סוף סוף: האיחוד האירופי עובר ל-USB-C – וגם אפל

לאחר עשור של דיונים, החליט האיחוד האירופי כי עד סתיו 2024 יהפוך USB-C לשקע הטעינה החוקי היחיד במכשירי האלקטרוניקה הקטנים, כולל, כמובן, ה-iPhone, בעל שקע ה-Lightning הייחודי של אפל

האיחוד האירופי החליט: רק USB-C.

לאחר עשור של דיונים, החליט האיחוד האירופי כי עד סתיו 2024 יהפוך USB-C לשקע הטעינה החוקי היחיד במכשירי האלקטרוניקה הקטנים שנמכרים ב-27 מדינות האיחוד, כולל, כמובן, מכשירי אפל בעלי שקע ה-Lightning הייחודי שלה – כמובן אם תרצה להמשיך למכור אותם במדינות האיחוד.

החוק החדש נועד להפוך מוצרים ליותר בני קיימא, להפחית פסולת אלקטרונית ולהקל על חיי הצרכנים, שלא יזדקקו עוד למטען וכבל שונים בכל פעם שהם רוכשים מכשיר חדש, ויוכלו להשתמש במטען וכבל יחיד עבור מכשירי האלקטרוניקה הקטנים והבינוניים שלהם – טלפונים ניידים, טאבלטים, קוראים אלקטרוניים, אוזניות, מצלמות דיגיטליות, קונסולות כף יד למשחקי וידיאו ורמקולים ניידים הניתנים לטעינה באמצעות כבל קווי יצטרכו להיות מצוידים ביציאת USB Type-C, ללא קשר ליצרן שלהם. כמו כן, גם מחשבים ניידים יותאמו לדרישות החל מעד 40 חודשים לאחר כניסת החוק לתוקף.

מבחינה טכנית, הפרלמנט האירופי והמועצה האירופית עדיין צריכים להצביע על השינוי ולחוקק את החוק, אך שלבים אלו צפויים להיות פורמליים.

בתוך כך, לפי דיווח ב-BBC, ממשלת בריטניה לא "שוקלת כרגע" את נושא כבל הטעינה האחיד בעקבות דרישת האיחוד האירופי, ורבים בממלכה מאמינים שאמנם תהיה בה תועלת לצרכנים, אך היא תפגע בחדשנות. ה-BBC מציין גם, כי על פי הסדרי הפוסט-ברקזיט, תקנת האיחוד האירופי החדשה תחול על צפון אירלנד.

מה עם אפל?

לאחר עשור של שימוש בשקע ה-Lihgtning, ולאחר שהעבירה את מחשבי Mac ו-iPad ל-USB-C – הדיווחים האחרונים מצביעים על כך שהחברה מתכננת לבצע את השינוי במכשיריה אף לפני תום המועד. האנליסט מינג-צ'י קואו דיווח בטוויטר, כי יש ראיות בשרשרת האספקה של אפל למעבר מ-Lightning ל-USB-C בשנה הבאה, מה שאומר שה-iPhone  הראשון עם השקע החדש יהיה ה-iPhone 15. לדבריו, "הסקר האחרון שלי מצביע על כך, שה-iPhone החדש בשנת 2023 ינטוש את יציאת ה-Lightning ויעבור ליציאת USB-C. USB-C יכול לשפר את מהירות ההעברה והטעינה של ה-iPhone בתצורות שונות של חומרה, אך פרטי המפרט הסופיים עדיין תלויים בתמיכה ב-iOS".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים