סקירה: Xiaomi Smart Band 7 – קלת משקל, עתירת סוללה וקלה יחסית לשימוש

הגירסה השביעית של רצועת הכושר של שיאומי מציעה כמה שיפורים, כמו מסך גדול יותר, תוספת של 90 פעילויות ספורט למעקב, תצוגה חדה, ברורה ונקייה גם באור שמש ועוד

Xiaomi Smart Band 7

אם בוחנים את שוק השעונים החכמים יש מנצח ברור וזה ה-Apple Watch, שמשאיר הרבה מאוד אבק למתחרים האחרים בשוק, כאלה שמבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל או לא. אבל לצד שוק השעונים חי לו די בשקט ודי בשלווה גם שוק רצועות הכושר החכמות. לא כל אחד רוצה ו/או צריך שעון בגודל מלא, ורצועה קטנה יכולה לספק את הצרכים המופחתים – ובשוק הזה אחת הרצועות המובילות, אם לא ה-מובילה, היא Smart Band של שיאומי שגם שינתה את השם לאורך הדרך, כמו מוצרים אחרים של שיאומי.

וכמו שרוב הטלפונים של רוב היצרניות מתעדכנות בכל שנה, כך גם Smart Band, שהגיעה בשעה טובה לשנה השביעית שלה, ולמרות שכמובן יש שינויים, בעיקרון גם בגירסה 7 של הרצועה היא עדיין שומרת על המהות: קלת משקל, עתירת סוללה וקלה יחסית לשימוש.

אז מה השינוי הגדול? קודם כל גודל המסך. בשנה שעברה הוא צמח ל-1.56 אינץ' והשנה הוא גדל עוד קצת וכבר מגיע ל-1.62 אינץ'. זה אולי נשמע מעט, אבל זה עזר לשיאומי להציע תצוגה עוד יותר ברורה ונוחה לעין, שגם עוזרת להציג יותר פרטים בערכות הנושא השונות ,שניתן להוריד באמצעות האפליקציה המלווה Mi Fitness, שהיא פריט חובה בכדי להשתמש ברצועה במלוא יכולתה. האפליקציה מציעה לא פחות מ-100 ערכות, ודי מובטח שתמצאו משהו שאתם אוהבים – ובכל מקרה תמיד אפשר להחליף לאחרת.

אבל לא רק הגודל משפיע על התצוגה. הפאנל מיוצר בטכנולוגיית AMOLED, ושיאומי שיפרה בגרסה הנוכחית את הבהירות ל-500 ניט, ואף הגדילה במעט את צפיפות הפיקסלים עם רזולוציה של 490×192 פיקסלים. התוצאה היא תצוגה נהדרת, חדה, ברורה ונקייה שגם מתפקדת היטב באור שמש מלא מחוץ לבית, וזה לא רק יפה וטוב, זה ממש חיוני לספורטאים שביניכם שרוכשים רצועות מעין אלו לצרוך תרגול הכושר והאימונים שלהם.

ואם כבר הזכרתי את ההיבט הספורטיבי של Mi Band 7, וכאמור, בעצם של כל רצועת הכושר/הספורט אחרת, אז הפעם מציעה שיאומי ברצועה החדשה אפשרות מעקב אחרי לא פחות מ-120 פעילויות ספורט, וגם לא פחות מתוספת של 90 פעילויות לעומת הדור הקודם של הרצועה, וזה כולל גם שחייה, כי היא תומכת שהייה במים בעומק של עד 5 אטמוספירות למשך כשלושים דקות.

כמו בכל דור, השעון נקי מכפתורים פיזיים, והכל מבוצע בהחלקה לצדדים, למעלה, למטה ולכל הכיוונים ובחזרה, וכמות המידע שאפשר לעקוב אחריו היא באמת רבה, וכוללת מעקב אחר מצב הלחץ הנפשי, רמת החמצן בדם, איכות השינה, עומס אימונים וכמובן צעדים. יש הרבה פרטים שאפשר לראות ברצועה עצמה, ובצורה נאה ומאוד מפורטת באפליקציה, שעברה עדכון ומספקת יכולת מעקב אחרי הרבה פרטים לאורך זמן.

שימוש פשוט יחסית ברצועה מאפשר לה להחזיק עד שבועיים לפי שיאומי ללא טעינה. ככל שמוסיפים יותר אפשרויות מדידה רציפה כך כמובן זמן העבודה הרציף שלה הולך ויורד, ועוד יותר אם מנצלים את האפשרות שהתצוגה תהיה פעילה כל הזמן – ואין צורך כי בהגדרות אפשר לקבוע שתזוזה קלה של פרק היד תעיר אותה, לדוגמה. בעומס שאני הגדרתי כבר ירד זמן השימוש לשלושה ימים מלאים, אבל טעינה קצרה יחסית מספיקה כדי לאושש את הרצועה בחזרה למלוא יכולתה.

אחת השאלות היא כמובן עד כמה הרצועה מדויקת בקריאות שלה? אני השוויתי את מדידת הצעדים מול השעון הוותיק שלי, וההפרש בין שני ההתקנים היה שולי. בנוסף, בספירה של עשרות, מאות וגם אלף צעדים הדיוק היה בסדר גמור – לגבי מדדים כמו לחץ, רוויית חמצן ואיכות שינה, זו שאלה שאפשר לשאול בכל שעון או רצועה.

אחד הדברים שוויתרתי עליהם ברצועה הוא קבלת התראות מהאפליקציות בטלפון. רצועה לא מתאימה לקריאת הודעות ובטח לא למענה, לדעתי האישית, וב-Mi Band 7 גם כך אין תמיכה טובה מספיק בקריאת הודעות בעברית, זה לא היבט שאני לוקח בחשבון.

מעבר לכך, מדובר כאמור ברצועה חביבה מאוד, ושיאומי יכולה שוב להיות די בטוחה שהמעמד שלה במעלה הצמרת של השוק המסוים הזה די בטוח.

המחיר כרגיל זול יחסית, היא הגיעה אלי מעליאקספרס, והמחיר שלה עומד על כ-42 דולר, וצריך לשים לב לבחור את הגרסה הגלובלית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    קודם כל כתבתם דברים נכונים לגמרי רק יש לי כמה תיקונים קריאת הודעות ובעברית מהוואצפ עברו חלק אפשר לראות את כל ההודעות החדשות ברור וטוב, כך גם הודאות אס אם אס שם גם אפשר לענות בתשובות קצרות מובנות לדוגמה "אני עסוק כרגע". דבר שני הסטופר היה לי בעיה עם הגדרת הכמות שניות לפני כל אימון כך שבתרגול הראשון כתבתי שתי שניות ובתרגול השני זה הפך להיות שתי דקות... אז מקווה שיהיה לכך הפתרון בעדכון הבא תודה לכם

אירועים קרובים