מחקר: אוזניות ה-AirPods של אפל הן גם עזרי שמיעה

החוקרים גילו, כי ל-AirPods Pro - בעלות תכונת ביטול רעשים מובנית - היו ביצועים דומים לעזרי שמיעה מובחרים בסביבות רועשות, במיוחד כאשר הרעשים הגיעו מהצד של המשתתף

עם מצלמות? AirPods Pro של אפל.

אוזניות ה-AirPods Pro של אפל יכולות לשמש כעזרי שמיעה למבוגרים עם אובדן שמיעה קל עד בינוני, כך חשף מחקר חדש שפורסם בכתב העת iScience. המחקר נערך על ידי חוקרים מבית החולים הכללי Taipei Veterans General בטייוואן, שבדקו 21 משתתפים עם אובדן שמיעה קל עד בינוני ומגוון מכשירי שמיעה. אלה כללו עזרי שמיעה מובחרים ובסיסיים ואת אוזניות ה-AirPods Pro וה-Airpods 2.

לצורך המחקר, הוצמדו ה-AirPods ל-iPhone עם אפליקציית מגבר הרעשים הסביבתיים בשם Live Listen. המשתתפים התבקשו ללבוש את המכשירים ולהאזין למשפטים קצרים שהוקראו על ידי החוקרים. לאחר מכן, היה עליהם לחזור על האמירה מילה במילה.

החוקרים גילו, שה-AirPods 2 פעלו בצורה דומה למכשירי שמיעה בסיסיים בסביבות שקטות. בסביבות רועשות יותר, ל-AirPods Pro – בעלות תכונת ביטול רעשים מובנית – היו ביצועים דומים לעזרי השמיעה המובחרים – במיוחד כאשר הרעשים הגיעו מהצד של המשתתף. עם זאת, כאשר הרעשים הגיעו מהחזית של המשתתפים, שני דגמי ה-AirPods לא הצליחו לעזור למשתתפים לשמוע טוב יותר.

"האוזניות האלחוטיות האלה כמובן אינן מושלמות, אבל הן יהוו נקודת התחלה טובה עבור מטופלים רבים שאין להם גישה לעזרי שמיעה מקצועיים, שתשפר את איכות החיים שלהם", ציינו החוקרים.

עוד ציינו מחברי המחקר, כי "לאנשים רבים יהיה נוח יותר ללבוש את ה-AirPods של אפל כל הזמן, לעומת שימוש בעזרי שמיעה, בגלל הסטיגמה החברתית סביבם, כמו גם הצורך התדיר של אנשים המשתמשים בעזרי שמיעה לבקר אצל אנשי מקצוע לצורך התאמה וכוונון עדין של עזרי השמיעה, שיוצר סרבול עבור רבים מהם. ולכן, ה-AirPods Pro עשויות להציג אלטרנטיבה נגישה יותר למטופלים".

בנוסף, אמרו החוקרים, "באופן גלובלי, שוק האוזניות האלחוטיות צומח במהירות. חברות מסוימות מעוניינות לבחון את האפשרות לעצב אוזניות עם תכונות הגברה קול. המחקר שלנו מוכיח שהרעיון ניתן ליישום".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיר

    לשם השוואה , לחברת Sennheiser יש שני מוצרים שחזותם זהה ל rw הרגיל אך מצטיינים בanr ביטול רעש אוטומטי ומאפשרות כוון EQ ) כוון הענות תדרים המותאמת למשתמש.(עי אפליקציה חינמית בסמרטפון) המוצרים: TV EAR SET ו CONVERSATION SET

אירועים קרובים