ThinkPad Z13: מחשב עסקי נייד ומרשים במיוחד

אם השילוב של מראה יוקרתי, חומרים ממוחזרים עד רמה מסוימת וגם ביצועים וזמן סוללה לא רע מושך אתכם, כל מה שאתם צריכים זה 12 אלף שקלים, כדי לקנות את המחשב החדש של לנובו לשוק הארגוני

ה-ThinkPad Z13 החדש של לנובו.

המחשבים הניידים במשפחת ה-ThinkPad, הידועה היטב כמעט מאז שיצאה לאור, נחשבו תמיד ללפטופים שמיועדים לשוק העסקי. בישראל, עוד תחת הידיים של יבמ, לפני שחטיבת המחשוב האישי שלה עברה ללנובו, המנכ"ל דאז דחף את המחשבים הללו גם לשוק הצרכני. לקח לענק הכחול שנה או שנתיים להבין שזה מביא מכירות גדולות יותר, והשיטה הזו אומצה גם בחברה גופא, על אף שהיא פיתחה בעצמה מותגים צרכניים טהורים.

עם הזמן פותחו כמה דגמי ThinkPad שפנו יותר אל "העם", עם תצורות קצת פחות מחמיאות, שגרמו לי לתמוה במידת מה מדוע ולמה. אבל אחרי שלנובו השיקה את משפחת ה-ThinkBook שלה, שמיועדת לשוק ה-SMB, נדמה שהיא חוזרת למצב את ה-ThinkPad סביב ייעודו המקורי – תחנות עבודה חזקות וניידים לאנשי עסקים, עם כיוונון בסדרות הגבוהות למנהלים. באחרונה היא אף השיקה משפחה חדשה, שמכונה ThinkPad Z, שהמטרה שלה היא ליצור שכבה של ניידים שהם מאוד יוקרתיים – אפילו מעל למשפחת ה-X1, שנחשבת לאחת המתקדמות והנחשקות ביותר של לנובו.

יוקרתיות שאי אפשר לטעות בה

קיבלתי לבדיקה את ה-ThinkPad Z13, ואי אפשר לטעות ביוקרתיות של המחשב החדש, שהוצג בתערוכת CES בתחילת השנה והושק באחרונה: מרגע ששמים עליו את העיניים, במיוחד עם הדגם שבו הגב עטוף בעור צמחוני ממוחזר – שהוא זה שהגיע לסקירה, ברור שמדובר במחשב יוקרתי. אבל זה לא רק גב העור, אלה האווירה הכללית, כמו מעטפת האלומיניום בצבע ברונזה, שמקיפה את המחשב ומעניקה לו מראה מוצק, החיבורים המינימליים, בדמות שני חיבורי USB-C, כשיש בצד ימין גם חיבור אוזניות סטנדרטי, והתושבת, כנדרש בימינו ממחשב עסקי, בוודאי כזה מתקדם, ל-SIM 5G.

עוד דבר שלנובו רוצה להראות במחשב הזה הוא עד כמה היא חושבת על הסביבה, כי לכל חברה כנראה חייב להיות מוצר אחד כזה לפחות. האופציה השנייה לעור ממוחזר היא מכסה שמיוצר מאלומיניום ממוחזר. גם האריזה שבה מגיע המחשב מכילה אלמנטים ממוחזרים מבמבוק – הידית מיד בולטת בכך, וגם מקנה סוכר, כך שכשיגיע זמנו, הוא לא יזהם את הסביבה.

ה-ThinkPad Z13 הוא מחשב דקיק, עם עובי של 13.99 מ"מ, אבל הוא לא המכשיר הכי קל בשכונה – משקלו עומד על 1.26 ק"ג, עבור מחשב שהמסך שלו מציע תצוגה שהאלכסון שלה הוא 13.3 אינץ'. במחשב שהגיע לבדיקה משולב מסך OLED תומך מגע ברזולוציית 2880×1800 פיקסלים, שמציע תצוגה מרהיבה לעין. המסגרת מסביב דקיקה למדי, להוציא במרכז החלק העליון שלה, באזור שבו נמצאת המצלמה. אם כבר מדברים על המצלמה, אפשר לכבות אותה בעת הצורך כדי לשמור על פרטיות, וכן להשתמש בה כדי להיכנס למחשב באמצעות Window Hello. אפשר גם להשתמש בחיישן טביעות האבצע, שממקום בחלק התחתון של המקלדת ומגיב היטב.

תצורה שמתאימה לשוק המחשבים הדקיקים

מה באשר לתצורה? ובכן, זו של ה-ThinkPad Z13 מתאימה לשוק המחשבים הדקיקים והקלים, ומבוססת על מעבד Ryzen 7 Pro 6860Z, שמלווה ב-32 ג'יגה-בייט זיכרון RAM מסוג LPDDR5, וכונן SSD בממשק PCIe 4.0 ובנפח יפה של 1 טרה-בייט. השבב הגרפי הוא Radeon 680M, וכמו במקרים אחרים, בהשוואה למעבדי ה-Core המקבילים של אינטל עם Iris Xe, הביצועים של המעבד של AMD מעט נמוכים יותר, אבל השבב הגרפי מספק תוצאות קצת טובות יותר. סוג של תן וקח.

ל-AMD יש שיתוף פעולה עם מיקרוסופט, שבמסגרתו משולב במעבד שלה שבב האבטחה Pluton של הענקית מרדמונד, שמספק, לפי החברה, אבטחה מוגברת על המחשב ועל התצורה הפנימית שלו, כולל בעת חיבור לענן.

ה-ThinkPad Z13 החדש של לנובו.

ה-ThinkPad Z13 החדש של לנובו. צילום: AMD

המקלדת נוחה מאוד, באופן מפתיע, במיוחד אם לוקחים בחשבון שמדובר במחשב דקיק. השקיעה ה-"מסורתית", שמרגישים בדרך כלל במרכז המחשב, כמעט שלא מורגשת ב-Z13, ובמקשים יש מספיק ירידה כדי להרגיש נוח בזמן ההקלדה. מה שכן מוצאים במרכז המכשיר – כי מסורת זו מסורת – הוא את הידית הקטנה האדומה, עבור אלה שעדיין חושבים שזה יותר נוח ממשטח שליטה רגיל. במקרה זה, המשטח הרגיל הזה מגיע עם ציפוי זכוכית נעים מאוד למגע, שגם מספק משוב הפטי.

הביצועים הכלליים של ה-ThinkPad Z13 מספקים מחשב טוב מסוגו, והסוללה שלו מחזיקה בקלות יום עבודה שלם, ואפילו עוד מחצית ממנו למחרת, אם לא יותר.

אז אם השילוב של מראה יוקרתי, חומרים ממוחזרים עד רמה מסוימת וגם ביצועים וזמן סוללה לא רע מושך אתכם, כל מה שאתם צריכים זה 12 אלף שקלים לתצורה שבה ה-ThinkPad Z13 הגיע אליי לבדיקה. הרי לא חשבתם שמחשב שמוגדר כיוקרתי ומיוחד יהיה זול, נכון? מה שכן, מהצד השני, אסור לשכוח שיש רק שני חיבורי USB-C, ויש רבים שזה לא יספיק להם, אבל זו כנראה נקודת החולשה המהותית היחידה של המחשב הזה. מחשב מרשים, נקודה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה

    הזכרון מולחם. זו בעיה. יתכן שגם הדיסק הקשיח.

אירועים קרובים