Poco F4 5G – תמורה ראויה למחיר הנוח

המותג פוקו מבית שיאומי נולד כדי להציע טכנולוגיה ברמה גבוהה יחסית אך - במחיר סביר ● צביקה קצבורג מצא כי אכן מדובר במחיר מפתיע לטובה לסמארטפון בתצורת 8/256 הגיגה-בייט שאותו קיבל לבדיקה

Poco F4 5G

עד לפני שנים מעטות שיאומי הייתה אחת השליטות בתחום של הטלפונים עם המסכים הענקיים, עם סדרת ה-Mi Max שלה, שהגיעה בשיאה למסך בגודל 6.94 אינץ'. אז מסכים גדולים מ-6.5 אינץ' היו חיזיון יוצא דופן, אבל מאז השתנו היוצרות, והרבה יותר קשה למצוא בשוק מכשירים עם מסכים קטנים מאשר מסכים גדולים.

מסך ה-AMOLED של Poco F4 5G – המכשיר שאסקור הפעם – נמצא בהיבט הזה במקום כלשהו באמצע, עם אלכסון שנמתח לאורך 6.67 אינץ', אבל הוא מזכיר במשהו את סדרת ה-Mi Max, לפחות לי כמשתמש אדוק של הדור האחרון בסדרה, בגלל שהוא מרגיש מסיבי וקצת רחב יותר מאשר טלפונים אחרים בשוק – למרות שכנראה זו רק הרגשה.

פוקו – מותג עם מחירים נוחים ואיכות גבוהה יחסית

מותג הפוקו של שיאומי נועד להציע טכנולוגיה יחסית גבוהה בהיררכיה הטלפונית במחיר יחסית סביר. בשביל התצורה של 8/256 גיגה-בייט בה הוא הגיע אלי לבדיקה, אכן מדובר במחיר מפתיע לטובה, מול התצורה שמציע המכשיר.

אמנם הוא נשאר עם המעבד עימו נשלח לשוק גם הדור הקודם, Snapdragon 870, אבל עדיין מדובר במעבד חזק שמציע ביצועים טובים מאוד יחסית, במיוחד אם מוקד ההשוואה הוא שוק הביניים הנוכחי. ומעבר לכך, החבילה שעוטפת אותו פשוט לא רעה בכלל.

המסך, לדוגמה, מעבר לכך שהוא מציע תצוגה נהדרת לעיניים ברזולוציית +FHD שמתמודדת לא רע בכלל עם תנאי שמש מלאים – בזכות בהירות ממוצעת של 900 ניט שיכולה להגיע עד 1,300 ניט בשיאה – גם מציע קצב רענון גבוה של 120 הרץ וקצב דגימת מגע של 360 הרץ, שישרתו היטב כל שחקן שהטלפונים הם יקום המשחקים שלו. זכוכית הגנה בדמות Gorilla Glass 5 גם אמורה לשמור על המסך עצמו במקרה של נפילות, אבל זו כבר שאלה של שכנוע עצמי האם להוסיף עוד הגנה או לא.

שיאומי למעשה השקיעה רבות בהיבט של המסך: הוא תומך ב-Dolby Vision וב-HDR10 +, הוא מגיע עם חיישן אור סביבתי ב-350 מעלות, שמתאים את בהירות התצוגה באופן מוצלח לסביבת השימוש, ויש גם יחס ניגודיות מאוד גבוה. יש גם הגנה על העיניים מפני כמות גדולה של אור כחול מזיק, וזאת מבלי לפגוע באיכות הצבע – ובשורה התחתונה, מבחינת תצוגה ה-F4 5G לא מאכזב.

חיישן טביעות האצבע ממוקם בכפתור ההפעלה/כיבוי בצד המכשיר, וזה קצת חבל במכשיר שמגיע גם כך עם מסך AMOLED שאפשר לשים מתחתיו מסך כזה. עם זאת, הוא מגיב היטב ובמהירות. יש גם חיישן NFC שבימינו, כשהארנקים האלקטרוניים של ספקי השירות השונים מתחילים להיות פופולריים, הוא דבר חיוני מאוד וגם הוא עבד היטב בבדיקות שביצעתי – כולל טעינה של כרטיסי רב-קו, אם מישהו יודע כמה ולמה בדיוק אחרי הרפורמה.

איכות הצילום מתנדנדת

מערך הצילום של ה-Poco F4 5G מורכב משלוש מצלמות מאחור. הראשית מצוידת בחיישן 64 מגה-פיקסלים עם מפתח נאה של f/1.79 ועדשה שמורכבת משישה אלמנטים ויש גם מייצב תמונה אופטי. המצלמה השנייה היא מצלמת רוחב על עם חיישן בגודל 8 מגה-פיקסלים ומצלמת מאקרו סטנדרטית לחלוטין בגודל של 2 מגה-פיקסל. מלפנים מצלמת הסלפי נמצאת מתחת לחריר למעלה במרכז המסך, והחיישן שלה הוא בגודל של 20 מגה-פיקסל.

קשה לומר שהתלהבתי יותר מדי מאיכות התמונות של מערך הצילום, הן אולי לא רעות, אבל ברגע שתנאי התצלום חורגים מאלו שאפשר להגדיר כמיטביים, מבחינים מייד בירידה באיכות התמונה, בעיקר בחדות שלהן, אבל גם באיכות הצבעים. הבעיה העיקרית היא שאין אחידות בין צילומים, ולפעמים לצד תמונות נהדרות מתקבלות תמונות שקצת מאכזבות מבחינת גרעיניות. גם בלילה התוצאות סבירות, בלי מריחות יתר, אבל שוב – לא ברמה של מכשירים מובילים.

הסוללה מגיעה בנפח עבודה של 4,500mAh וזה בהחלט מספיק ליום שלם של שימוש רגיל, ואפילו קצת יותר, אבל כמו בהרבה מכשירים אחרים, היא מחזיקה הרבה פחות ברגע שמתחילים להעמיס עליה משחקים, והמכשיר אף מתחמם קצת מדי לטעמי, וזאת למרות ששיאומי ציידה את הטלפון במערכת קירור ותא אדים בטכנולוגיית LiquidCool 2.0. לפחות יש מטען מהיר של 67 וואט, שבערך ב-40 דקות מטעין את הסוללה במלואה.

אחד היתרונות הגדולים של המכשיר הוא המחיר שלו. הוא הגיע לבדיקה מעליאקספרס, שם הוא מוצע כעת בכ-1,250 שקל, ובמחיר כזה הוא בהחלט מציע תמורה מצוינת לכסף בשורה התחתונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים