macOS Ventura מונעת העברת נתונים מהמחשב ואליו ללא הרשאה

הגירסה הבאה של מערכת ההפעלה של אפל עבור מחשביה מוסיפה שכבת אבטחה נוספת,  ובכל פעם שהתקן כלשהו שכולל יכולת אחסון יחובר למחשב, תיחסם האפשרות להעברת קבצים מכל סוג, אלא אם תינתן ההרשאה המתאימה

העתקת קבצים - רק בהרשאה מפורשת.

אפל תשלב בגירסה הבאה של מערכת ההפעלה עבור מחשביה, macOS Ventura, טכנולוגיית ברירת מחדל חדשה שתוסיף שכבה קטנה של אבטחה למערכת. הפעם מדובר בהיבט שימנע את היכולת להעביר נתונים לאביזרי זיכרון חיצוניים, ומהם למחשב, ללא רשות מפורשת של בעל המחשב.

זה אומר שבכל פעם שהתקן כלשהו שכולל יכולת אחסון, בין אם באמצעות חיבור Thunderbolt או חיבור USB-C, יחובר למחשב בו תותקן הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, המחשב יחסום את האפשרות להעברת קבצים מכל סוג, אלא אם כאמור המשתמש שהמחשב שייך לו יספק את ההרשאה המתאימה באמצעות סיסמה כזו או אחרת.

החסימה הזו, כאמור, תיקבע כברירת מחדל אך היא לא תמנע את שדרוג מחשבי המקינטוש של החברה עבור מי שיבקש לעשות זאת באמצעות קובץ ששמור בכונן חיצוני, אלא רק לאחר השדרוג בפועל. כמו כן החסימה מתייחסת רק להיבט של העברת קבצים. את כל הפעילות האחרת ניתן יהיה לבצע כרגיל, כולל חיבור מסך חיצוני או הטענת iPhone, לדוגמה.

היכולת הזו תהיה זמינה במחשבי המקינטוש של אפל שמבוססים על מעבדי החברה, החדש M2 וגם הראשון M1.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים