Tab P12 Pro של לנובו – חוויית מדיה טובה במיוחד עם עבודה חלקה

Tab P12 Pro של לנובו אמנם דומה בחיצוניותי לדור הקודם, אבל כאן נגמר הדמיון: הוא מציע קפיצת מדרגה בתצוגה, בצליל ובמהירות העיבוד

Lenovo Tab P12 Pro

במבט ראשון על Tab P12 Pro של לנובו, הטאבלט המוביל הנוכחי של החברה לשוק הצרכני לפחות, הוא הזכיר לי משהו שעדיין מבחינתי אי אפשר אפילו להגדיר כנשכחות: את אחיו שקדם לו בשנה, Tab P11 Pro. העיצוב מבחינה חיצונית, במבט ראשון, כמעט זהה לחלוטין, אבל כאן זה נגמר פחות או יותר. Tab P12 Pro הוא טאבלט שלנובו ממשיכה איתו את החזרה שלה לצמרת יקום הטאבלטים המבוססים על אנדרואיד, והוא מציע עוד קפיצת מדרגה מעל אחיו משנה שעברה, שהתחיל את המסע הזה.

וגם מבחינה חיצונית אחרי סיבוב קל מגלים בכל זאת הבדל כלשהו: מתחם המצלמות מאחור כולל כעת גם את המבזק שהושאר בחוץ, בפני עצמו, לפני שנה. אבל כן, כפתור ההפעלה באותו מקום, עם חיישן טביעות אצבע, המקולים מסודרים שניים בכל צד בדיוק כמו בקודם, ואפילו העיצוב של הטקסטורה מאחור זהה לחלוטין ואפילו עם אותם סימונים של האנטנה.

אבל יש הבדל אחד משמעותי שבסוף נוחת לתוך התודעה: המסך. יותר נכון, גודל המסך שצמח מ-11.5 אינץ' ל-12.6 אינץ' כדי לתקשר באופן ישיר עם מגמת המסכים הענקיים של הטאבלטים המובילים בשוק, ומכיוון שלנובו כמובן מציעה גם מקלדת אלחוטית עבורו, הוא יכול גם לשמש כמתחרה מבוסס אנדרואיד לטאבלטי ה-Surface מבוססי Windows של מיקרוסופט עבור מי שזה מספק אותו לצרכי עבודה.

זה לא רק שינוי הגודל. אמנם, רזולוציית המסך לא השתנתה ונותרה על 2560×1600 פיקסלים, עם פאנל AMOLED, וזה אומר שבגלל הגודל צפיפות הפיקסלים נמוכה יותר לכל אינץ' בהפרש קטן, אבל הבהירות שופרה ל-600 ניט, ומעבר לתמיכה ב-Dolby Vision יש גם תמיכה ב-+HDR10. בשורה התחתונה, ה-Tab P12 Pro מספק חוויית תצוגה גבוהה, שמציעה תמונה איכותית בסרטים וגם במשחקים, כולל התמודדות יפה עם משחקים שיש בהם אלמנטים אפלים כמו Diablo Immortal החדש.

לפעמים יש נטייה להתעלם ממערכת הרמקולים של טאבלטים, ולא רק, אבל במקרה המסוים הזה הם מהווים חלק יותר ממשלים לחוויית צריכת המדיה. כמוזכר לעיל, יש ארבעה רמקולים שמספקים מעטפת מלאה מכל הכיוונים של המכשיר, והם מבוססים על טכנולוגיה של JBL ותומכים ב-Dolby Atmos והם עוצמתיים מאוד. למרות שעוצמת הקול שלהם גבוהה, הם מצליחים לשמור על איכות המוזיקה, בלי עיוותים ובלי רעשים מיותרים לאורך כל הדרך גם בעוצמה הגבוהה ביותר.

אז עד עכשיו יש עיצוב פחות או יותר זהה, מסך יותר גדול וקצת יותר איכותי, ויש גם עט אלקטרוני, שכמו בכל דור ודור לוקח זמן להתרגל אליו עבור מי שלא מנוסה בשימוש – ועדיין ההטענה מבוצעת באמצעות חיבור USB-C בקצה העליון שלו, מתחת לכיסוי הגומי הקטן, אבל מה שבאמת עושה את ההבדל הוא הבחירה הפעם במעבד Snapdragon 870 של קוואלקום.

עם המעבד החדש, הטאבלט פשוט עובד חלק בכל היבט. הוא אמנם קצת מתחמם כשעומס העבודה קשה, כמו במשחקים עתירי תצוגה ותאבי משאבים, אבל בכל הבדיקות הוא עבד חלק, יציב לאורך זמן, ועם תגובתיות טובה לכל בקשה. עד כמה השיפור לעומת Tab P11 Pro? הציון במבדקים של Antutu עמדו על ממוצע של 711,372 נקודות, שזה כמעט כפול מטאבלט הדור הקודם, שהגיע ל-346,121 נקודות. גם מבחני Geekbench הציגו שיפור מסיבי לאור החלפת ה-Snapdragon 730 במעבד מתקדם יותר, כמתבקש, כמו לדוגמה 958 מול 530 נקודות במבדקי הליבה היחידה, וזה שיפור עצום. גם אם לא מכירים את הדור הקודם, בבדיקת השימושיות כאמור זוכים לעבודה חלקה.

הטאבלט הגיע לבדיקה עם 6/128 גיגה-בייט זיכרון, שהייתה תצורת הזיכרון הגבוהה בדור הקודם, כשאפשר גם לבחור בדגם עם 8/256 גיגה-בייט זיכרון. הוא גם מצויד בסוללת ענק של 10,200 מילי-אמפר לשעה, שבאופן טבעי, בגלל המסך היותר גדול, גדולה יותר מזו של הדור הקודם באופן משמעותי, והיא גם תומכת בטעינה מהירה בתקן Quick Charge 4.0, שזה אומר בפועל הספק טעינה מרבי של 45 ואט. בבדיקות זמן העבודה באמצעות PC Mark הגעתי לסף ה-15 שעות, וזה אומר שבפועל אפשר לעבור יום שלם של משחקים ו/או וידאו ולהגיע לערב עם צורך בטעינה.

רכישת הטאבלט הזה, כמו טאבלטים מובילים אחרים, אינה יכולה להיעשות כדבר של מה כך. צריך להקצות תקציב משמעותי של כ-3,000 שקלים במחירי שוק, כשהמחיר כולל גם את העט האלקטרוני הקנייני של לנובו, Precision Pen 3. ההפרש לתצורת הזיכרון הגבוהה יותר אינו גבוה במיוחד, אבל אם רוצים גם יכולות 5G כבר צריך להוסיף עוד כמה מאות שקלים – אבל אם כבר בוחרים לעשות את זה, מקבלים כאמור חוויית מדיה טובה במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים