירה של אפשרויות בעת העבודה וגם באפליקציות.

שלא במפתיע, מצויד המחשב במעבד Core i9-13980HX החדש של אינטל, שהוכרז זה עתה ושהוא מעבד הדגל של ענקית השבבים. יחד אתו מגיע המחשב עם כרטיס גרפי ייעודי ממשפחת GeForce RTX 40 לניידים של אנבידיה, עם עד 64 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR5 וכן מערכת קירור בשם IceCool Pro, שאמורה, מעבר להורדת הטמפרטורה, להיות שקטה.

Zenbook Pro 16X OLED
עוד מחשב בולט בהכרזה הוא Zenbook Pro 16X OLED, שמחירו הבסיסי יהיה בסביבות 14 אלף שקלים. לפי אסוס, מדובר במחשב הראשון שמביא לשוק את העיצוב שהיא מכנה Supernova System-on-Module, שמאפשר שלוח האם יהיה קטן יותר, כך שיהיה קל יותר לקרר אותו. כמו כן, הוא מאפשר זיכרונות שעובדים במהירות של עד 7,500 מגה-הרץ. בלוח הקטן יותר שלו ניתן לשלב, כתוספת, יותר שלבי כוח עבור הכרטיס הגרפי, כך שההספק המרבי שבו המחשב יכול לעבוד מגיע עד 155 וואט – וזה כבר מזכיר מחשבים נייחים ברמת המיינסטרים.

ה-Zenbook Pro 16X OLED.

ה-Zenbook Pro 16X OLED. צילום: אסוס

המסך שלו זהה לזה של חברו לעיל, רק בלי יכולות התלת ממד, הוא תומך במגע עם בהירות גבוהה של 550 ניט, וכן בטכנולוגיית ה-NanoEdge של אסוס, שמרימה את המקלדת בעת פתיחת המחשב, כדי שיהיה נוח יותר להקליד וגם כדי להזרים יותר אוויר מקרר מתחת לו. המעבד הוא Core i9-13950H מהדור החדש של אינטל, הכרטיס הגרפי הוא לבחירה עם GeForce RTX 4080, והמחשב מציע עד 32 גיגה-בייט זיכרון RAM.

ExpertBook B9 OLED
בשנתיים אחרונות מחזקת אסוס את העמדה שלה בקרב על השוק העסקי עם ניידים שמיועדים במפורש, ולא רק בערך כמו סדרות ה-Zenbook, לשוק המסוים הזה. המחשב החדש שהיא מציעה למגזר הזה הוא ExpertBook B9 OLED, שמבוסס על מעבדי Core vPro מהדור ה-13 של אינטל, והוא מגיע עם עד 64 גיגה-בייט זיכרון. לפי החברה, זהו אחד המחשבים הקלים ביותר בעולם עם מסך בגודל 14 אינץ' – אפילו יותר מניידים עם מסכי 13 אינץ', רק שהם שכחו לציין מה המשקל בפועל. הרזולוציה היא +WQXGA ביחס היבט של 16:10, שזה אומר עוד קצת נדל"ן במסך.

ה-ExpertBook B9 OLED.

ה-ExpertBook B9 OLED. צילום: אסוס

המשקל הקל, ושוב – לפי החברה, הושג על ידי שימוש בסגסוגת מגנזיום-ליתיום פרמיום, ולמרות המשקל והדקיקות הוא עבר את מבחני MIL-STD 810H כדי להוכיח שרידות ברמה שמתאימה גם לצבא האמריקני.

באסוס מספרים שה-ExpertBook B9 OLED מגיע עם מערך משופר של מצלמת רשת, רמקולים ומיקרופונים, כדי לאפשר לבצע שיחות וידיאו באיכות גבוהה, ושמשטח העכבר גדל בכ-27% לעומת העבר. יש גם מערכת קירור חכמה, שמסייעת להארכת זמן העבודה.

מסכים חדשים
אסוס הציגה לקראת CES גם כמה מסכים חדשים. אחד מהם, שמשויך למותג המשחקים שלה, ROG, יוצא דופן. מדובר ב-Swift Pro PG248QP, והסיבה שהוא יוצא דופן היא שהמסך הזה מחזיק בשיא החדש בקצב ריענון, שעומד על 540 הרץ, לאחר המהרה. המסך מבוסס על פאנל חדש, שמכונה E-TN. זה פותח בשיתוף פעולה עם יצרנית המסכים AU ועם אנבידיה, המתמחה בשוק המשחקים.

המסך הוא בגודל 24.1 וברזולוציית FHD, והוא מציע, לפי אסוס, תגובה שמהירה ב-60% ממסך עם פאנל TN רגיל, כמו גם בהירות גבוהה יותר. אנבידיה, כחלק מהשבב שמספק את תכונת ה-G-Sync, שמסנכרנת בין קצב הריענון לתפודה של כרטיס מסך תומך, שילבה תכונה שמכונה Reflex Analyzer, שמודדת את זמן השיהוי של כל המערכת כדי לספק את המספרים המתאימים להתאמת קצב הריענון.

עדיין לא ברור מתי המסך ושאר המוצרים שאסוס הציגה בתערוכה יגיעו לשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים